Avatar billede t-rex Nybegynder
14. marts 2010 - 14:23 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

PHP Header

Hej folkens

jeg har sidet og lavet et lille system på en windows maskine med wamp. da jeg så uploader systemet til min debian server få jeg denne fejl:

Cannot modify header information - headers already sent by (output started at /var/www/kurvUpdate.php:1) in /var/www/kurvUpdate.php on line 7

nogen der kan fortælle mig hvor det ikke virker på debian server men på wamp.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2010 - 14:32 #1
Hvis det virker på din egen server, men ikke på Debian-serveren, kan det være fordi du har indkodet filen med UTF-8 m. BOM.
Indkod filen uden BOM, og se om problemet fortsætter.
Avatar billede t-rex Nybegynder
14. marts 2010 - 15:10 #2
Tror ikke det er det der gør det filerne er lavet i DW hvor BOM ikke er slået til og de er sat til iso-8859-1

Jeg har tjekket php.ini for at se om der var nogle uligeheder men har ikke fundet nogen der har nogen betydning.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2010 - 15:41 #3
Grunden til, at header-funktionen ikke virker er, at der allerede er blevet sendt output. Det kan være et mellemrum, et linjeskift eller noget HTML-kode. Desuden kan BOM'en som sagt også forårsage problemer.

Hvis du er helt sikker på, at det virker på din egen computer, og at der altså ikke er nogle forkerte tegn før PHP-koden, ville jeg prøve at omindkode det til UTF-8 (uden BOM).
Avatar billede t-rex Nybegynder
14. marts 2010 - 16:03 #4
Det virket sku.

Du smide bare et svar.

Du ved ikke om der er noget man kan ændre på server så jeg ikke støder problmet igen.
Avatar billede Slettet bruger
14. marts 2010 - 17:07 #5
Jeg har kigget rundt, og kan ikke lige umidbart se, hvorfor ISO-8859-1 skulle give problemer under Debian, desværre.