Avatar billede hci Novice
14. marts 2010 - 20:22 Der er 22 kommentarer og
1 løsning

Virus ?

Har fået et problem med min musemarkør, når PCèn har været tændt et stykke tid, ændre musemarkøren til 2-3 gange normal størrelse,
er det virus?, mit antivirus program finder intet, mener det opstod, efter besøg på Facebook
14. marts 2010 - 20:52 #1
Når du nu har stillet spørgsmålet i en NON-IT kategori, må vi jo spørge ->
Skal vi gætte:
Win98, ME, W2000, XP, Vista, Win7, OS/2, Unix, Linux, ... ?

---
Avatar billede hci Novice
14. marts 2010 - 21:13 #2
Hej igen, det var dejligt det var dig, så kan jeg måske ændre point til 60?
Var i tvivl om hvor jeg skulle stille spørgsmålet!, men jeg kører Win7, har været inde i opsætning af "pegeredskab", kan ikke se fejl der.
14. marts 2010 - 21:19 #3
Sker det også når den bare 'står stille' ???
Avatar billede hci Novice
14. marts 2010 - 21:33 #4
Det sker når jeg går fra et vilkårligt program til et andet, ingen sammenhæng hvilke programmer, det kan også opstå hvis jeg har arbejdet på PCen , går på nettet, så er pilen vokset.
Får Pcen lov til at gå på pause og jeg starter op igen, er pilen normal størrelse, lige nu er den 2-3 gange større end normal,
det jeg tænker, er der lagt et "drille" program ind, hvis ja, kan man så finde det.
Min hukommelse ,er ikke hvad den har været, er en ældre herre, men mener jeg oplevede det samme for ca. 10 15 år siden, kan ikke huske hvordan jeg klarede den, men det var et program der blev lagt ind med en mail, mener jeg at kunne huske.
14. marts 2010 - 21:42 #5
... for en go' ordens skyld; stik os/mig en HiJackThis ->
http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm

Bemærk at HiJackThis.exe programmet skal gemmes i en dertil oprettet mappe og IKKE køres direkte fra nettet...

PS: Brug denne version af HJT -> http://www.trendsecure.com/portal/en-US/_download/HiJackThis.exe

Ikke nødvendigvis pga virus ell. lign. men så ka' jeg se hvad der er i din opstart mm.

Mht.: Vista/WIN7 - HøjreMusseTast - "Kør som Administrator..."

Avatar billede hci Novice
14. marts 2010 - 22:03 #6
Har kørt programmet, hvordan sender jeg filen, har prøvet med kopier og klip, men kan ikke sætte ind her, Ps. siden vi har skrevet sammen sidst, har PCen været på pause, da jeg startede op igen var den stadig unormal.
14. marts 2010 - 22:16 #7
Hvad er problemet med men kan ikke sætte ind her ?

http://www.spywareinfo.dk/index.htm#/manualer/hijackthis.htm - punkt 7 ...
Avatar billede hci Novice
14. marts 2010 - 22:37 #8
Var igen for hurtig, gik direkte til at hente programmet.
Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:56:31, on 14-03-2010
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\TomTom HOME\TomTomHOMERunner.exe
C:\Program Files (x86)\Adobe\Photoshop Elements 6.0\apdproxy.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files (x86)\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\PrintKey2000\Printkey2000.exe
C:\Program Files (x86)\IncrediMail\bin\ImApp.exe
C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\IELowutil.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Windows\SysWow64\Macromed\Flash\FlashUtil10e.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Users\Herbert\Desktop\HiJackThis.exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ni.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
R3 - URLSearchHook: SearchHook Class - {BC86E1AB-EDA5-4059-938F-CE307B0C6F0A} - C:\Program Files (x86)\DeviceVM\Browser Configuration Utility\AddressBarSearch.dll
F2 - REG:system.ini: UserInit=userinit.exe
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: CStat - {DD92DE22-ED91-4560-B788-DEE2B26612E6} - C:\Program Files (x86)\DeviceVM\Browser Configuration Utility\IEHelper.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Photoshop Elements 6.0\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link D-Link Wireless 150 USB Adapter DWA-125] C:\Program Files (x86)\D-Link\DWA-125 revA\AirGCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X IDE Setup] C:\Windows\RaidTool\xInsIDE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~2\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OPSE reminder] "C:\Program Files (x86)\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\Ereg.exe" -r "C:\Program Files (x86)\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\ereg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Program Files (x86)\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [hpqSRMon] C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [ATICustomerCare] "C:\Program Files (x86)\ATI\ATICustomerCare\ATICustomerCare.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\Program Files (x86)\IncrediMail\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKCU\..\Run: [TomTomHOME.exe] "C:\Program Files (x86)\TomTom HOME\TomTomHOMERunner.exe" -s
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [iMeshInstall] "C:\Users\Herbert\AppData\Local\Temp\iMeshInstaller\nsl20E1.tmp.exe" /N
O4 - HKCU\..\Run: [BearShareInstall] "C:\Users\Herbert\AppData\Local\Temp\BearShareInstaller\nsaF530.tmp.exe" /N
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Printkey2000.lnk = C:\Program Files (x86)\PrintKey2000\Printkey2000.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office10\EXCEL.EXE/3000
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgpp.dll
O23 - Service: Adobe Active File Monitor V6 (AdobeActiveFileMonitor6.0) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Adobe\Photoshop Elements 6.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AVG Free E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Browser Configuration Utility Service (BCUService) - DeviceVM, Inc. - C:\Program Files (x86)\DeviceVM\Browser Configuration Utility\BCUService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service 64 - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService64.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: TomTomHOMEService - TomTom - C:\Program Files (x86)\TomTom HOME\TomTomHOMEService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 10274 bytes

Til orientering, er pilen normal størrelse , lige nu
Avatar billede hci Novice
14. marts 2010 - 23:15 #9
Kan se der er oplysninger om Netbank mm. i lokken, håber ikke det kan misbruges, svar ønskes
Avatar billede hci Novice
16. marts 2010 - 12:52 #10
Hej Karise_Larry
Har du opgivet mig
16. marts 2010 - 15:25 #11
Sorry - havde 'tabt' denne...

Ikke noget i DEN retning at gi' af der...

MEN - du har tilsyneladende haft eller stadig har BEARSHARE instaleret!?!

http://www.spywarefri.dk/artikel/farerne-ved-fildeling/

Hent og instalér CCleaner http://www.ccleaner.com/ + http://www.spywarefri.dk/manualer/manual-for-installation-og-brug-af-ccleaner/
Under installationen får du tilbudt [Yahoo Toolbar]. Du kan sige ja eller *NEJ* til den.
http://vistaguide.dk/?Artikler/CCleaner-GuideTilOptimeringAfVista/763
Lad programmet foretage en oprydning...

Hent Malwarebytes Anti-Malware herfra:
http://www.besttechie.net/tools/mbam-setup.exe
Eller herfra ->
http://www.majorgeeks.com/Malwarebytes_Anti-Malware_d5756.html

Installer programmet - når det er gjort skal du lade programmet opdatere sig. Herefter åbner et vindue, hvor du skal flytte prikken til "Kør et fuldstændigt systemscan" - klik på Skan Knappen - lad programmet arbejde. Når det er færdig (det tager lidt tid afhængig af hvor meget du har på computeren).
Derefter - Tryk på "Vis resultater" knappen efter scanningen - og herefter tryk på "Fjern det valgte" - nu åbnes log'en og du skal gemme den et sted, hvor du kan finde den igen.
Kopier indholdet herind sammen med en frisk log fra HiJackThis...
Avatar billede hci Novice
16. marts 2010 - 20:08 #12
Godt du er på igen.
Har idag slettet Bearshare, var svær at komme af med, har også kørt CCleaner uden at det har hjulpet.
Prøver Malware.
Avatar billede hci Novice
16. marts 2010 - 20:55 #13
Malwarebytes' Anti-Malware 1.44
Database version: 3874
Windows 6.1.7600
Internet Explorer 8.0.7600.16385

mbam-log-2010-03-16 (20-40-04).txt

Skan type: Fuldstændig skanning (C:\|E:\|J:\|)
Objekter skannet: 263463
Tid tilbagelagt: 23 minute(s), 15 second(s)

Inficerede Hukommelses Processer: 0
Inficerede Hukommelses Moduler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Nøgler: 0
Inficerede Registeringsdatabase Værdier: 0
Inficerede Registeringsdatabase Filer: 1
Inficerede Mapper: 0
Inficerede Filer: 0

Inficerede Hukommelses Processer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Hukommelses Moduler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Nøgler:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Værdier:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Registeringsdatabase Filer:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) -> Quarantined and deleted successfully.

Inficerede Mapper:
(Ingen mistænkelige filer fundet)

Inficerede Filer:
(Ingen mistænkelige filer fundet)
Hermed Log fra Malware, det tog tid. log fra Hijack følger
Avatar billede hci Novice
16. marts 2010 - 21:09 #14
Hej igen,Hermed næste logfil, det er et større arbejde, må skylde en flaske god rødvin!

Logfile of Trend Micro HijackThis v2.0.2
Scan saved at 21:05:12, on 16-03-2010
Platform: Unknown Windows (WinNT 6.01.3504)
MSIE: Internet Explorer v8.00 (8.00.7600.16385)
Boot mode: Normal

Running processes:
C:\Program Files (x86)\TomTom HOME\TomTomHOMERunner.exe
C:\Program Files (x86)\Adobe\Photoshop Elements 6.0\apdproxy.exe
C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgtray.exe
C:\Program Files (x86)\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe
C:\Program Files (x86)\PrintKey2000\Printkey2000.exe
C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jusched.exe
C:\Program Files (x86)\IncrediMail\bin\ImApp.exe
C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe
C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqSTE08.exe
C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqbam08.exe
C:\Windows\SysWow64\Macromed\Flash\FlashUtil10e.exe
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\IEXPLORE.EXE
C:\Program Files (x86)\Internet Explorer\IELowutil.exe
C:\Users\Herbert\AppData\Local\Microsoft\Windows\Temporary Internet Files\Content.IE5\3D1YOMN6\HiJackThis[1].exe

R1 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://ni.dk/
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Page_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Default_Search_URL = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R1 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Search Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=54896
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Start Page = http://go.microsoft.com/fwlink/?LinkId=69157
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,SearchAssistant =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Search,CustomizeSearch =
R0 - HKLM\Software\Microsoft\Internet Explorer\Main,Local Page = C:\Windows\SysWOW64\blank.htm
R0 - HKCU\Software\Microsoft\Internet Explorer\Toolbar,LinksFolderName =
R3 - URLSearchHook: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
R3 - URLSearchHook: SearchHook Class - {BC86E1AB-EDA5-4059-938F-CE307B0C6F0A} - C:\Program Files (x86)\DeviceVM\Browser Configuration Utility\AddressBarSearch.dll
O2 - BHO: AcroIEHelperStub - {18DF081C-E8AD-4283-A596-FA578C2EBDC3} - C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\Acrobat\ActiveX\AcroIEHelperShim.dll
O2 - BHO: WormRadar.com IESiteBlocker.NavFilter - {3CA2F312-6F6E-4B53-A66E-4E65E497C8C0} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgssie.dll
O2 - BHO: AVG Security Toolbar BHO - {A3BC75A2-1F87-4686-AA43-5347D756017C} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O2 - BHO: Java(tm) Plug-In 2 SSV Helper - {DBC80044-A445-435b-BC74-9C25C1C588A9} - C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jp2ssv.dll
O2 - BHO: CStat - {DD92DE22-ED91-4560-B788-DEE2B26612E6} - C:\Program Files (x86)\DeviceVM\Browser Configuration Utility\IEHelper.dll
O3 - Toolbar: AVG Security Toolbar - {CCC7A320-B3CA-4199-B1A6-9F516DD69829} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\Toolbar\IEToolbar.dll
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Photo Downloader] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Photoshop Elements 6.0\apdproxy.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [D-Link D-Link Wireless 150 USB Adapter DWA-125] C:\Program Files (x86)\D-Link\DWA-125 revA\AirGCFG.exe
O4 - HKLM\..\Run: [JMB36X IDE Setup] C:\Windows\RaidTool\xInsIDE.exe
O4 - HKLM\..\Run: [AVG9_TRAY] C:\PROGRA~2\AVG\AVG9\avgtray.exe
O4 - HKLM\..\Run: [OPSE reminder] "C:\Program Files (x86)\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\Ereg.exe" -r "C:\Program Files (x86)\ScanSoft\OmniPageSE2.0\EregEng\ereg.ini"
O4 - HKLM\..\Run: [CloneCDTray] "C:\Program Files (x86)\SlySoft\CloneCD\CloneCDTray.exe" /s
O4 - HKLM\..\Run: [hpqSRMon] C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqSRMon.exe
O4 - HKLM\..\Run: [SunJavaUpdateSched] "C:\Program Files (x86)\Java\jre6\bin\jusched.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [QuickTime Task] "C:\Program Files (x86)\QuickTime\QTTask.exe" -atboottime
O4 - HKLM\..\Run: [AppleSyncNotifier] C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleSyncNotifier.exe
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe Reader Speed Launcher] "C:\Program Files (x86)\Adobe\Reader 9.0\Reader\Reader_sl.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [Adobe ARM] "C:\Program Files (x86)\Common Files\Adobe\ARM\1.0\AdobeARM.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [iTunesHelper] "C:\Program Files (x86)\iTunes\iTunesHelper.exe"
O4 - HKLM\..\Run: [StartCCC] "C:\Program Files (x86)\ATI Technologies\ATI.ACE\Core-Static\CLIStart.exe" MSRun
O4 - HKLM\..\Run: [ATICustomerCare] "C:\Program Files (x86)\ATI\ATICustomerCare\ATICustomerCare.exe"
O4 - HKCU\..\Run: [IncrediMail] C:\Program Files (x86)\IncrediMail\bin\IncMail.exe /c
O4 - HKCU\..\Run: [TomTomHOME.exe] "C:\Program Files (x86)\TomTom HOME\TomTomHOMERunner.exe" -s
O4 - HKCU\..\Run: [Sidebar] C:\Program Files\Windows Sidebar\sidebar.exe /autoRun
O4 - HKCU\..\Run: [iMeshInstall] "C:\Users\Herbert\AppData\Local\Temp\iMeshInstaller\nsl20E1.tmp.exe" /N
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-19\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'LOKAL TJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\Run: [Sidebar] %ProgramFiles%\Windows Sidebar\Sidebar.exe /autoRun (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - HKUS\S-1-5-20\..\RunOnce: [mctadmin] C:\Windows\System32\mctadmin.exe (User 'NETVÆRKSTJENESTE')
O4 - Global Startup: HP Digital Imaging Monitor.lnk = C:\Program Files (x86)\HP\Digital Imaging\bin\hpqtra08.exe
O4 - Global Startup: Microsoft Office.lnk = C:\Program Files (x86)\Microsoft Office\Office10\OSA.EXE
O4 - Global Startup: Printkey2000.lnk = C:\Program Files (x86)\PrintKey2000\Printkey2000.exe
O8 - Extra context menu item: E&ksporter til Microsoft Excel - res://C:\PROGRA~2\MICROS~1\Office10\EXCEL.EXE/3000
O13 - Gopher Prefix:
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk
O15 - Trusted Zone: http://*.danid.dk (HKLM)
O16 - DPF: {D27CDB6E-AE6D-11CF-96B8-444553540000} (Shockwave Flash Object) - http://fpdownload2.macromedia.com/get/shockwave/cabs/flash/swflash.cab
O16 - DPF: {D8575CE3-3432-4540-88A9-85A1325D3375} (e-Safekey) - https://netbank.danskebank.dk/html/activex/e-Safekey/DB/e-Safekey.cab
O16 - DPF: {E2883E8F-472F-4FB0-9522-AC9BF37916A7} - http://platformdl.adobe.com/NOS/getPlusPlus/1.6/gp.cab
O18 - Protocol: linkscanner - {F274614C-63F8-47D5-A4D1-FBDDE494F8D1} - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgpp.dll
O23 - Service: Adobe Active File Monitor V6 (AdobeActiveFileMonitor6.0) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Adobe\Photoshop Elements 6.0\PhotoshopElementsFileAgent.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\Alg.exe,-112 (ALG) - Unknown owner - C:\Windows\System32\alg.exe (file missing)
O23 - Service: AMD External Events Utility - Unknown owner - C:\Windows\system32\atiesrxx.exe (file missing)
O23 - Service: Apple Mobile Device - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Apple\Mobile Device Support\bin\AppleMobileDeviceService.exe
O23 - Service: AVG Free E-mail Scanner (avg9emc) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgemc.exe
O23 - Service: AVG Free WatchDog (avg9wd) - AVG Technologies CZ, s.r.o. - C:\Program Files (x86)\AVG\AVG9\avgwdsvc.exe
O23 - Service: Browser Configuration Utility Service (BCUService) - DeviceVM, Inc. - C:\Program Files (x86)\DeviceVM\Browser Configuration Utility\BCUService.exe
O23 - Service: Bonjour-tjeneste (Bonjour Service) - Apple Inc. - C:\Program Files (x86)\Bonjour\mDNSResponder.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\efssvc.dll,-100 (EFS) - Unknown owner - C:\Windows\System32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\fxsresm.dll,-118 (Fax) - Unknown owner - C:\Windows\system32\fxssvc.exe (file missing)
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files (x86)\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService.exe
O23 - Service: FLEXnet Licensing Service 64 - Macrovision Europe Ltd. - C:\Program Files\Common Files\Macrovision Shared\FLEXnet Publisher\FNPLicensingService64.exe
O23 - Service: iPod-tjeneste (iPod Service) - Apple Inc. - C:\Program Files\iPod\bin\iPodService.exe
O23 - Service: @keyiso.dll,-100 (KeyIso) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @comres.dll,-2797 (MSDTC) - Unknown owner - C:\Windows\System32\msdtc.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\System32\netlogon.dll,-102 (Netlogon) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\psbase.dll,-300 (ProtectedStorage) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\Locator.exe,-2 (RpcLocator) - Unknown owner - C:\Windows\system32\locator.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\samsrv.dll,-1 (SamSs) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\snmptrap.exe,-3 (SNMPTRAP) - Unknown owner - C:\Windows\System32\snmptrap.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\spoolsv.exe,-1 (Spooler) - Unknown owner - C:\Windows\System32\spoolsv.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\sppsvc.exe,-101 (sppsvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\sppsvc.exe (file missing)
O23 - Service: TomTomHOMEService - TomTom - C:\Program Files (x86)\TomTom HOME\TomTomHOMEService.exe
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\ui0detect.exe,-101 (UI0Detect) - Unknown owner - C:\Windows\system32\UI0Detect.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vaultsvc.dll,-1003 (VaultSvc) - Unknown owner - C:\Windows\system32\lsass.exe (file missing)
O23 - Service: @%SystemRoot%\system32\vds.exe,-100 (vds) - Unknown owner - C:\Windows\System32\vds.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\vssvc.exe,-102 (VSS) - Unknown owner - C:\Windows\system32\vssvc.exe (file missing)
O23 - Service: @%systemroot%\system32\wbengine.exe,-104 (wbengine) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbengine.exe (file missing)
O23 - Service: @%Systemroot%\system32\wbem\wmiapsrv.exe,-110 (wmiApSrv) - Unknown owner - C:\Windows\system32\wbem\WmiApSrv.exe (file missing)
O23 - Service: @%PROGRAMFILES%\Windows Media Player\wmpnetwk.exe,-101 (WMPNetworkSvc) - Unknown owner - C:\Program Files (x86)\Windows Media Player\wmpnetwk.exe (file missing)

--
End of file - 10669 bytes
Avatar billede hci Novice
18. marts 2010 - 19:57 #15
Hej Karise_Larry, har du tabt mig igen?
18. marts 2010 - 20:08 #16
Hmmmm... Hvordan er det nu med det oprindelig spørgsmål/problem ?
Avatar billede hci Novice
18. marts 2010 - 20:25 #17
Det hele går ud på at mit museikon (pil) vokser på et eller andet tidspunkt, har måske fået et eller andet drilleprogram
18. marts 2010 - 20:42 #18
... hvornår gjorde den det sidst ?

PS: Jeg har ikke set noget 'mistænkeligt' i ovenstående log(s) ...

Måske lidt oprydning; det ka' vi komme tilbage til...
Avatar billede hci Novice
18. marts 2010 - 20:51 #19
så sent som i eftermiddag, i øjeblikket er der ingen problemer!
18. marts 2010 - 21:07 #20
...i WIN7:

HøjreMusseTast på "Skrivebordet"
Personlige indstillinger
Skift Mussemakør

Check hvad der står der ? "Ser" det rigtigt ud ?

Skift evt. til noget andet - prøv det - genstart normalt - skift tilbage igen...
Avatar billede hci Novice
18. marts 2010 - 21:30 #21
Det har jeg selv prøvet,der er intet unormalt at bemærke,men nu har jeg skiftet markør,prøver at se hvad der sker! Ps: der har ikke været problemer her til aften. vender tilbage i morgen når jeg har afprøvet markør skiftet.
Avatar billede hci Novice
20. marts 2010 - 19:56 #22
Hej igen. Der er stadig problemer, jeg må nok leve med det, det vigtigste er at der ikke er virus på maskinen, du taler om oprydning?
20. marts 2010 - 20:15 #23
Forslag ->

Afinstall
* Bonjour-tjeneste (Bonjour Service)
* iPod-tjeneste (iPod Service)

---

Med CCleaner - Værktøjer - Opstart - der kan du disable/Fjerne følgende fra din opstart:

[Adobe Photo Downloader]
[OPSE reminder]
[QuickTime Task]
[Adobe Reader Speed Launcher]
[Adobe ARM]
[iTunesHelper]

---

Den der Resoursekrævende Vista Sidebar ? Bruger du den til noget seriøst ? - Ellers DISABLE den !!!

---

Oprydning med CCleaner

---

Defragmentering

---