Avatar billede scarmagedon Nybegynder
15. marts 2010 - 08:45 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Hjælp!

Hej mit navn er Ib Jensen og jeg læser til it-supporter på Svendborg erhversskole men en a mine kammerater på skolen er blevet taget i at downloade men! han holder fast på at det ikke er ham også kommer vi jo til a tænke er det muligt også på det netværk vi har at ghoste en pc? uden at være admin men vis der er nogle der her forslag eller måske en løsning på problemmet? så vil i være til utrolig god hjælp!

for at gøre det simpelt så!
er der en måde at gå en på en anden bruger uden admin rights på de skole pcer vi har og kan det lade sig gøre uden at det bliver opdaget?
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
15. marts 2010 - 08:57 #1
Det kan godt lade sig gøre at ghoste en computer uden at være administrator, men det er lidt mere omstændigt.

Kan dog ikke se hvilke problemer det ville løse, da i jo er taget i at downloade.. og hvis i samtidig piller ved skolens hardware ved at ghoste, kan jeg ikke forestille mig at straffen bliver mindre..
Avatar billede mikaelch Novice
15. marts 2010 - 12:32 #2
er det ikke log in som kursist nummer og sidste 4 tal i cpr nummer sådan er det i hvert fald på vuc voksne uddannnelse , så man skal bare kende dit kursist nummer og sidste 4 tal i cpr nummer så kan man misbruge en bruger
Avatar billede scarmagedon Nybegynder
16. marts 2010 - 08:28 #3
det er ikke det at han er blevet tager det er at han fastholder sin uskyld og derfor vil jeg gerne se om det er muligt at gøre det for at slå fast at en anden kunne have gjordt det hved ham?

og jo det er kusist numre som krji52 og så dine sidste 4 cifre.
Avatar billede mikaelch Novice
16. marts 2010 - 20:05 #4
jeg synes sikkerheden er for lav vis en vil lave sjov med mig kan han eller hun bare find mit kursist det er rimeligt let alle lære har det stående på deres sedlen når de krydser af hvem har mødt til time , så han eller skal "kun" have fat i de sidste 4 tale i cpr. Nummer  i enten sider  man og prøver sig frem ikke umulig når det er 4 tal , synes de skulle tage 4 tale og en sikkerheds kode man selv kun kendte derved er der meget større sikkerhed om de overhovedet kan dømme ham tvivler jeg på