Avatar billede wylle Nybegynder
15. marts 2010 - 16:10 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Langsom computer

hej min computer er blevet mega lang som jeg har ikke installeret andet end windows update´s programmer, counter strike og pcm 2009 nogen der har en løsning så skriv.

PS. jeg bruger antivirus programmerne Avast og advanced system care og jeg scanner mindst 3 gange om ugen.

medion
model-MD 96640
processor-intel(R)core(TM)2 Due CPU  T5550 @ 1.83 GHz
hukommelse(RAM)-3,00 GB
systemtype-32-bit operativsystem
NVIDIA kontrolpanel
Windows vista

Operating System
    MS Windows Vista Home Premium 32-bit SP2
CPU
    Intel Mobile Core 2 Duo T5600  @ 1.83GHz    80 °C
    Merom 65nm Technology
RAM
    3.0GB Dual-Channel DDR2 @ 332MHz  5-5-5-15
Motherboard
    MEDION WIM2180 (U2E1)
Graphics
    Standard PnP-skærm on NVIDIA GeForce 9300M G
    1408MB GeForce 9300M G (Wistron)    86 °C
Hard Drives
    160GB Western Digital WDC WD1600BEVT-22ZCT0 ATA Device (IDE)    60 °C
Optical Drives
    HL-DT-ST DVDRAM GSA-T40N ATA Device
Audio
    Enheden High Definition Audio
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2010 - 16:39 #1
Har du kontrolleret den bruger al den ram du skriver der er installeret?
Har du tjekket i joblisten, om der er tjenester der bruger unødig ram. Hvad er computerens "hvile cpu forbrug" når den er startet helt op?
Prøv at kontrollere i systemoplysninger om der er hardware der konflikter med hinanden.
Avatar billede wylle Nybegynder
15. marts 2010 - 17:06 #2
kan du ikke sende en guide til det
Avatar billede Krist29 Nybegynder
15. marts 2010 - 17:15 #3
Hej wylle

Jeg har nøjagtigt det samme problem, min computer er også mega langsom...

Du kan se hvor mange Ram du har, inde i Kontrolpanel-> System
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2010 - 17:39 #4
Ja nemlig, og en anden ting: Hvad med drivere til computeren??
Har du genindstalleret den?
Avatar billede Krist29 Nybegynder
15. marts 2010 - 17:42 #5
Hvordan geninstallere man den ??
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2010 - 18:36 #6
Krist 29 Man geninstallerer den, hvis styresystem slet ikke virker, eller hvis man får en meget genstridig virus. Til at geninstallere bruger man en cd/dvd med styresystem (Windows). Nogle computere leveres ikke med styresystem, og her ligger der en partition der typisk hedder "recovery". Når man har sådan en pc kan (bør) man lave en recovery dvd af denne partition, så man kan gendanne sin computer ud fra denne hvis harddisk går i stykker. Det er der forskellige guider til som normalt er på computeren. Man skal bare køre det.
Er det en pc mad recovery man har ligger de drivere til den hardware på recoverypartition. Har man en orginal Windows dvd skal man selv hente drivere på producenternes hjemmesider.
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2010 - 18:41 #7
Wylle har du set om pc bruger alle de installerede ram i system?
For at gå i jobliste skal du højreklikke på processlinine og vælge jobliste (hedder det vist også i Vista).
For at komme til systemoplysninger, skal du nok i programmer-tilbehør-systemværktøjer-systemoplysninger. Det er sådan i xp, men ved ikke helt om det er sådan i Vista.
Avatar billede wylle Nybegynder
15. marts 2010 - 19:47 #8
systemværktøjer- det er der ikke noget der hedder
Avatar billede 220661 Ekspert
15. marts 2010 - 19:52 #9
Prøv at gå i start og skriv "systemoplysninger" i søgefeltet. Kommer du så der hen?
Avatar billede wylle Nybegynder
15. marts 2010 - 21:30 #10
hej den lagger ikke mere efter jeg har slettet steam

lukket