Avatar billede wochner Novice
16. marts 2010 - 09:25 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Merge mapper

Hej allesammen...

Nå jeg har et lille problem, som jeg håber at i kan hjælpe mig med...

Jeg har en musikmappe på mit c drev som er løbet tør for plads. Nu har jeg så købt en ny harddisk med massere af plads, hvor jeg også har en musikmappe...

Kan man gøre sådan, at de to mapper "merger" så windows tror, at der kun er den mappe på c drevet?
Altså hvis jeg f.eks kopierer et musiknummer til musikmappen på d drevet, så skulle den helst dukke op i musikmappen på c drevet uden at lave en kopi af sig selv...
Problemstillingen er, at jeg ikke kan kopiere mappen på c drevet over til d drevet for så virker mine playlists og bookmarks ikke længere...
Avatar billede wochner Novice
16. marts 2010 - 09:28 #1
Kort og godt sagt, så skal mappen på d drevet bare bruges til lagerplads for c drevets musikmappe. :)
16. marts 2010 - 09:39 #2
... det kunne - efter min mening - være smartere af copy/flytte ALT dit musik halløj til den NYE Harddisk (med masser af plads).
Altså lade dine EGNE DATA (Dokumenter, foto, grafik, musik, ...) være på D: og STYRESYSTEM + SERIØSE PROGRAMMER i 'fred' på C:

Hvis (læs=når) du skal geninstall STYRESYSTEMET på C: - det vil jo komme - så vil det ikke jo påvirke dine EGEN DATA !!!

Ved godt at du skriver noget om "playlists og bookmarks" osv. ..

Tænk over det ...

I en bil har du normalt MOTOR+Styring foran og egen bagage bagved; og ikke 'blandet' sammen *S* ...
Avatar billede Vandreren Novice
16. marts 2010 - 09:46 #3
Du kan flytte mappen Musik til D-drevet og oprette et NTFS Junction punkt, så Windows tror at mappen stadig ligger på C-drevet.

http://peter.mpbrun.dk/20080103/flyt-mapper-som-egentlig-rigtigt-ikke-kan-flyttes/
Avatar billede Russeren Nybegynder
16. marts 2010 - 09:53 #4
Flyt alt til D: og derefter lav en genvej på C: til mappen på D: ?
Avatar billede wochner Novice
16. marts 2010 - 09:56 #5
Vandreren: Jeg takker meget for dit svar, og vil prøve det senere idag. ;)
Avatar billede Vandreren Novice
21. april 2010 - 19:46 #6
Hvordan gik prøven? :)