Avatar billede superdry Nybegynder
18. marts 2010 - 20:11 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Fjerne kalk fra vand ?

Jeg har et citron træ som ikke tåler et særlig højt kalk niveau..
Jeg bruger normalt regnvand til træet, men er der en måde hvor jeg kan fjerne kalken fra vandet fra vandhanen ?

På forhånd tak :)
Avatar billede perolsen Novice
18. marts 2010 - 20:30 #1
ses med
Avatar billede don_stegger Nybegynder
18. marts 2010 - 21:41 #2
Avatar billede mrrudolph Nybegynder
18. marts 2010 - 21:42 #3
hej.
du skal burge destaliret vand, det er ren vand uden klak.
man bruger det også til bil batteri og styrerjern.
Det kan du købe i  de fleste butikker som. Matas, Bilka ,brugsen, din automekaniker kan og så få det hjem i stører dunke fra hans reserve del firma. f.eks FTZ Eller Merkonomen.
Avatar billede superdry Nybegynder
18. marts 2010 - 22:58 #4
Der må da lære en letter metode ? :) Træet får også postevand nu, og der er ingen problemer, men jeg kunne godt tænke mig at give det helt optimale forhold :)
Avatar billede don_stegger Nybegynder
19. marts 2010 - 00:57 #5
Jeg synes da et filter du blot hælder vandet igennem er en rimelig let metode. Men alternativt kunne du forsøge dig med en el-kedel eller en almindelig kedel, hvor du har en gummiprop med et knækrør i halsen. Når du koger vandet kan du så håbe på at vandet fordamper og efterlader kalken i kedlen, tricket er så at dampen skal køle af og blive til vand i knækrøret, hvorefter det løber ned i en anden beholder.. Men hvor du kan få fat i en gummiprop + knækrør ved jeg ikke! Måske et fysiklokale på et gymnasie?!
Avatar billede Beach Mester
19. marts 2010 - 04:49 #6
Skal du gå til yderlighederne så skal du have fat i noget i denne dur--->
http://www.hoh.dk/02_processer/omvendt_osmose.shtml

Bruges mest til saltvandsakvarier, men bla også i anlæg til negativfremkaldelse hvor kalk er døden for negativerne.

//B