Avatar billede Mig9 Nybegynder
18. marts 2010 - 20:30 Der er 8 kommentarer

TDC mail til Outlook Express

HjææææælpSidder nu på anden, tredje eller hvor mange aftener det er blevet til at kæmper med at få min TDC mail over i OUtlook Express, da jeg ser det mere nyttigt til mit behov.
Jeg har gennem min tdc mail forsøgt at installere mailen i outlook via link, men uden held, Har forsøgt at følge manualen slagvisk, gennem funktioner-konti-post-osv. Alt i fineste orden og dog,
Når jeg så genstarter Outlook kommer en Logon POP3 mail med kontonavn og adgangskode frem - Udfyldt men kan blive ved med at trykke ok og den kommer igen kort efter....... AAARhhhh.

Fejlen den skriver når jeg prøver at hente post er:

Du kunne ikke logge på e-mail-serveren, da den angivne adgangskode ikke er gyldig. Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'pop3.mail.dk', Protokol: POP3, Svar fra server: '-ERR invalid user name or password.', Port: 110, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 0x800CCC90, Fejlnummer: 0x800CCC92

Adgangskoden er det ikke den jeg har på min TDC mail over nettet? Sådan har jeg forstået et.
Kontonavn: mailadresse, så dan læser jeg det?

HÆÆÆÆÆLP og gerne med en forklaring som en alm. bruger uden forstand på IT kan bruge

På forhånd tak
Avatar billede Asmi Nybegynder
18. marts 2010 - 20:44 #1
Det er din opsætning der ikke er helt rigtig. Dit brugernavne er dit 12-cifrede kundenummer hos TDC.

Din adgangskode behøver ikke være den samme som du bruger på din webmail. Adgangskoderne er oprettet seperat.

Hilsen Asger
www.asgermikkelsen.dk
18. marts 2010 - 20:47 #2
Velkommen til E. ...

Jeg har også kombinationen af TDC Mail.
Ser på den via http://mail.tdconline.dk/
og/eller
M$ Outlook 2007 - opsat med diverse POP3 adresser mm.

Pointe: Det PASSWORD/KODEORD jeg bruger i WEB mail er 'valgfri', mens den jeg bruger i M$ Outlook er den oprindelig fra oprettelsen fra maaaaaange år siden. Altså IKKE den samme ord/tegnkombination!!!
Har haft samme E-mail i >10 år
Avatar billede Mig9 Nybegynder
18. marts 2010 - 21:07 #3
Det er sgu effektiv vejledning man får herinde :-)
Har godt tænkt om jeg skulle have fat i de oprindelige Password og kodeord, men dem kan jeg vel få gennem TDC, så må kontakte dem imorgen :-)
Så håber jeg at det lykkes :-)
tak for svar
18. marts 2010 - 21:15 #4
... det er bare at ringe til TDC hotline og have brugernummer mm. klar - så får du PASSWORD/KODEORD tilsendt med 'snailmail' (papirpost)

http://tdconline.dk/login/glemt/
Avatar billede Mig9 Nybegynder
21. marts 2010 - 01:55 #5
Nu er det lykkes mig af få indpost, men kan stadig ikke sende fra Outlook???

Følgende meddelelse bliver givet:

Meddelelsen kunne ikke sendes, fordi serveren afviste afsenderens e-mail-adresse. Afsenderens e-mail-adresse var:XXXXXXXXXXXXXXXX. Emne '', Konto: 'pop3.mail.dk', Server: 'asmtp.mail.dk', Protokol: SMTP, Svar fra server: '550 5.7.1 authentication needed, relaying denied, see http://postmaster.tdc.dk/publish.php?id=23430', Port: 587, Sikker (SSL): Nej, Serverfejl: 550, Fejlnummer: 0x800CCC78

Kan i hjælpe mig videre?
Avatar billede Mig9 Nybegynder
21. marts 2010 - 02:04 #6
Så lykkes det, fik sat et ekstra flueben :-)
Tak for hjælpen herinde, den har virkelig være brugbar :-)
21. marts 2010 - 10:16 #7
Ping...
(Det var så et [svar]...)

http://www.eksperten.dk/faq#faq-4-2
Avatar billede hejberg Juniormester
20. december 2011 - 18:32 #8
hej

hvis du web mail eller free mail fra TDC kan du IKKE henter hjem på din computer har prøvet selv det kan du kun hvis du betaler for den og den er over 5 mb .

sorry at mit svar først komme nu.

hilsen hejberg