Avatar billede bais Juniormester
18. marts 2010 - 20:46 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

driver /software til windows 7 webcam, asus f5rl

Hej jeg har installeret windows 7 på min Asus f5rl, der har jeg fundet en driver , som hedder d-max (stk-1135) som jeg har taget fra min vista cd med drivere, men jeg mangler en software ,der kan få cameraet til og køre, men hvilken og hvor finder jeg den , det skal være den helt rigtige ?

Eller,er det en helt anden driver jeg skal bruge her?

please help
Avatar billede Asmi Nybegynder
18. marts 2010 - 20:47 #1
Hej bais.

Du må kunne finde det inde på ASUS's hjemmeside. De burde have drivere samt software der også passer til Windows 7.

//Asger
www.asgermikkelsen.dk
Avatar billede bais Juniormester
18. marts 2010 - 20:50 #2
nej det kan du umiddelbart ikke desværre ?
Avatar billede nfssister Forsker
18. marts 2010 - 21:26 #3
Bare lige så jeg forstår, men du har fået kameraet installeret korrekt, så den ikke fremtræder som mangelfuld i enhedshåndtering. Men du mangler noget software så du kan tjekke om det virker ?

Jeg brugte engang det her i et projekt i skolen:
http://www.yawcam.com/

Hvis det ikke er det du leder efter, så uddyb gerne spørgsmålet
Avatar billede Blandy Praktikant
19. marts 2010 - 09:19 #4
Hvis det er, at der ikke forfindes en driver til windows 7 til netop det produkt. Så er windows 7 i stand til at gøre drivern kompatibelt. I modsætning til hvad xp og vista formåede.
Jeg vil sige at 9 ud af 10 gange kan windows 7 klare en ældre driver end windows 7.
Avatar billede bais Juniormester
19. marts 2010 - 12:09 #5
Ja jeg har taget driveren fra min vista driver cd og under billedbehandling i enhedshåntering står der webcan dmax 1135, så det må vel være godt nok.
men jeg kan ikke lige finde softwaren, jeg har godt nok en recovery cd,men kan ikke rigtig komme ind i den ?

Så jeg ved ikke om kameraet skal have en speciel software for at virke, altså dmax software ?

mvh Bais
Avatar billede nfssister Forsker
20. marts 2010 - 11:34 #6
Kan dette ikke gøre det:
http://download.cnet.com/MSN-Webcam-Recorder/3000-2348_4-10402771.html?tag=mncol

Har for sjovt lige installeret det på min bærbar der kører med win7, og har et webcam i. Virker fint.
Avatar billede bais Juniormester
20. marts 2010 - 17:38 #7
Da jeg ville installere programmet kom den med en fejlmeddelse , med netframe 1.1 tror jeg nok det var , hvad kan det være ?
Avatar billede bais Juniormester
20. marts 2010 - 17:48 #8
Den skriver helt nøjagtigt 1603 error installing microsoft(R).net framework, kan jeg hente det andre steder eller, hvad gør man her ?
Avatar billede bais Juniormester
20. marts 2010 - 18:03 #9
Det er jo også kun en trial, så det virker kun i 30 dage , er der ikke et der er gratis til windows 7 ?
Avatar billede nfssister Forsker
20. marts 2010 - 22:00 #10
Mit sidste bud er det her så:
http://www.webcamxp.com/home.aspx

Det er gratis, det virker i windows 7 (står der) - men er ikke et program jeg har prøvet

Står det virker til følgende kamera:
supported devices:

- usb webcams (WDM driver required)
- tv, analog or multi-input capture cards (WDM driver required)
- ip cameras (JPEG/MJPEG/MPEG4)
- Windows Media streams (ASF)
- local video files (AVI/WMV/MP4/MOV/...)
- wowwee rovio (mobile ip camera)

Prøv det program, ellers må du ud og bruge 100 kr på et eller andet program
Avatar billede bais Juniormester
21. marts 2010 - 09:42 #11
Det prøver jeg , og tak for hjælpen
Avatar billede bais Juniormester
21. marts 2010 - 09:46 #12
Har du fået dine point ?
Avatar billede nfssister Forsker
21. marts 2010 - 20:42 #13
Nææ, for så skal jeg lige lave et svar ;)