Avatar billede christian-BN Praktikant
19. marts 2010 - 12:55 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Samle værdier fra mysql-query i array

Hej, jeg har lidt problemer med at gennemskue den her..
jeg har følgende kode

<?
$quiz = $_GET['Final'];
$array = array();

$result = mysql_query("SELECT * FROM questions WHERE quizID = '$quiz'") or die(mysql_error());
    while($row = mysql_fetch_array( $result )) {
        $row = $row['questionID'];
        $array[] = $row;
    }
echo $array;
?>

Jeg får fint fat i resultaterne fra mysql-querien, men når jeg samler det i et array så bliver mit output når jeg echo'er det "Array" .. udskriver jeg outputtet i querien får jeg alle værdierne udskrevet..

$result = mysql_query("SELECT * FROM questions WHERE quizID = '$quiz'") or die(mysql_error());
    while($row = mysql_fetch_array( $result )) {
        echo $row['questionID'];
    }

Hvad går galt?
Avatar billede repox Seniormester
19. marts 2010 - 13:02 #1
Det er fordi du har lavet et multidimensionelt array.
Den første række i dit array kan tilgås ved hjælp af:
echo $array[0]["questionId"];

Næste række giver nærmest sig selv:
echo $array[1]["questionId"];

og så videre...
Avatar billede christian-BN Praktikant
19. marts 2010 - 13:18 #2
Det er jo selvfølgelig ikke særlig smart, havde slet ikke tænkt over jeg lavede det på den måde..

Hvordan ville det være smartest hvis man tager udgangspunkt at jeg kun skal hente questionID og have samlet det i et enkelt array?

Array'et skal senere sættes ind i en anden tabel som en krydsreference.
Avatar billede repox Seniormester
19. marts 2010 - 13:25 #3
Øhh, jeg så ikke din kode ordentligt igennem; jeg bemærkede ikke du overskrev $row med $row["questionID"].

Du har faktisk alle dine questionID'er i et enkelt array. Men du kan ikke skrive
  echo $array;

Du skal jo behandle dataene i arrayet.
Alternativt kan du bruge print_r() for at kontrollere om indholdet i dit array er som ønsket:
print_r($array);
Avatar billede christian-BN Praktikant
19. marts 2010 - 13:40 #4
Selvfølgelig.. og så bruger jeg jo bare implode! smart.. smid et svar og du får point :)
Avatar billede repox Seniormester
19. marts 2010 - 13:46 #5
Det fik du her