Avatar billede gunni Nybegynder
20. marts 2010 - 17:08 Der er 14 kommentarer

Hjælp med at vælge ny Notebook

Hej jeg skal bruge en ny notebook. som nr 2 pc i huset og til mit lille firma. browsing, tekstbehandling, regnskabsprogram, ol.

Det skal være med 17" skærm. resten skal bare være så godt som prisen tillader.

Buget: 5000 kr

Jeg har selv set på 2

1. HP Probook 4710s DK 5150 kr http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=686635 og http://h10010.www1.hp.com/wwpc/dk/da/sm/WF25a/321957-321957-64295-3955552-3955552-3935157.html

2. MSI CR720 006ne 4994 kr http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=780252 og http://eu.msi.com/index.php?func=proddesc&maincat_no=135&cat2_no=680&prod_no=1984

Hvad syndtes i om dem og er der andre i kan anbefale ???
Avatar billede besle Nybegynder
20. marts 2010 - 17:48 #1
Hvad med den her?

http://www.wupti.com/Produkter/Computer-og-IT/Computere/WLX.PQ702.013*Wupti1/Acer-Aspire-7736Z.html

Den har et bedre grafikkort end de to andre, 1gb mere ram end HP´en og er lige lidt billigere.
Avatar billede gunni Nybegynder
20. marts 2010 - 19:04 #2
Ja den ser også god ud, nu er et stort grafikkort jo ikke det jeg får mest brug for men ram kan man jo ikke få nok af. desuden er prisen jo god.

Har MSI'en ikke den nyeste cpu og chipsæt end de 2 andre ?
det skal jeg måske ikke lægge så meget i ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2010 - 19:18 #3
MSI ville være mit klare valg.
Til dit behov er det ligemeget med grafikkort.
Listet efter bedste CPU:
MSI
HP
Acer

Listet efter bedste ram:
MSI (DDR3)
ACER/HP (DDR2)
Avatar billede gunni Nybegynder
20. marts 2010 - 19:44 #4
#3 Ja det var også det jeg tænkte..

Men jeg har aldrig haft eller set en MSI notebook. er der nogen der ved noget om kvaliteten af denne ?

Jeg kan heller ikke finde nogle test af den er der nogen der kan hjælpe her ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2010 - 19:50 #5
Kvaliteten er rigtig god.
kabinettet er hårdt og selve følelsen når man står med den siger kvalitet.
Tsataturet er godt at skrive på, og har en fornuftig respons.
Avatar billede gunni Nybegynder
20. marts 2010 - 20:27 #6
Ok lyder godt hvad med test ? er der overhoved nogle ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2010 - 20:44 #7
Ikke jeg har kunnet finde
Avatar billede nfssister Forsker
20. marts 2010 - 22:10 #8
Jeg er mest hut på HP'en

Hvis det er, så prøv at kig på den her fætter her:
http://configure.euro.dell.com/dellstore/config.aspx?b=&c=dk&cs=dkbsdt1&kc=N4X37001&l=da&m_30=257969&oc=N0337001&rbc=N0337001&s=bsd

Jeg har lige solgt 15 af dem her til en virksomhed. De er sindsyg glade for dem. Dell sælger dem for små 5500 kr med 3 års garanti (uden prosupport) og med 3 gb ram. De har bluetooth, 250 gb harddisk, har i3 cpu og designet er helt i top.
Avatar billede johnstigers Seniormester
20. marts 2010 - 22:41 #9
Dell?
Det mener du ikke seriøst man kan anbefale efter den seneste tids kritik af dem...
Avatar billede gunni Nybegynder
20. marts 2010 - 23:50 #10
Jeg har selv rigtig dårlig erfaring med dell's kvalitet og holdbarhed. samt deres helt enormt dårlige service. så dem vil jeg ikke have !!!

Men tak for budet :-)
Avatar billede besle Nybegynder
21. marts 2010 - 09:28 #11
Kan ligesom John siger, godt stå inden for kvaliteten på MSI, da de kvalitets mæssigt ligger i toppen. Acer og HP er under en test lavet sidste år, blevet kendt for at være de to computer mærker der skulle mest til reparation her i Danmark, næst efter Zepto.
Avatar billede nfssister Forsker
21. marts 2010 - 11:14 #12
Nu omsætter jeg for små 1-1,5 millioner kr Dell om året, jeg har en RMA rate på 0,09%.
Kan på ingen måder brokke mig over supporten. Udover når jeg til tider rammer ind i nogle som er knap så kvalificeret (sker sjældendt i dag) - Men så beder jeg bare om en anden eller ringer igen.

80% af det der blev nævnt i kontant kan jeg modbevise. Ja fair nok, direktøren bliver jeg nok aldrig venner med.

Jeg har ingen forventninger om at folk skal kunne lide Dell fordi jeg siger det. Men jeg synes snart der bliver lavet så mange fordomme om Dell, og det er ikke kun Dell der ligger under dette, Mac og Lenovo ligger også under dette.

Hvad angår holdbarhed, så har Dell oppet sig rigtig meget de sidste 2 år. Alle erhvervsmaskiner har fået bedre service hvad angår hardwarefejl og alle private maskiner har fået forsikring med i købet.

Sorry for lidt offtopic.

Men jeg vil mene HP'en er den rette maskine, har selv haft 2 MSI, og har ikke været udpræget glade for dem. Specielt plastikken har en tendens til at blive slidt ved musen.
Avatar billede gunni Nybegynder
21. marts 2010 - 13:26 #13
#12 Ja du lyder jo som om at du ved hvad du snakker om. der er mange mærker der lider under fordomme og det kan godt gå hen og blive svært at rette op på..

Men jeg har det bare sådanne at jeg skal aldrig have en dell eller en citroen :-) og sådanne tror jeg vi alle har det på nogle punkter.

Er der nogle der ved hvem der forhandler de her MSI maskiner så man evt. kunne se dem altså en fysisk butik..
Avatar billede johnstigers Seniormester
21. marts 2010 - 13:43 #14
96328000 Rosenmeier kan henvise til nærmeste forhandler.
Evt. skriv på re(at)rosenmeier.dk