Avatar billede casc Nybegynder
21. marts 2010 - 16:00 Der er 1 kommentar

scanne med canon lide 70?

Hej alle
Er det muligt at få sin canon lide 70 scanner til at scanne med ubuntu 9.10

xsane finder ikke noget..

Nogle gode ideer..?

På forhånd tak
Avatar billede bmpi Nybegynder
22. marts 2010 - 07:57 #1
Nej, netop Lide serien fra Canon er desværre meget dårligt understøttet af Xsane: http://www.sane-project.org/cgi-bin/driver.pl?manu=canon&model=lide+70&bus=any&v=&p=

Arbejdet med Lide 70 er dog påbegyndt, men det er uvist hvor lang tid der vil gå, før det er klar: http://www.juergen-ernst.de/info_sane.html

På sidstnævnte URL ligger det script, som danner udgangspunkt for  backenden til Sane, og der står på siden, at det faktisk virker med Lide 70. Det er dog noget teknisk at sætte op, og jeg vil anbefale at få nogen på ubuntudanmark.dk/forum til at hjælpe dig med det, hvis du ikke selv kan gennemskue det.

Desværre er Lide 70 ikke understøttet endnu, så denne utrolig uelegante måde, er desværre den eneste måde at få det til at virke på.