Avatar billede JorgenSchou Nybegynder
23. marts 2010 - 11:09 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Led/laser diode med 1-1,5 meter fiber

Hej

Findes der led/laser dioder med fiber indbygget ?

Det skal være Singelmode fiber, lys farven rød.
Avatar billede bjornjuul Nybegynder
29. marts 2010 - 10:57 #1
Hvis jeg forstår dit spørgsmål korrekt, så spørger du, om der findes optiske kommunikations LEDs/laser LEDs, hvor det optiske fiber er fastgjort direkte på komponenten?!

Mig bekendt er dette ikke tilfældet, da det normalt vil have store begrænsninger for den praktisk anvendelse.

Jeg tror ikke du kommer uden om en form for connector, som man ser i forbindelse med optiske udgange på forstærkere, video-afspillere m.v. Desværre.
Avatar billede JorgenSchou Nybegynder
30. marts 2010 - 20:36 #2
Ja det er lige præcis det jeg mente

Det er rigtig nok, der er ikke så stor brug for den form for laser/led

Det jeg ville bruge den til er at kunne splise en pigtal på, som men kunne skifte ud når den er blevet risset og beskidt, det skal være en med synlig lys som jeg ville bruge til fejlfinding på en fiber inst.

Jeg er fibermontør, hvor jeg laver "Fiber To The Home" FTTH inst.
Avatar billede JorgenSchou Nybegynder
31. marts 2010 - 09:44 #3
Jeg prøve at søge på "laser pigtail" på google der kom nogen søgninger frem med det jeg søger.

Nu mangler jeg bar at finde at sted i Danmark hvor man kan købe dem
Avatar billede bjornjuul Nybegynder
05. april 2010 - 15:33 #4
Okay, håber det lykkes :)
Avatar billede JorgenSchou Nybegynder
19. april 2010 - 13:09 #5
Yep det vil jeg prøve