Avatar billede hekkem2 Nybegynder
23. marts 2010 - 14:58 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Mail for Exchange

Jeg har problemer med at synkronisere fra Telefonens kalender til min Microsoft Exchange. Jeg har taget backup af min kalender, så kan godt hente den ind igen.

Jeg har prøvet at lade serveren vinde, men så sletter den alle kalender aftaler på telefonen og får dem ikke ind i min Outlook kalender. Har også prøvet at lade aftaler blive på telefonen, men så vil den ikke synkronisere. Hverken den ene eller den anden vej.

Når telefonen prøver at synkronisere med serveren, står der "Tilslutter" under "Aktuel status". Efter nogen tid kommer den med "Exchange-serveren svarer ikke. Prøv igen senere.". Derefter står der "Ledig" under "Aktuel status".

Jeg har sat telefonen op således:

Exchange server: webmail.FIRMA.dk
Sikker forb.: Ja
Adgangspunkt: Internet
Synk. under roaming: nej
Brug standardport: nej
Portnummer: 443

Brugernavn: 'brugernavn'
Adgangskode: er indtastet korrekt
Domæne: 'domain'

Skal der sættes noget specielt op på Exchange-serveren?
Eller er der andet der er forkert sat op?

Har tidligere på samme telefon godt kunne synkronisere begge veje. Inden jeg gik i gang med denne, havde jeg resat telefonen for alt - ved *#7370#.
Avatar billede chr.kj Nybegynder
23. marts 2010 - 15:36 #1
du skal huske at have https:// foran din webmail adresse da du benytter en sikker forbindelse.

På selve exchange serveren, skal der gives tilladelse til at kunne synkroniserer mobile enheder, ellers vil du blive afvist.
Avatar billede hekkem2 Nybegynder
23. marts 2010 - 15:43 #2
Jeg har også prøvet med https:// foran webmail.firma.dk

Jeg har andre telefoner, der godt kan synkronisere, og på exchange serveren er der slået mobil enheder til således de har tilladelse til at synkronisere.
Avatar billede lasse_rugby Novice
25. marts 2010 - 22:19 #3
jeg havde samme problem. med en nokia e66, jeg satte den til kun at synkronisere opgaver og da det så virkede så prøvede jeg med resten og så virkede den.
Avatar billede hekkem2 Nybegynder
26. marts 2010 - 08:01 #4
Det vil jeg prøve og rapporterer tilbage om det virker
Avatar billede hekkem2 Nybegynder
26. marts 2010 - 10:50 #5
Det virker. Tak for hjælpen
Avatar billede hekkem2 Nybegynder
26. marts 2010 - 10:52 #6
Kan du lave din kommentar om til et svar, så jeg kan tildele dig point?
Avatar billede hekkem2 Nybegynder
02. september 2010 - 08:16 #7
ikke noget svar endnu
Avatar billede lasse_rugby Novice
06. september 2010 - 22:20 #8
her er det :-)