Avatar billede strandfelt Nybegynder
26. marts 2010 - 15:51 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Min PC opfører sig mærkeligt, når jeg er væk fra den

Hey eksperter

Jeg har de seneste par dage fået et underligt og irriterende problem på min Dell XPS M1530, der kører på Windows 7 Professional.

Når jeg forlader den i et stykke tid (kan være 20 min. eller mere), og så kommer tilbage er der sket et par ting:
1. Proceslinjen er forsvundet. Tilbage er kun Start-knappen, som virker.
2. Jeg bliver logget af Messenger, men min internetforbindelse ser ikke ud til at være afbrudt.

Håber, at I har nogle bud, på hvad, der kan være galt!
Avatar billede Slettet bruger
26. marts 2010 - 16:33 #1
jeg tror du er ramt af noget skidt mailware eller andet

download free version og slå den over på fuld scanning kør og lad den fjerne hvad den finder

http://www.malwarebytes.org/
Avatar billede strandfelt Nybegynder
27. marts 2010 - 00:49 #2
Malwarebytes fandt kun én inficeret fil, som nu er sat i karantæne og slettet.

Det ser ud til, at problemet med proceslinjen er væk, men mit Messenger logger mig stadig af, når jeg har været væk et stykke tid. Ca. efter en 5-10 minutter.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2010 - 07:35 #3
du kunne prøve at afinstallere messinger og geninstallere den.

her er lidt at læse

http://www.spywarefri.dk/viden/

har du prøvet at tilgå din messinger online altså gennem hjemmesiden.

så er der combofix

http://www.combofix.org/
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2010 - 07:57 #4
husk lige at bruge en renser til din pc
det kunne være ccleaner

http://www.ccleaner.com/

men du kan også bruge denne her der også er gratis

http://www.iobit.com/advancedwindowscareper.html

hent den her

http://download.cnet.com/Advanced-SystemCare-Free/3000-2086_4-10407614.html?part=dl-6271865&subj=dl&tag=button

husk at opdatere inden brug
der er indbygget restore i den hvis
Avatar billede f-arn Guru
27. marts 2010 - 08:39 #5
@treatmenice
Vil du synes du skal bruge en combofix log så brug dette link:
http://download.bleepingcomputer.com/sUBs/ComboFix.exe

Jeg tror iøvrigt ikke den ville virke, da jeg tror det er en windows 7 64 bit.

@strandfelt
Hed det malwarebytes fandt:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Policies\Explorer\NoActiveDesktopChanges (Hijack.DisplayProperties) -> Bad: (1) Good: (0) ?
Avatar billede strandfelt Nybegynder
27. marts 2010 - 11:43 #6
Jeg ser på jeres forslag. Problemet med proceslinjen er i øvrigt heller ikke væk. Den forsvinder stadig.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2010 - 12:21 #7
syntes det ligner en geninstalering

jeg har det sådan at når jeg er ramt vil jeg selv om den er fjernet alligevel sidde med mistanken - er den også nu væk
de nye rootkits er temmelig udspekulerede og lavet af proffer - ja det er noget af en påstand men de ligger i et specielt program på nettet og kun i det nærmere vil jeg ikke komme det.

men måske er du heldig
Avatar billede f-arn Guru
27. marts 2010 - 12:33 #8
Føreløbib har jeg altså ikke set noget som helt der indikerer en infektion!!!
Det jeg citerede er ikke en infektion, men en indstilling win 7 64 bit er født med.
Avatar billede strandfelt Nybegynder
27. marts 2010 - 12:53 #9
Jeg kører Windows 7 32-bit.

Det, som malwarebytes fandt var følgende:

C:\Documents and Settings\[username]\Local Settings\Temporary Internet Files\udRemove.exe
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2010 - 12:53 #10
#2 der står det

man kan ikke sende dig interne beskeder f-arn - er det med vilje
Avatar billede f-arn Guru
27. marts 2010 - 13:15 #11
@strandfelt
Har du lige installeret KMPlayer. Så får man nemlig nogen gange denne infektion med. Og ja, det er en infektion.

@treatmenice
Ja, hvorfor?
Avatar billede f-arn Guru
27. marts 2010 - 13:18 #12
Jeg ved ikke om du vil ha' den renset, eller om du hellere vil ominstallere.
Avatar billede strandfelt Nybegynder
27. marts 2010 - 17:47 #13
Løsningen var at gendanne systemet. Problemet er væk nu. Så det var gudskelov ikke malware eller lignende. :-)