Avatar billede fladstrand Nybegynder
26. marts 2010 - 23:38 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Manglende ressourcer i når jeg åbner regneark i Excel 2002

Jeg har lavet et regneark der linker til en del andre ark.
Hver gang jeg åbner arket får jeg følgende fejlmeddelelse "Excel kan ikke udføre opgaven med de tilgængelige ressourcer...."
Er der nogen der har en ide til hvad der kan være galt og hvordan jeg løser problemet?
Fejlen er opstået efter at jeg har tilføjet 750 formler med formler som denne:
=HVIS(K4="x";LOPSLAG($F4;[5G__ElMålere.xls]Report!$AP$17:$AU$516;6)-LOPSLAG($E4-1;[5G__ElMålere.xls]Report!$AP$17:$AU$516;6)+LOPSLAG($F4;[5G__ElMålere.xls]Report!$AW$17:$BB$516;6)-LOPSLAG($E4-1;[5G__ElMålere.xls]Report!$AW$17:$BB$516;6);"")

Og jeg har behov for at tilføje mere end 3000 flere af slagsens, så jeg har voldsomt behov for at løse dette problem.

Nogen ideer ?

/Johnny
Avatar billede kabbak Professor
26. marts 2010 - 23:49 #1
Jeg tror ikke du kan lave det med formler, det er dem der trækker dine ressourcer.

Du kan gøre det at læse området
5G__ElMålere.xls]Report!$AP$17:$BB$516

ind i en variabel, når du åbner dit regneark, lav så din egen funktion, til at finde data.
Avatar billede fladstrand Nybegynder
17. september 2010 - 08:33 #2
Fandt selv løsningen.. Opgrader fra Excel 2002 til 2007 og der var ingen problemer
Avatar billede fladstrand Nybegynder
17. september 2010 - 08:34 #3
Fandt selv løsningen.. Opgrader fra Excel 2002 til 2007 og der var ingen problemer