Avatar billede penyz Nybegynder
27. marts 2010 - 02:43 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Driver til lydkort

Hej alle. har tidligere forsøgt at finde en driver til mit lydkort efter inst. af win xp

Har downloadet en masse filer, men uden held.

nogen der kan hjælpe?

--------[ EVEREST Home Edition (c) 2003-2005 Lavalys, Inc. ]------------------------------------------------------------

    Version                                          EVEREST v2.20.405/dk
    Hjemmeside                                        http://www.lavalys.com/
    Rapport Type                                      Rapport assistent
    PC                                                PERFORMA-18DA0C
    Generator                                        Administrator
    Operativ System                                  Microsoft Windows XP Professional 5.1.2600 (WinXP Retail)
    Dato                                              2010-03-27
    Tid                                              02:31

--------[ Opsummering ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    PC:
      Operativ System                                  Microsoft Windows XP Professional
      OS Service Pack                                  Service Pack 3
      DirectX                                          4.09.00.0904 (DirectX 9.0c)
      PC Navn                                          PERFORMA-18DA0C
      Bruger Navn                                      Administrator

    Motherboard:
      CPU Type                                          Mobile Intel Celeron M 350, 1300 MHz (13 x 100)
      Motherboard Navn                                  QUANTA EW2
      Motherboard Chipset                              Intel Montara-GM i855GM
      System Hukommelse                                240 MB  (PC3200 DDR SDRAM)
      BIOS Type                                        Phoenix (01/20/05)

    Grafikkort:
      Grafikkort                                        Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller  (64 MB)
      3D Acclerator                                    Intel Extreme Graphics 2
      Skærm                                            Plug and Play Monitor [NoDB]

    Multimedie:
      Lydkort                                          Intel 82801DBM ICH4-M - AC'97 Audio Controller [B-1]

    Lager:
      IDE Kontroller                                    Intel(R) 82801DBM Ultra ATA Storage Controller - 24CA
      SCSI/RAID Kontroller                              Virtual CloneDrive
      Disk Drev                                        SAMSUNG MP0402H  (40 GB, 5400 RPM, Ultra-ATA/100)
      Disk Drev                                        Generic Flash R/W V1.81 USB Device
      Optisk Drev                                      ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device  (Virtual CD-ROM)
      Optisk Drev                                      QSI CDRW/DVD SBW242C  (DVD:8x, CD:24x/10x/24x DVD-ROM/CD-RW)
      SMART Harddisk Status                            OK

    Partitioner:
      C: (NTFS)                                        38201 MB (33548 MB fri)

    Inddata:
      Keyboard                                          Standard 101/102-Key or Microsoft Natural PS/2 Keyboard
      Mus                                              PS/2 Compatible Mouse

    Netværk:
      Netværks Adapter                                  802.11b/g Wireless Adapter
      Netværks Adapter                                  Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC

    Ydre Enheder:
      USB1 Kontroller                                  Intel 82801DBM ICH4-M - USB Controller [B-1]
      USB2 Kontroller                                  Intel 82801DBM ICH4-M - Enhanced USB2 Controller [B-1]
      USB Enhed                                        USB Mass Storage Device
      Batteri                                          Microsoft AC Adapter
      Batteri                                          Microsoft ACPI-Compliant Control Method Battery

--------[ DMI ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ BIOS ]

    BIOS Egenskaber:
      Producent                                        Phoenix Technologies LTD
      Version                                          3B91
      Udgivelses Dato                                  01/20/2005
      Størrelse                                        512 KB
      Boot Enhed                                        Floppy Disk, Hard Disk, CD-ROM
      Muligheder                                        Flash BIOS, Shadow BIOS, BBS, Smart Battery
      Understøttede Standarder                          DMI, ACPI, ESCD, PnP
      Udvidelses Egenskaber                            ISA, PCI, AGP, PCMCIA, USB

  [ System ]

    System Egenskaber:
      Producent                                        QUANTA
      Produkt                                          EW2
      Version                                          Revision A0
      Serie Nummer                                      EWGTFCCVH5130234
      Universelt Unikt ID                              808371A2-01890010-B47F00C0-9F8A5F4B
      Vågn Op Type                                      Netafbryder

  [ Motherboard ]

    Motherboard Egenskaber:
      Producent                                        QUANTA
      Produkt                                          EW2
      Version                                          Rev 1.0
      Serie Nummer                                      Ingen

  [ Chassis ]

    Chassis Beskrivelse:
      Producent                                        QUANTA
      Version                                          Rev 1.0
      Serie Nummer                                      Ingen
      Aktiv                                            No Asset Tag
      Chassis Type                                      Notebook
      Boot-Up Tilstand                                  Sikker
      Strøm Forsynings Tilstand                        Sikker
      Thermisk Tilstand                                Sikker
      Sikkerheds Status                                Ingen

  [ Hukommelses Kontroller ]

    Egenskaber for Hukommelses Kontroller:
      Fejl Detekterings Metode                          Ingen
      Fejl Korrektion                                  Ingen
      Understøttet Hukommelses Interleave              1-Way
      Nuværende Hukommelses Interleave                  1-Way
      Understøttet Hukommelses Hastighed                60ns
      Understøttede Hukommelses Typer                  DIMM
      Understøttet Hukommelses Spænding                3.3V
      Maksimum Hukommelses Moduls Størrelse            1024 MB
      Hukommelses Sokler                                2

  [ Processorer / Intel(R) Pentium(R) M processor ]

    Processor Egenskaber:
      Producent                                        Intel
      Version                                          Intel(R) Pentium(R) M processor
      Ekstern Hastighed                                400 MHz
      Maksimum Hastighed                                1300 MHz
      Nuværende Hastighed                              1300 MHz
      Type                                              Central Processor
      Spænding                                          1.2 V
      Status                                            Tilkoblet
      Opgradering                                      ZIF
      Sokkel Udformning                                uFCPGA2

  [ Cache / L1 Cache ]

    Cache Egenskaber:
      Type                                              Intern
      Status                                            Tilkoblet
      Operations Tilstand                              Write-Back
      Maksimum Størrelse                                32 KB
      Installeret Størrelse                            32 KB
      Understøttede SRAM Typer                          Asynchronous, Burst, Pipeline Burst
      Nuværende SRAM Typer                              Asynchronous
      Sokkel Udformning                                L1 Cache

  [ Cache / L2 Cache ]

    Cache Egenskaber:
      Type                                              Intern
      Status                                            Tilkoblet
      Operations Tilstand                              Write-Back
      Maksimum Størrelse                                1024 KB
      Installeret Størrelse                            1024 KB
      Understøttede SRAM Typer                          Asynchronous, Burst, Pipeline Burst
      Nuværende SRAM Typer                              Burst
      Sokkel Udformning                                L2 Cache

  [ Hukommelses Moduler / DJDIM1 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                DJDIM1
      Type                                              DIMM, SDRAM
      Hastighed                                        75 ns
      Installeret Størrelse                            256 MB
      Monteret Størrelse                                256 MB

  [ Hukommelses Moduler / DJDIM2 ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Sokkel Udformning                                DJDIM2
      Type                                              DIMM, SDRAM
      Hastighed                                        75 ns
      Installeret Størrelse                            Ikke Installeret
      Monteret Størrelse                                Ikke Installeret

  [ Hukommelses Enheder / CN5 ]

    Egenskaber for Hukommelses Enhed:
      Form Faktor                                      SODIMM
      Detailler                                        Synchronous
      Størrelse                                        256 MB
      Total Bredde                                      64 bit
      Data Bredde                                      64 bit
      Enhedens Placering                                CN5
      Bank Placering                                    SO DIMM 0

  [ Hukommelses Enheder / CN6 ]

    Egenskaber for Hukommelses Enhed:
      Form Faktor                                      SODIMM
      Detailler                                        Synchronous
      Enhedens Placering                                CN6
      Bank Placering                                    SO DIMM 1

  [ System Slots / PCMCIA socket 0 ]

    Egenskaber for System Slot:
      Slot Betegnelse                                  PCMCIA socket 0
      Type                                              PC Card (PCMCIA)
      Data Bus Bredde                                  32 bit
      Længde                                            Lang

  [ On-Board Enheder / TI 4510 CardBus/IEEE-1394 Controller ]

    On-Board Enheds Egenskaber:
      Beskrivelse                                      TI 4510 CardBus/IEEE-1394 Controller
      Type                                              Sound

--------[ Overclock ]---------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          Mobile Intel Celeron M 350
      CPU Alias                                        Dothan-1024
      CPU step                                          B1
      Engineering Sample                                Nej
      CPUID CPU Navn                                    Intel(R) Celeron(R) M processor 1.30GHz
      CPUID Revision                                    000006D6h
      Core Spænding                                    1.260 V

    CPU hastighed:
      CPU Hastighed                                    1295.71 MHz  (original: 1300 MHz)
      CPU multiplier                                    13.0x
      CPU FSB                                          99.67 MHz  (original: 100 MHz)
      Hukommelses Bus                                  132.89 MHz

    CPU cache:
      L1 Kode Cache                                    32 KB
      L1 Data Cache                                    32 KB
      L2 Cache                                          1 MB  (On-Die, ATC, Full-Speed)

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    <DMI>
      Motherboard Navn                                  QUANTA EW2

    Chipsæt Egenskaber:
      Motherboard Chipset                              Intel Montara-GM i855GM
      Hukommelses Timing                                2.5-2-2-6  (CL-RCD-RP-RAS)

    SPD hukommelses moduler:
      DIMM1                                            256 MB PC3200 DDR SDRAM  (2.5-3-3-8 @ 200 MHz)

    BIOS Egenskaber:
      System BIOS Dato                                  01/20/05
      Video BIOS Dato                                  10/06/20
      DMI BIOS Version                                  3B91

    Grafik Processor Egenskaber:
      Grafikkort                                        Intel 82852GM(E)/82855GM(E) GMCH - Integrated Graphics Controller [A-2]
      GPU Kode Navn                                    Montara-GM  (Integrated 8086 / 3582, Rev 02)

--------[ Energi Styring ]----------------------------------------------------------------------------------------------

    Energi Spare Egenskaber:
      Nuværende Strømkilde                              230 VAC
      Batteri Status                                    98 % (Højt niveau)
      Fuld Batteri Levetid                              Ukendt
      Resterende Batteri Levetid                        Ukendt

--------[ Sensorer ]----------------------------------------------------------------------------------------------------

    Sensor Egenskaber:
      Sensor Type                                      HDD

    Temperaturer:
      CPU                                              46 °C  (115 °F)
      SAMSUNG MP0402H                                  26 °C  (79 °F)

--------[ CPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPU Egenskaber:
      CPU Type                                          Mobile Intel Celeron M 350, 1300 MHz (13 x 100)
      CPU Alias                                        Dothan-1024
      CPU step                                          B1
      Instruktions Sæt                                  x86, MMX, SSE, SSE2
      Oprindelig Hastighed                              1300 MHz
      Engineering Sample                                Nej
      L1 Kode Cache                                    32 KB
      L1 Data Cache                                    32 KB
      L2 Cache                                          1 MB  (On-Die, ATC, Full-Speed)

    CPU Fysisk Information:
      Type                                              479 Ball uFCBGA / 478 Pin uFCPGA
      Transistorer                                      140 million
      Proces Teknologi                                  7M, 90 nm, CMOS, Cu, Low-K Inter-Layer, High-K Gate, Strained Si
      Teknologi                                        88 mm2
      Core Spænding                                    1.260 V
      I/O Spænding                                      1.260 V
      Typisk Forbrug                                    21 W
      Maksimalt Forbrug                                26.5 W

    CPU Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/processor.htm

    CPU Udnyttelses Grad:
      1. CPU                                            0 %

--------[ CPUID ]-------------------------------------------------------------------------------------------------------

    CPUID Egenskaber:
      CPUID Producent                                  GenuineIntel
      CPUID CPU Navn                                    Intel(R) Celeron(R) M processor 1.30GHz
      CPUID Revision                                    000006D6h
      IA Mærke ID                                      12h  (Intel Celeron M)
      Platform ID                                      06h  (Mobile uPGA2)
      IA CPU Serienummer                                Ukendt
      Mikrokode Revisions Opdatering                    18
      HTT / CMP enheder                                0 / 0

    Instruktions Sæt:
      64 bi x86-Udvidelser (AMD64, EM64T)              Ikke Understøttet
      Alternate Instruction Set                        Ikke Understøttet
      AMD 3DNow!                                        Ikke Understøttet
      AMD 3DNow! Professional                          Ikke Understøttet
      AMD Enhanced 3DNow!                              Ikke Understøttet
      AMD Extended MMX                                  Ikke Understøttet
      Cyrix Extended MMX                                Ikke Understøttet
      IA-64                                            Ikke Understøttet
      IA MMX                                            Understøttet
      IA SSE                                            Understøttet
      IA SSE 2                                          Understøttet
      IA SSE 3                                          Ikke Understøttet
      CLFLUSH instruktioner                            Understøttet
      CMPXCHG8B instruktioner                          Understøttet
      CMPXCHG16B instruktioner                          Ikke Understøttet
      Conditional Move instruktioner                    Understøttet
      MONITOR / MWAIT instruktioner                    Ikke Understøttet
      RDTSCP instruktioner                              Ikke Understøttet
      SYSCALL / SYSRET instruktioner                    Ikke Understøttet
      SYSENTER / SYSEXIT instruktioner                  Understøttet
      VIA FEMMS instruktioner                          Ikke Understøttet

    Sikkerheds Karakteristik:
      Advanced Cryptography Engine (ACE)                Ikke Understøttet
      Forhindring af Data Eksekvering (DEP, NX, EDB)    Ikke Understøttet
      Hardware Random Number Generator (RNG)            Ikke Understøttet
      Montgomery Multiplier & Hash Engine              Ikke Understøttet
      Processor Serial Number (PSN)                    Ikke Understøttet

    Energi Spare Karakteristik:
      Automatic Clock Control                          Understøttet
      Enhanced Halt State (C1E)                        Ikke Understøttet
      Enhanced SpeedStep Technology (EIST, ESS)        Ikke Understøttet
      Frequency ID Control                              Ikke Understøttet
      LongRun                                          Ikke Understøttet
      LongRun Table Interface                          Ikke Understøttet
      PowerSaver 1.0                                    Ikke Understøttet
      PowerSaver 2.0                                    Ikke Understøttet
      PowerSaver 3.0                                    Ikke Understøttet
      Processor Duty Cycle Control                      Understøttet
      Software Thermal Control                          Ikke Understøttet
      Temperature Sensing Diode                        Ikke Understøttet
      Thermal Monitor 1                                Understøttet
      Thermal Monitor 2                                Ikke Understøttet
      Thermal Monitoring                                Ikke Understøttet
      Thermal Trip                                      Ikke Understøttet
      Voltage ID Control                                Ikke Understøttet

    CPUID Kendetegn:
      36-bit Page Size Extension                        Ikke Understøttet
      Address Region Registers (ARR)                    Ikke Understøttet
      CPL Qualified Debug Store                        Ikke Understøttet
      Debug Trace Store                                Understøttet
      Debugging Extension                              Understøttet
      Fast Save & Restore                              Understøttet
      Hyper-Threading Technology (HTT)                  Ikke Understøttet
      L1 Context ID                                    Ikke Understøttet
      Local APIC On Chip                                Ikke Understøttet
      Machine Check Architecture (MCA)                  Understøttet
      Machine Check Exception (MCE)                    Understøttet
      Memory Configuration Registers (MCR)              Ikke Understøttet
      Memory Type Range Registers (MTRR)                Understøttet
      Model Specific Registers (MSR)                    Understøttet
      Page Attribute Table (PAT)                        Understøttet
      Page Global Extension                            Understøttet
      Page Size Extension (PSE)                        Understøttet
      Pending Break Event                              Understøttet
      Physical Address Extension (PAE)                  Ikke Understøttet
      Secure Virtual Machine Extensions (Pacifica)      Ikke Understøttet
      Self-Snoop                                        Understøttet
      Time Stamp Counter (TSC)                          Understøttet
      Virtual Machine Extensions (Vanderpool)          Ikke Understøttet
      Virtual Mode Extension                            Understøttet

    CPUID Registers (CPU #1):
      CPUID 00000000                                    00000002-756E6547-6C65746E-49656E69
      CPUID 00000001                                    000006D6-00000812-00000000-AFE9F9BF
      CPUID 00000002                                    02B3B001-000000F0-00000000-2C043078
      CPUID 80000000                                    80000004-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000001                                    00000000-00000000-00000000-00000000
      CPUID 80000002                                    65746E49-2952286C-6C654320-6E6F7265
      CPUID 80000003                                    20295228-7270204D-7365636F-20726F73
      CPUID 80000004                                    20202020-20202020-30332E31-007A4847

    MSR Registers:
      MSR 00000017                                      0014-0000-D227-86A3
      MSR 0000002A                                      0000-0000-4348-0000
      MSR 0000008B                                      0000-0018-0000-0000
      MSR 000000CD                                      0000-0000-0000-0000
      MSR 0000011E                                      0000-0000-003C-252B
      MSR 0000019A                                      0000-0000-0000-0008
      MSR 0000019B                                      0000-0000-0000-0000
      MSR 0000019C                                      0000-0000-0000-0000
      MSR 000001A0                                      0000-0000-0000-1080

--------[ Motherboard ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    Motherboard Egenskaber:
      Motherboard ID                                    <DMI>
      Motherboard Navn                                  QUANTA EW2

    Front Side Bus Egenskaber:
      Bus Type                                          Intel NetBurst
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                100 MHz (QDR)
      Effektiv Hastighed                                400 MHz
      Båndbredde                                        3200 MB/s

    Egenskaber for Hukommelses Bus:
      Bus Type                                          DDR SDRAM
      Bus Bredde                                        64 bit
      Virkelig Hastighed                                133 MHz (DDR)
      Effektiv Hastighed                                267 MHz
      Båndbredde                                        2133 MB/s

    Egenskaber for Chipset Bus:
      Bus Type                                          Intel Hub Interface
      Bus Bredde                                        8 bit
      Virkelig Hastighed                                67 MHz (QDR)
      Effektiv Hastighed                                267 MHz
      Båndbredde                                        267 MB/s

--------[ Hukommelse ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

    Fysisk Hukommelse:
      Total                                            238 MB
      Brugt                                            152 MB
      Fri                                              86 MB
      Udnyttelse                                        64 %

    Swap / Pagefil:
      Total                                            585 MB
      Brugt                                            144 MB
      Fri                                              440 MB
      Udnyttelse                                        25 %

    Virtuel Hukommelse:
      Total                                            823 MB
      Brugt                                            296 MB
      Fri                                              526 MB
      Udnyttelse                                        36 %

    Physical Address Extension (PAE):
      Understøttet af Operativ System                  Ja
      Understøttet af CPU                              Nej
      Aktiv                                            Nej

    Problemer og Forslag:
      Forslag                                          Installér mere hukommelse for bedste ydelse.

--------[ SPD ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ DIMM1: 256 MB PC3200 DDR SDRAM ]

    Hukommelses Moduls Egenskaber:
      Serie Nummer                                      Ingen
      Modul Størrelse                                  256 MB (1 rank, 4 banks)
      Modul Type                                        Unbuffered
      Hukommelses Type                                  DDR SDRAM
      Hukommelses Hastighed                            PC3200 (200 MHz)
      Modul Bredde                                      64 bit
      Modul Spænding                                    SSTL 2.5
      Fejl Detekterings Metode                          Ingen
      Opdaterings Frekvens                              Nedsat (7.8 us), Self-Refresh

    Hukommelses Timing:
      @ 200 MHz                                        2.5-3-3-8  (CL-RCD-RP-RAS)

    Hukommelses Moduls Karakteristik:
      Early RAS# Precharge                              Ikke Understøttet
      Auto-Precharge                                    Ikke Understøttet
      Precharge All                                    Ikke Understøttet
      Write1/Read Burst                                Ikke Understøttet
      Buffered Address/Control Inputs                  Ikke Understøttet
      Registered Address/Control Inputs                Ikke Understøttet
      On-Card PLL (Clock)                              Ikke Understøttet
      Buffered DQMB Inputs                              Ikke Understøttet
      Registered DQMB Inputs                            Ikke Understøttet
      Differential Clock Input                          Understøttet
      Redundant Row Address                            Ikke Understøttet

--------[ Chipsæt ]-----------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Nord Bro: Intel Montara-GM i855GM ]

    Nord Bro Egenskaber:
      Nord Bro                                          Intel Montara-GM i855GM
      Revision / Stepping                              02 / A2
      Type                                              732 Pin Micro-FCBGA
      Størrelse                                        3.75 cm x 3.75 cm
      Core Spænding                                    1.2 V
      In-Order Queue Depth                              12

    Hukommelses Timing:
      CAS Latency (CL)                                  2.5T
      RAS To CAS Delay (tRCD)                          2T
      RAS Precharge (tRP)                              2T
      RAS Active Time (tRAS)                            6T
      Row Refresh Cycle Time (tRFC)                    10T
      Write Recovery Time (tWR)                        2T

    Hukommelses Sokler:
      DRAM Sokkel 1                                    256 MB  (PC3200 DDR SDRAM)

    Integreret Grafikkort Kontroller:
      Grakikkort Kontroller Type                        Intel Extreme Graphics 2
      Grafkkort Kontroller Status                      Tilkoblet
      Grafisk Frame Buffer                              16 MB

    Chipsæt Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm

  [ Syd Bro: Intel 82801DBM ICH4-M ]

    Syd Bro Egenskaber:
      Syd Bro                                          Intel 82801DBM ICH4-M
      Revision / Stepping                              83 / B1
      Type                                              421 Pin BGA
      Størrelse                                        3.1 cm x 3.1 cm
      Core Spænding                                    1.5 V

    AC 97 Lyd Controller:
      Lyd Controller Type                              Intel 82801DB(M) ICH4
      Codec Navn                                        Conexant Cx20468
      Codec ID                                          43585430h
      S/PDIF Udgang                                    Understøttet

    Chipsæt Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/chipsets/index.htm

--------[ BIOS ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------

    BIOS Egenskaber:
      BIOS Type                                        Phoenix
      System BIOS Dato                                  01/20/05
      Video BIOS Dato                                  10/06/20

    BIOS Producent:
      Producent                                        Phoenix Technologies Ltd.
      Produkt Information                              http://www.phoenix.com/en/products/default.htm
      BIOS Opdatering                                  http://www.esupport.com/biosagent/index.cfm?refererid=40

    Problemer og Forslag:
      Forslag                                          Are you looking for a BIOS Upgrade?  Contact eSupport Today!
      Forslag                                          System BIOS er mere end 2 år gammel. Opgradér hvis det er muligt.

--------[ Windows video ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller ]

    Grafikkort Egenskaber:
      Enheds Beskrivelse                                Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller
      Adapter Streng                                    Intel(R) 82852/82855 GM/GME Controller
      BIOS Streng                                      Intel Video BIOS
      Chip Type                                        Intel(R) 82852/82855 GM/GME Controller
      DAC Type                                          Intern
      Installerede Drivere                              ialmrnt5 (6.14.10.4396)
      Hukommelses Størrelse                            64 MB

    Grafikkort Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/graphics

  [ Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller ]

    Grafikkort Egenskaber:
      Enheds Beskrivelse                                Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller
      Adapter Streng                                    Intel(R) 82852/82855 GM/GME Controller
      BIOS Streng                                      Intel Video BIOS
      Chip Type                                        Intel(R) 82852/82855 GM/GME Controller
      DAC Type                                          Intern
      Installerede Drivere                              ialmrnt5 (6.14.10.4396)
      Hukommelses Størrelse                            64 MB

    Grafikkort Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/graphics

--------[ PCI / AGP video ]---------------------------------------------------------------------------------------------

    Intel Extreme Graphics 2                                                          Grafikkort
    Intel Extreme Graphics 2                                                          3D Acclerator

--------[ GPU ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Integrated: Intel 82852GM(E)/82855GM(E) GMCH - Integrated Graphics Controller [A-2] ]

    Grafik Processor Egenskaber:
      Grafikkort                                        Intel 82852GM(E)/82855GM(E) GMCH - Integrated Graphics Controller [A-2]
      GPU Kode Navn                                    Montara-GM
      PCI Enhed                                        8086 / 3582
      Bus Type                                          Integreret
      RAMDAC Hastighed                                  350 MHz
      Pixel Forbindelser                                1
      TMU per Forbindelse                              2
      Vertex Shaders                                    Ikke Understøttet
      Pixel Shaders                                    Ikke Understøttet
      DirectX Hardware Understøttelse                  DirectX v7.0

    Grafik Processor Producent:
      Producent                                        Intel Corporation
      Produkt Information                              http://www.intel.com/products/browse/chipsets.htm
      Hentning af Driver                                http://support.intel.com/support/graphics

--------[ Skærm ]-------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Plug and Play Monitor [NoDB] ]

    Skærm Egenskaber:
      Skærm Navn                                        Plug and Play Monitor [NoDB]
      Skærm ID                                          LGP0657
      Produktions Dato                                  1990
      Serie Nummer                                      Ingen
      Billed Forhold                                    5:4
      Gamma                                            3.55
      DPMS Mode Understøttelse                          Standby, Suspend, Active-Off

  [ Plug and Play Monitor [NoDB] ]

    Skærm Egenskaber:
      Skærm Navn                                        Plug and Play Monitor [NoDB]
      Skærm ID                                          LGP0657
      Produktions Dato                                  1990
      Serie Nummer                                      Ingen
      Billed Forhold                                    5:4
      Gamma                                            3.55
      DPMS Mode Understøttelse                          Standby, Suspend, Active-Off

--------[ Skrivebord ]--------------------------------------------------------------------------------------------------

    Skrivebords Egenskaber:
      Enheds Teknologi                                  Raster Visning
      Opløsning                                        1024 x 768
      Farve Dybde                                      32 bit
      Farve Planer                                      1
      Skrifttype Opløsning                              96 dpi
      Pixel Bredde / Højde                              36 / 36
      Pixel Diagonal                                    51
      Vertikal Refresh Rate                            60 Hz

    Skrivebords Effekter:
      Combo-Box Animation                              Frakoblet
      Drop Shadow Effekt                                Frakoblet
      Flat Menu Effekt                                  Tilkoblet
      Font Smoothing                                    Tilkoblet
      Full Window Dragging                              Frakoblet
      Windues Titelbar Stigning                        Frakoblet
      Skjul Menu Adgangs Nøgler                        Frakoblet
      Hot Tracking Effekt                              Tilkoblet
      Ikon Navn Ombrydning                              Tilkoblet
      List-Boks Blød Rulning                            Frakoblet
      Menü Animation                                    Frakoblet
      Menu Fade Effekt                                  Tilkoblet
      Minimér/Genopret Animation                        Frakoblet
      Skygge på Muse Pil                                Frakoblet
      Valg af Fade Effekt                              Frakoblet
      Vis Lyd Tilgængeligheds Karakteristik            Frakoblet
      Værktøjs Tips Animation                          Frakoblet
      Værktøjs Tips Fade Effekt                        Tilkoblet
      Windows Plus! Udvidelser                          Frakoblet

--------[ Multi-Skærm ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

    \\.\DISPLAY1        Ja  (0,0)          (1024,768)

--------[ PCI / PnP audio ]---------------------------------------------------------------------------------------------

    Intel 82801DBM ICH4-M - AC'97 Audio Controller [B-1]                              PCI

--------[ Windows Lager ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Generic Flash R/W V1.81 USB Device ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Generic Flash R/W V1.81 USB Device
      Driver Dato                                      01-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          disk.inf

  [ SAMSUNG MP0402H ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                SAMSUNG MP0402H
      Driver Dato                                      01-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          disk.inf

    Disk Enhed Fysisk Information:
      Producent                                        Samsung
      Harddisk Familie                                  SpinPoint M40
      Form Faktor                                      2.5"
      Formatteret Kapacitet                            40 GB
      Diske                                            1
      Antal Plader                                      2
      Fysisk Størrelse                                  100.1 x 69.85 x 9.4 mm
      Max. Vægt                                        99 g
      Gennemsnitlig Tilgangstid                        5.6 ms
      Rotations Hastighed                              5400 RPM
      Max. Intern Data Hastighed                        431 Mbit/s
      Gennemsnitlig Søgetid                            12 ms
      Spor til Spor Søgning                            2 ms
      Fuld Søgning                                      22 ms
      Interface                                        Ultra-ATA/100
      Buffer til Vært Data Hastighed                    100 MB/s
      Buffer Størrelse                                  8 MB
      Spin-op Tid                                      4 sek.

    Enheds Producent:
      Producent                                        Samsung
      Produkt Information                              http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/index.htm

  [ ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device
      Driver Dato                                      01-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          cdrom.inf

    Egenskaber for Optisk Enhed:
      Producent                                        CloneCD
      Device Type                                      CD-ROM
      Interface                                        Virtual

    Enheds Producent:
      Producent                                        Elaborate Bytes AG
      Produkt Information                              http://www.elby.ch/english/products/clone_cd

  [ QSI CDRW/DVD SBW242C ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                QSI CDRW/DVD SBW242C
      Driver Dato                                      01-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2535.0
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          cdrom.inf

    Egenskaber for Optisk Enhed:
      Producent                                        QSI
      Device Type                                      DVD-ROM/CD-RW

    Skrive Hastigheder:
      CD-R                                              24x
      CD-RW                                            10x

    Læse Hastigheder:
      DVD-ROM                                          8x
      CD-ROM                                            24x

    Enheds Producent:
      Producent                                        Quanta Storage Inc.
      Produkt Information                              http://www.qsinc.com.tw/qsi/Official_Product_en
      Hentning af Firmware                              http://www.qsinc.com.tw/qsi/Official_Download_en

  [ Intel(R) 82801DBM Ultra ATA Storage Controller - 24CA ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Intel(R) 82801DBM Ultra ATA Storage Controller - 24CA
      Driver Dato                                      14-11-2003
      Driver Version                                    5.1.1.1001
      Driver Leverandør                                Intel
      INF Fil                                          ich4ide.inf

    Enheds Resourcer:
      Hukommelse                                        FEBFFC00-FEBFFFFF
      Port                                              1810-181F

  [ Primary IDE Channel ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Primary IDE Channel
      Driver Dato                                      01-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2600.5512
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          mshdc.inf

    Enheds Resourcer:
      IRQ                                              14
      Port                                              01F0-01F7
      Port                                              03F6-03F6

  [ Secondary IDE Channel ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Secondary IDE Channel
      Driver Dato                                      01-07-2001
      Driver Version                                    5.1.2600.5512
      Driver Leverandør                                Microsoft
      INF Fil                                          mshdc.inf

    Enheds Resourcer:
      IRQ                                              15
      Port                                              0170-0177
      Port                                              0376-0376

  [ Virtual CloneDrive ]

    Enheds Egenskaber:
      Driver Beskrivelse                                Virtual CloneDrive
      Driver Dato                                      08-08-2009
      Driver Version                                    5.4.3.5
      Driver Leverandør                                Elaborate Bytes AG
      INF Fil                                          oem5.inf

--------[ Logiske Drev ]------------------------------------------------------------------------------------------------

    C:                                        Lokal Disk          NTFS          38201 MB      4652 MB      33548 MB  88 %  809A-C2D0
    D:                                        Flytbar Disk
    E:                                        Optisk Drev
    F:                                        Optisk Drev

--------[ Fysiske Drev ]------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Drev 1 - SAMSUNG MP0402H (37 GB) ]

    #1 (Aktiv)      NTFS            C:                                              0 MB    38201 MB

--------[ Optiske drev ]------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ QSI CDRW/DVD SBW242C ]

    Egenskaber for Optisk Enhed:
      Enheds Beskrivelse                                QSI CDRW/DVD SBW242C
      Producent                                        QSI
      Device Type                                      DVD-ROM/CD-RW

    Skrive Hastigheder:
      CD-R                                              24x
      CD-RW                                            10x

    Læse Hastigheder:
      DVD-ROM                                          8x
      CD-ROM                                            24x

    Enheds Producent:
      Producent                                        Quanta Storage Inc.
      Produkt Information                              http://www.qsinc.com.tw/qsi/Official_Product_en
      Hentning af Firmware                              http://www.qsinc.com.tw/qsi/Official_Download_en

  [ ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device ]

    Egenskaber for Optisk Enhed:
      Enheds Beskrivelse                                ELBY CLONEDRIVE SCSI CdRom Device
      Producent                                        CloneCD
      Device Type                                      CD-ROM
      Interface                                        Virtual

    Enheds Producent:
      Producent                                        Elaborate Bytes AG
      Produkt Information                              http://www.elby.ch/english/products/clone_cd

--------[ ASPI ]--------------------------------------------------------------------------------------------------------

    00  00  00  Disk Drev                SAMSUNG  MP0402H
    00  07  00  Værts Adapter            atapi
    01  00  00  Optisk Drev              QSI CDRW  /DVD SBW242C
    01  07  00  Værts Adapter            atapi
    02  00  00  Optisk Drev              ELBY      CLONEDRIVE        1.4
    02  07  00  Værts Adapter            VClone

--------[ ATA ]---------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ SAMSUNG MP0402H (S03WJ20XC49894) ]

    ATA Enheds Egenskaber:
      Model ID                                          SAMSUNG MP0402H
      Serie Nummer                                      S03WJ20XC49894
      Revision                                          UC100-14
      Parametre                                        77622 cylindre, 16 hoveder, 63 sektorer pr spor, 554 bytes pr sektor
      LBA Sektorer                                      78242976
      Buffer                                            8 MB (Dual Ported, Read Ahead)
      Multi Sektorer                                    16
      ECC Bytes                                        4
      Max. PIO Overførsels Tilstand                    PIO 4
      Max. UDMA Overførsels Tilstand                    UDMA 5 (ATA-100)
      Aktiv UDMA Overførsels Tilstand                  UDMA 5 (ATA-100)
      Uformatteret Kapacitet                            41339 MB

    ATA Enheds Karakteristikker:
      SMART                                            Understøttet
      Sikkerheds Tilstand                              Understøttet
      Energi Styring                                    Understøttet
      Avancerede Strøm Spare Funktioner                Understøttet
      Skriv Cache                                      Understøttet
      Host Protected Area                              Understøttet
      Power-Up In Standby                              Ikke Understøttet
      Automatic Acoustic Management                    Understøttet
      48-bit LBA                                        Understøttet
      Device Configuration Overlay                      Understøttet

    ATA Enhed Fysisk Information:
      Producent                                        Samsung
      Harddisk Familie                                  SpinPoint M40
      Form Faktor                                      2.5"
      Formatteret Kapacitet                            40 GB
      Diske                                            1
      Antal Plader                                      2
      Fysisk Størrelse                                  100.1 x 69.85 x 9.4 mm
      Max. Vægt                                        99 g
      Gennemsnitlig Tilgangstid                        5.6 ms
      Rotations Hastighed                              5400 RPM
      Max. Intern Data Hastighed                        431 Mbit/s
      Gennemsnitlig Søgetid                            12 ms
      Spor til Spor Søgning                            2 ms
      Fuld Søgning                                      22 ms
      Interface                                        Ultra-ATA/100
      Buffer til Vært Data Hastighed                    100 MB/s
      Buffer Størrelse                                  8 MB
      Spin-op Tid                                      4 sek.

    ATA Enheds Producent:
      Producent                                        Samsung
      Produkt Information                              http://www.samsung.com/Products/HardDiskDrive/index.htm

--------[ SMART ]-------------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ SAMSUNG MP0402H (S03WJ20XC49894) ]

    01  Raw Read Error Rate                  51  100  100          0  OK: Værdi er normal
    03  Spin Up Time                        25  100  100        2624  OK: Værdi er normal
    04  Start/Stop Count                    0    95  95        5516  OK: Passerer Altid
    05  Reallocated Sector Count            11  100  100          0  OK: Værdi er normal
    07  Seek Error Rate                      51  100  100          0  OK: Værdi er normal
    08  Seek Time Performance                15  100  100          0  OK: Værdi er normal
    09  Power-On Time Count                  0    100  100      167482  OK: Passerer Altid
    0A  Spin Retry Count                    51  100  100          0  OK: Værdi er normal
    0C  Power Cycle Count                    0    98  98        2580  OK: Passerer Altid
    BF  G-Sense Error Rate                  0    95  95        51995  OK: Passerer Altid
    C2  Temperature                          0    160  79          26  OK: Passerer Altid
    C3  Hardware ECC Recovered              0    100  100      12212  OK: Passerer Altid
    C4  Reallocation Event Count            0    100  100          0  OK: Passerer Altid
    C5  Current Pending Sector Count        0    100  100          0  OK: Passerer Altid
    C6  Off-Line Uncorrectable Sector Count  0    100  100          0  OK: Passerer Altid
    C7  Ultra ATA CRC Error Rate            0    200  200          0  OK: Passerer Altid
    C8  Write Error Rate                    51  100  100          0  OK: Værdi er normal
    C9  <producent-specifik>                0    100  100          0  OK: Passerer Altid
    DF  Load Retry Count                    0    100  100          0  OK: Passerer Altid
    E1  Load Cycle Count                    0    87  87      135745  OK: Passerer Altid
    FF  <producent-specifik>                51  100  100          0  OK: Værdi er normal

--------[ Windows Netværk ]---------------------------------------------------------------------------------------------

  [ 802.11b/g Wireless Adapter ]

    Egenskaber for Netkort:
      Netværks Adapter                                  802.11b/g Wireless Adapter
      Enheds Type                                      Wireless Ethernet
      Hardware Adresse                                  00-0D-F0-18-43-BA
      Forbindelses Navn                                Wireless Network Connection
      Forbindelses Hastighed                            54 Mbps
      MTU                                              1500 bytes
      DHCP Lease Opnået                                27-03-2010 02:30:44
      DHCP Lease Udløbet                                27-03-2010 03:30:44
      WLAN Signalstyrke                                -97 dBm (Intet signal)
      Modtagne Bytes                                    521942 (509.7 KB)
      Sendte Bytes                                      92445 (90.3 KB)

    Netkorts Adresse:
      DHCP                                              255.255.255.255

  [ Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC ]

    Egenskaber for Netkort:
      Netværks Adapter                                  Realtek RTL8139/810x Family Fast Ethernet NIC
      Enheds Type                                      Ethernet
      Hardware Adresse                                  00-C0-9F-8A-5F-4B
      Forbindelses Navn                                Local Area Connection
      Forbindelses Hastighed                            10 Mbps
      MTU                                              1500 bytes
      DHCP Lease Opnået                                23-03-2010 23:11:58
      DHCP Lease Udløbet                                24-03-2010 23:11:58
      Modtagne Bytes                                    0
      Sendte Bytes                                      0

    Netkorts Adresse:
      DHCP                                              192.168.1.1

    Netkorts Producent:
      Producent                                        Realtek Semiconductor Corp.
      Produkt Information                              http://www.realtek.com.tw/products/products1-1.aspx?lineid=1
      Hentning af Driver                                http://www.realtek.com.tw/downloads/downloads1-1.aspx?lineid=1

--------[ PCI / PnP Netværk ]-------------------------------------------------------------------------------------------

    Ralink RT2500 802.11g Wireless Network Adapter                                    PCI
    Realtek RTL8139 PCI Fast Ethernet Adapter [A/B/C]                                PCI

--------[ DirectX Video ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Primary Display Driver ]

    Egenskaber for DirectDraw Enhed:
      DirectDraw Driver Navn                            display
      DirectDraw Driver Beskrivelse                    Primary Display Driver
      Hardware Driver                                  ialmrnt5.dll
      Hardware Beskrivelse                              Intel(R) 82852/82855 GM/GME Graphics Controller

    Egenskaber for Direct3D Enhed:
      Tilgængelig Lokal Video Hukommelse                58076 KB
      Tilgængelig Ikke Lokal Video Hukommelse (AGP)    0 KB
      Rendering Bit Dybde                              16, 32
      Z-Buffer Bit Dybde                                16, 24
      Min Texture Størrelse                            1 x 1
      Max Texture Størrelse                            2048 x 2048
      Vertex Shader Version                            Ikke Understøttet
      Pixel Shader Version                              Ikke Understøttet

    Direct3D Enheds Karakteristik:
      Additive Texture Blending                        Understøttet
      AGP Texturing                                    Ikke Understøttet
      Anisotropic Filtering                            Understøttet
      Bilinear Filtering                                Understøttet
      Cubic Environment Mapping                        Understøttet
      Cubic Filtering                                  Ikke Understøttet
      Decal-Alpha Texture Blending                      Understøttet
      Decal Texture Blending                            Understøttet
      Directional Lights                                Ikke Understøttet
      DirectX Texture Compression                      Ikke Understøttet
      DirectX Volumetric Texture Compression            Ikke Understøttet
      Dithering                                        Understøttet
      Dot3 Texture Blending                            Understøttet
      Dynamic Textures                                  Ikke Understøttet
      Edge Antialiasing                                Ikke Understøttet
      Environmental Bump Mapping                        Ikke Understøttet
      Environmental Bump Mapping + Luminance            Ikke Understøttet
      Factor Alpha Blending                            Understøttet
      Geometric Hidden-Surface Removal                  Ikke Understøttet
      Guard Band                                        Understøttet
      Hardware Scene Rasterization                      Ikke Understøttet
      Hardware Transform & Lighting                    Ikke Understøttet
      Legacy Depth Bias                                Ikke Understøttet
      Mipmap LOD Bias Adjustments                      Understøttet
      Mipmapped Cube Textures                          Understøttet
      Mipmapped Volume Textures                        Ikke Understøttet
      Modulate-Alpha Texture Blending                  Understøttet
      Modulate Texture Blending                        Understøttet
      Non-Square Textures                              Understøttet
      N-Patches                                        Ikke Understøttet
      Perspective Texture Correction                    Understøttet
      Point Lights                                      Ikke Understøttet
      Point Sampling                                    Understøttet
      Projective Textures                              Ikke Understøttet
      Quintic Bezier Curves & B-Splines                Ikke Understøttet
      Range-Based Fog                                  Ikke Understøttet
      Rectangular & Triangular Patches                  Ikke Understøttet
      Rendering In Windowed Mode                        Understøttet
      Scissor Test                                      Ikke Understøttet
      Slope-Scale Based Depth Bias                      Ikke Understøttet
      Specular Flat Shading                            Understøttet
      Specular Gouraud Shading                          Understøttet
      Specular Phong Shading                            Ikke Understøttet
      Spherical Mapping                                Ikke Understøttet
      Spot Lights                                      Ikke Understøttet
      Stencil Buffers                                  Understøttet
      Sub-Pixel Accuracy                                Understøttet
      Table Fog                                        Understøttet
      Texture Alpha Blending                            Understøttet
      Texture Clamping                                  Understøttet
      Texture Mirroring                                Understøttet
      Texture Transparency                              Understøttet
      Texture Wrapping                                  Understøttet
      Triangle Culling                                  Ikke Understøttet
      Trilinear Filtering                              Understøttet
      Two-Sided Stencil Test                            Ikke Understøttet
      Vertex Alpha Blending                            Understøttet
      Vertex Fog                                        Understøttet
      Vertex Tweening                                  Ikke Understøttet
      Volume Textures                                  Ikke Understøttet
      W-Based Fog                                      Understøttet
      W-Buffering                                      Understøttet
      Z-Based Fog                                      Understøttet
      Z-Bias                                            Understøttet
      Z-Test                                            Ikke Understøttet

    Understøtter FourCC koder:
      I420                                              Understøttet
      IMC1                                              Understøttet
      IMC2                                              Understøttet
      IMC3                                              Understøttet
      IMC4                                              Understøttet
      IYUV                                              Understøttet
      UYVY                                              Understøttet
      VYUY                                              Understøttet
      YUY2                                              Understøttet
      YV12                                              Understøttet
      YVU9                                              Understøttet
      YVYU                                              Understøttet

    Problemer og Forslag:
      Problem                                          Hardware Transform & Lighting er ikke understøttet. Moderne 3D spil kræver det.

--------[ DirectX Lyd ]-------------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Primary Sound Driver ]

    DirectSound Enheds Egensskaber:
      Enheds Beskrivelse                                Primary Sound Driver
      Driver Modul
      Primære Buffere                                  0
      Min / Max Sekundære Buffere Sample Rate          0 / 0 Hz
      Primære Buffer- og Lyd Formater                  Ingen
      Sekundære Buffer- og Lyd Formater                Ingen
      Total / Frie Lyd  Buffere                        0 / 0
      Total / Frie Statiske Lyd Buffere                0 / 0
      Total / Frie Straming Lyd Buffere                0 / 0
      Total / Frie 3D Lyd Buffere                      0 / 0
      Total / Frie 3D Streaming Lyd Buffere            0 / 0

    DirectSound Device Karakteristik:
      Certificeret Driver                              Nej
      Emuleret Enhed                                    Nej
      Præcis Sample Rate                                Ikke Understøttet
      DirectSound3D                                    Ikke Understøttet
      Creative EAX 1.0                                  Ikke Understøttet
      Creative EAX 2.0                                  Ikke Understøttet
      Creative EAX 3.0                                  Ikke Understøttet

--------[ DirectX Musik ]-----------------------------------------------------------------------------------------------

  [ Microsoft Synthesizer ]

    DirectMusic Enheds Egenskaber:
      Enheds Beskrivelse                                Microsoft Synthesizer
      Synthesizer Type
Avatar billede zagger Juniormester
27. marts 2010 - 06:54 #1
Jeg har prøvet at søge efter drivere til dit bundkort "QUANTA EW2", og dit chipset "Intel Montara-GM i855GM", men jeg fandt ikke meget brugbart. Er det en gammel svend af en bærbar du har?

Hvilken model er din bærbar. For du kan tit finde alle drivere på producentens hjemmeside.

Du kan også prøve det program der hedder Unknown Devices.
http://digifile.dk/download.php?id=275
Det kan finde drivere til mange enheder, og hvis den ikke kan, viser den Hardware ID på enheden så man kan søge efter det.
Avatar billede Slettet bruger
27. marts 2010 - 07:41 #2
prøv at lade dig registrere her hos drivermax - du har ret til at hente 2 drivere om dagen men det er gratis

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

her hvordan du gør

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm

der kan godt være mange du mangler uden at vide det så brug den tid du skal og tag bagefter et backup af driverne og læg et sted til næste gang - så kan du installere programmet igen og restore eller i windows bare lade den søge i mappen men det tager længere tid
ellers skal du ud i købe programmer og det her er suverent

http://www.driver-soft.com/
det koster for 1 licens

$29.95

god fornøjelse
Avatar billede penyz Nybegynder
27. marts 2010 - 12:53 #3
Ja det er ikke just nogen ny bærbar :) men kan ikke finde model nr. på den. der står intet og ved ikke hvordan jeg ellers finder det.

prøver lige nogle af jeres andre forslag af senere.
Avatar billede penyz Nybegynder
28. marts 2010 - 21:16 #4
så gav pc'en endelig lyd fra sig. drivermax var vejen frem.

Tak for hjælpen.
Smid lige et svar så jeg kan kaste nogle point efter dig :)
Avatar billede Slettet bruger
29. marts 2010 - 07:30 #5
det får du her
var det den enste den fandt - den plejer at finde mange chipset og hvad det nu kan være.

husk at tage backup til næste gang

m.v.h
Avatar billede penyz Nybegynder
29. marts 2010 - 14:28 #6
Skal nok tage en backup, har efterhånden brugt lidt for lang tid på den :)

Tak for hjælpen