Avatar billede off-line Nybegynder
30. marts 2010 - 15:52 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Køre Virtuel DVD fra en USB stick?

Nedenstående skrives kun fordi, jeg finder problemet interessant, jeg har både EISA og et IMAGE backup. Vil du lege med?
Situationen er den, jeg har en bærbar uden CD/DVD drev.
(jeg ved godt, man kan installe windows fra en USB stick)
Harddisken er delt op i 2 partitioner. C & E.
C-drevet er tomt, eller kan overskrives.
E-drevet indeholder en Slipstreamed windows XPSP3 Isofil.
Problemet er, hvordan kommer man i kontakt med Isofilen, så XP kan installeres derfra. Som bekendt kan man køre Isofilen fra et virtuelt drev. F.eks. kører servicepacks ind på den måde. Og man kan vel også starte en windows install? Men jeg går ud fra, at så snart installationen booter, stopper install. fordi der så ikke længere er kontakt til det virtuelle drev.
Spørgsmålet er så, kan man starte og køre en XP Iso install. fra et USB stick Live program, som indeholder et virtuelt drev?
D.vs. Live programmet skal kunne finder og starte Iso filen.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. marts 2010 - 19:52 #1
Jeg har prøvet at lægge en Alcohol 120 portable ind, men en portable kan ikke lave virtuelle CD drev. Og hverken Poppy Linux eller en ultimate windows bootdisk kunne installere noget på mit F-drev. Så det eksperiment ser ret håbløst ud.
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
30. marts 2010 - 20:06 #2
SKAL den ligge som et isoimage? Hvis du bare har din i386 mappe liggende på harddisken, så kan du starte installationen med winnt.exe / winnt32.exe
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
30. marts 2010 - 20:09 #3
F.eks. Vista/7 kan nemt installeres fra en mounted isofil. Ved genstart er alt nemlig blevet kopieret
Avatar billede off-line Nybegynder
30. marts 2010 - 20:35 #4
Ok først lige en bemærkning om mit eget svar. Det lagde jeg kun fordi jeg ikke forventede respons. Og ikke fordi jeg selv tager point.
Så har jeg 2 spørgsmål til dig.
1. vil jeg fra en Live CD kunne installere XP fra I386 mappen?
2. hvis jeg starter en xp-Iso install. fra et virtuelt drev i windows, kan det så gennemføres efter den sædvanlige reboot?
Jeg er selvfølgelig ville til, at prøve det nye legetøj af i praksis.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. marts 2010 - 22:01 #5
Jeg har nu prøvet, at boote op på en Live CD og gå ind i I386, men kunne overhovedet ikke se hvordan jeg kunne starte en install.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. marts 2010 - 22:53 #6
Og nu har jeg også prøvet at installere fra en Iso med et virtual CD drev. Jeg fik desværre ret. Installationen satte fint i gang, men efter første boot, hvor jag fik mulighed for at vælge mellem XP eller installationen, og hvor jeg selvfølgelig valgte sidstnævnte, kom følgende meddelelse: A DISK READ ERROR ACCURRED PRESS CTRL+ALT+DEL OG RESTART. Som jeg forudsagde, efter reboot kan install. ikke finde noget CD drev med windows.
Avatar billede off-line Nybegynder
30. marts 2010 - 23:58 #7
Nu vil boot sgu åbne på den mislykkede install. Jeg opgiver dette project.
Men tak for din kommentar:)
Avatar billede Slettet bruger
01. april 2010 - 20:13 #8
Jeg ved ikke hvad din plan er med projektet, men selv om det gør mig ufatteligt ondt så må jeg gi "ksoren2" ret i det han skriver  30. marts 2010 kl. 20:06:36.
Hvis du tænker 5-6 år tilbage har jeg givet løsningen på den fremgangsmåde i de første 50 tråde her på eksperten og nu kommer nr. 51

Opret 2 partitioner på din disk -> placer mappen i386 på partition nr. 2 -> formater partition nr. 1 med parameteren /s -> genstart computeren -> kør stien til i386 -> start installationen som "ksoren2" beskriver
Da du jo vist nok er pensionist og har masser af tid ser vi bort fra "smartdrv.exe)