Avatar billede toranaga Nybegynder
31. marts 2010 - 09:03 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Outlook 2007: URL bliver ikke til link?

Når jeg indsætter en internet adresse i en mail, så bliver det ikke længere til et klikbart link som det ellers har gjort hidtil. Jeg kan heller ikke markere teksten og vælge at indsætte URL. Email formatet ER sat til HTML?!?
Avatar billede Larry1337 Nybegynder
31. marts 2010 - 09:15 #1
hvis email formateringen er sat til html skulle det så ikke være

<a href="www.webadresse.com">Den tekst der skal vises som link</a>

Jeg kender ikke outlook 2007 men jeg ved det er sådan man formatere en mail adresse i html
Avatar billede poko1 Ekspert
31. marts 2010 - 09:15 #2
Hvis du trykker på rtl og samtidig trykker på venstre museknap virker det så heller ikke?
Avatar billede Larry1337 Nybegynder
31. marts 2010 - 09:16 #3
mail adresse = weblink
Avatar billede toranaga Nybegynder
31. marts 2010 - 09:29 #4
Normalt er det sådan at når man skriver f.eks. www.zangenberg.net og trykker mellemrum, så bliver linket automatisk blåt med streg under, så det er klikbart hos modtager, men det sker ikke længere.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
31. marts 2010 - 09:41 #5
Det lyder til, at Outlook blot har mistet en indstilling:
Opret en e-mail. Klik på den runde Office-knap i øverste venstre hjørne i e-mail-vinduet. Vælg "Redigeringsindstillinger" (i bunden af den dialogboks, der åbnes) > "Korrektur" (til venstre) > klik på knappen "Indstillinger for Autokorrektur" > vælg fanen "Autoformat" > sæt flueben i "Internet- og netværksteder med hyperlinks". Klik OK ud af dialogboksene.
Avatar billede toranaga Nybegynder
31. marts 2010 - 11:24 #6
Yes, der var den Lene! Hvorfor dælan den var slået fra ved jeg så ikke lige.
Avatar billede toranaga Nybegynder
31. marts 2010 - 11:34 #7
Lene jeg kan ikke acceptere dit svar?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. marts 2010 - 11:39 #8
Igen en af de mange????
Avatar billede toranaga Nybegynder
31. marts 2010 - 11:45 #9
eh jeg kan kun acceptere det svar jeg selv skrev til Lene?
Avatar billede poko1 Ekspert
31. marts 2010 - 11:47 #10
Du skal bede Lene om at lægge hendes næste indlæg som et svar.
Avatar billede Lene Fredborg Ekspert
31. marts 2010 - 12:33 #11
Dette er lavet som et svar, som du kan acceptere.

Det var godt, at det nu er løst. Både Word og Outlook kan ind imellem miste en eller flere indstillinger, uden at man som bruger har stillet om på dem. Man finder typisk aldrig forklaringen på, hvad der var årsagen - men hvis man ved, hvor/hvordan man stiller tilbage igen, så går det alligevel :-)