Avatar billede claus_lind Praktikant
01. april 2010 - 21:21 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Udfylde felt på baggrund af et andet

Form med 2 felter ( der er flere men kiss)
Tabel1 indeholder data med varenummer,betegnelse
Eks

100 Vare1
200 Vare2

Tabel2 indeholder data med "varenummer,Betegnelse,Antal"
Eks
200 Vare2 2
200 Vare2 3

I felt1 på formen indtastes varenummer.
Felt 2 skal så udfyldes med data fra tabel1 hvor betegnelse hentes og sættes ind i form felt2.

Data skal indsættes da det kan ske at betegnelse på et varenummer kan ændre sig til noges andet.

Forståligt.

Med venlig hilsen

Claus Lind
Avatar billede mugs Novice
02. april 2010 - 10:19 #1
Det må kunne laves med relationer.
Hvordan ser de ud?
Avatar billede claus_lind Praktikant
02. april 2010 - 11:35 #2
Vil helst lave det så data i tabel2 ikke relaterer til andre tabeller. Tabel2 bruges af andre programmer/exporteres, så for at holde det simpelt vil jeg helst have at tabel2 indeholder alle de data der skal bruges.

Ideen er at en montør har en database som indeholder kunder samt hans ordre/opgaver. Tabel1 kommer fra en import af varer fra kontorsystemet derfor kun varenummer+betegnelse, men her kan det forkomme at et varenummer bliver brugt igen men nu med an anden type vare.

Har lagt/ligger en kopi af relationer på min hjemmeside.

www.fam-lind.dk/relation.pdf

Med venlig hilsen Claus
Avatar billede petersen7913 Forsker
06. april 2010 - 10:30 #3
Du skriver: men her kan det forkomme at et varenummer bliver brugt igen men nu med an anden type vare

Det kan blive en rodet affære, hvis du ikke har et entydigt forhold til varenumrene.
Avatar billede claus_lind Praktikant
06. april 2010 - 17:36 #4
Jeg er desvære ikke herre over varnumret, det er levret af en grosist. Det er derfor at jeg vil have betenelsen med.

Hilsen Claus
Avatar billede petersen7913 Forsker
06. april 2010 - 18:42 #5
Tja ... sådan er virkeligheden ;o)

Jeg vil foreslå, at du laver en eller anden ekstra tabel, så du selv er sikker på hvad et varenummer henviser til.
Avatar billede claus_lind Praktikant
18. august 2010 - 17:57 #6
Lukker