Avatar billede Christopher18 Nybegynder
02. april 2010 - 23:29 Der er 5 kommentarer

golf hjælp please

håber der er en der kan hjælpe mig med mit problem. jeg ville gerne lave et program der kan tjekke golf scoren osv..  fordi jeg har sådan familie golf tunering. hvor jeg skal have et simple program der kan tjekke disse ting:

1: tjekke hvem der bliver nummer 1, 2 og 3. ud fra handicap  man har samt hvad resultat er man laver
2: der efter skal den kunne give straf point til nummer 1, 2 og 3, og det skal være 5 staf point til nummer 1. og nummer 2 skal have 3 . og nummer 3 skal have 1 .
3: hvis den person der blev nummer 1 ikke er med i næste tunering skal den gemme straf point og bruge dem til næste gang person spiller.
4: programmer skal være simple og let. da det er folk som ikke kan så meget pc som skal bruge det....

håber der nogle der kan hjælpe mig med en guide til at lave sådan et program.  eller open source .... skal bruge det snart håber seriøst i kan hjælpe mig da det betyder meget få mig og min familie

vi er ca 10 personer i tuneringen og vi spiller 1 gang om ugen.
Avatar billede Syska Mester
02. april 2010 - 23:35 #1
Wow ... jeg er ikke helt klar over hvad du sprøger om, men lyder som om du spørger om hjælp til at få lavet et helt program eller?

Ved ikke om der findes et open source program som kan håndtere det ... og om straf point er normalt i golf, men har du prøvet at søge på bing/google?

Kan du selv kode eller? Hvad skal det laves i? WPF, SL, Winforms, asp.net ?
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
02. april 2010 - 23:41 #2
kan selv lille smule c++ samt c# kan godt html kode...

jeg tænkte på om der er en guide til at lave programmer eller sådan noget...

alt det , det skal kunne er at f.eks hvis jeg vinder en tunering  med  36 point og nr.3 får 34 p.  og  nr. 3 får 32

så skal vi alle have staf point så det er svære at vinde næste gang . men kun næste gang ....

jeg tænkte lidt på at lave det sådan her :

først skriver jeg alle personer i en tesktbox derefter krydser jeg af hvem der koom efter tuneringen skriver jeg point... programmet skal kunne udregne hvem der vandt. og så skal den give straf point til nummer 1 2 og 3 ........
Avatar billede Syska Mester
02. april 2010 - 23:56 #3
Ohhh, det er et meget meget åbent spørgsmål :-)

Men en database og så følgende tables
personer - dem du spiller med
straf point - her kan du så smide records ind om straf point, og kun fjerne dem igen, hvis de er med i den nye tunering
turneringer - dato og andet information om en turnering
turnerings resultater - hvor mange point de forskellige fik som var med, og husk at trække deres straf point fra, hvis deres navn står i "straf point" tabelen.

Kun en ide ...

mvh
Avatar billede Christopher18 Nybegynder
03. april 2010 - 11:31 #4
er det en access databass vi snakker om eller mysql eller what :P

fordi ville gerne være let....

findes der evt. en guide til hvordan man laver sådan en database ? fordi ville gerne lærer det:D
Avatar billede Syska Mester
03. april 2010 - 15:23 #5
Det er den database du kan finde ud af at bruge ... alle vil virke.

Dog er et MS produkt bedst hvis du bruger .NET, da de er tæt integreret sammen.

Lyder som en stort projekt du har kastet dig ud i ...

Men jeg er sikker på at IDG eller hvad de nu hedder, har sådan en "lav en database for begyndere" ... men ellers har jeg ingen ideer, til bøger ....

Der findes mange guides, og google er din ven hvis det skal være gratis ... søg og du skal finde ... nogen er nok bedre end andre.

mvh