Avatar billede sputii Nybegynder
04. april 2010 - 19:48 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

Count down gør derefter PHP script

Har et problem... Kig på det.

byd.php
<html>
<head>
<script type="text/javascript" src="selectitem.js"></script>
</head>
<body>

<div>Tid Tilbage:<span id="timeDisplay"> </span></div>
<a name=1 onClick=countDown(this.name)>Start</a>

</body>
</html>

selectitem.js
var nTime = 10; // <-- Indskriv antal sekunder med PHP
var xmlhttp;

function countDown(str) {
    var nH = Math.floor(nTime/3600),
    nRest = nTime%3600,
    nM = Math.floor(nRest/60),
    nS = nRest%60;
    if (nM<10) nM = "0" + nM;
    if (nS<10) nS = "0" + nS;
    oTime.firstChild.nodeValue = (nH+":"+nM+":"+nS);
    if (nTime==0) {

        xmlhttp=GetXmlHttpObject();
        if (xmlhttp==null)
        {
          alert ("Browser does not support HTTP Request");
          return;
        }
        var url="raise.php";
        url=url+"?q="+str;
        url=url+"&sid="+Math.random();
        xmlhttp.onreadystatechange=stateChanged; //HVAD HER??
        xmlhttp.open("GET",url,true);
        xmlhttp.send(null);

    } else {
        nTime--;
        setTimeout(function() { countDown(str); }, 1000);
    }
var oTime = null;
window.onload = function() {
    oTime = document.getElementById("timeDisplay");
}

function stateChanged() //ØHH <div><span id="test"> </span></div> HVAD SÅ??
{
  if (xmlhttp.readyState==4)
  {
  document.getElementById("test").innerHTML=xmlhttp.responseText;
  }

raise.php
<?php
$q=$_GET["q"];
echo $q;
?>
Avatar billede Slettet bruger
04. april 2010 - 20:28 #1
Gad vide hvor længe du kan blive ved på den måde...
Du opretter ét spørgsmål og så lukker du det så snart du har fået et svar der kunne hjælpe dig. Lidt senere ser man et nyt spørgsmål indenfor samme kategori til næste ting du skal have hjælp med.

Alt jeg kan sige er held og lykke med hvad det end er du er igang med at lave.
Avatar billede olebole Juniormester
04. april 2010 - 20:44 #2
<ole>

Har et problem... - Ja, det tør siges! Herunder at du ikke gider investere mere end 12 sekunder på din problemformulering

/mvh
</bole>
Avatar billede sputii Nybegynder
04. april 2010 - 21:53 #3
Sorry Olebole men det der med problemformulering er fordi jeg blive pisse sur over jeg havde skrevet det hele og så kom jeg til at klikke på den over enter.
Avatar billede sputii Nybegynder
04. april 2010 - 22:16 #4
Meget simpelt faktisk...

Det jeg skal have er at efter en bestemt tid(10 sekunder) skal den udføre et PHP script altså det der står i raise.php

Fejlen kan jeg ikke se..
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 00:44 #5
Alle de der tids-beregninger kan du droppe, timeout sørger jo for at countDown kun kaldes 1 gang pr. sekund.
- så du kan bare 1 fra tæller variablen.
Avatar billede sputii Nybegynder
05. april 2010 - 13:48 #6
Hmmm.. Hvad har det med at PHP scriptet skal udføres efter 10 sekunder..
Avatar billede Slettet bruger
05. april 2010 - 14:21 #7
Det var en kommentar, ikke et svar

Du har jo stadig ikke forklaret HVAD du ønsker at opnå. Din raise.php giver ingen mening..
Avatar billede sputii Nybegynder
05. april 2010 - 23:19 #8
Den burde udskrive 1 men det gør den ikke!

Altså vis du går ind på byd.php og klikker på den der tid tæller den ned fra 10 sekunder efter 10 sekunder kommer der ikke 1 frem på skærmen og det burde der gøre..
Avatar billede sputii Nybegynder
05. april 2010 - 23:36 #9
Mangler lige . efter "den der tid".
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2010 - 09:51 #10
Hvorfor burde "den" (hvad det så end er for én) skrive 1 ud - og hvorfor efter 10 sekunder?
Avatar billede sputii Nybegynder
06. april 2010 - 13:49 #11
Når du klikker på denne her vil den vente 10 sekunder og så udskrive tallet 1.. Men det virker ikke..

<a name=1 onClick=countDown(this.name)>Start</a>

Det er fordi jeg er igang med at lave sådan en actions tingest.. Så du klikker på den så har du budt ind med f.eks 20kr.. Og så skal den vente 2 minutter før at den er købt for at folk har en chance for at byde ind igen.
Avatar billede Slettet bruger
06. april 2010 - 15:28 #12
OK, nu begynder det at dæmre - "actions tingest" = en auktion.

1. De besøgende kan byde (sende "navn" + "beløb") til serveren.
2. Hvert 10'ende sekund skal deres browsere hente nuværende maximum-bud.
3. Hvis det højeste bud ikke er overgået efter 2 minutter, har den tykke pige vundet : )

En intens lyn(chat)auktion, hvor folk SKAL sidde klar ved tasterne når den starter!

Meget sjov opgave, men hård ved serveren, hvis der er mange brugere...
- særligt hvis de alle skal kunne se hvem der har budt hvad - helt tilbage til starten.

Lad os se om nogen har et "bud" på hvordan det kunne laves...
(- jeg har dårlig tid, lige nu...)

Der skal være en "auktionarius" som opretter, starter og erklærer vinderen.
+ et sted at skrive budene - en flad tekstfil er nok hurtigst...?
Men er det thread-safe hvis den alene modificeres af PHP...?
Eller ku' det holdes helt i RAM på, én eller anden måde...?
Avatar billede sputii Nybegynder
06. april 2010 - 15:34 #13
Ja det kunne ligne noget..

Hvor skal jeg starte?
Avatar billede olebole Juniormester
06. april 2010 - 15:40 #14
sputii >> begynd med at lære væsentligt mere om webkode.

Det, du ønsker at lave, kræver temmelig meget mere, end du kan levere - og det er alt andet end betryggende, når/hvis vi taler et auktionssite. Desuden er det ikke noget, du lærer på kort tid  ;o)
Avatar billede sputii Nybegynder
06. april 2010 - 19:26 #15
Ja det vil jeg så gøre..

Alligevel er der så nogen der kan løse opgaven efter 10 sekunder skal der ske et eller andet.. Giv et eksempel eller noget for så har jeg nemlig lige fået sluttet det jeg har startet..
Avatar billede sputii Nybegynder
06. april 2010 - 19:27 #16
Og kigger lidt på http://www.w3schools.com/ nu
Avatar billede sputii Nybegynder
06. april 2010 - 19:27 #17
Eller jeg kigger det hele igennem selvfølgelig
Avatar billede sputii Nybegynder
06. april 2010 - 19:29 #18
Nogen der også kender nogen gode steder at kigge på Javascript, PHP og web bygning??
Avatar billede sputii Nybegynder
14. april 2010 - 21:48 #19
BUG!!!