Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
06. april 2010 - 17:47 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

wibdows 7 mod windows 2003 domæne server

Jeg har installeret en Windows 7 prof DK på en PC, og tilknyttet den til det lokale domæne på en windows 2003 server.

Det er ikke muligt at få rettigheder til at installere nye programme.

Brugeren fra domæne serveren har fået administrator rettigheder på pc'eren med windows 7 og alle filer på c-drevet har fået fuld adgang af alle brugere.

så snart man logger på med administor bruger id og password fra domæene serveren, er der ingen problemer med at installere programmerne.

Skal man højreklikke på programmet og vælge "kør sm administrator" hver gang? Eller er der en anden - og bedre - løsning?
Avatar billede kgkg Nybegynder
06. april 2010 - 19:46 #1
Det lyder som om at brugeren ikke har administrator rettigheder alligevel.

Hvad sker der hvis du gør ham medlem af lokal administratorer?

PS: Der er INGEN der bør kører med administrator rettigheder som standard. Så jeg ville holde mig til at bruge Run As, når der skal installeres programmer og lave ting der kræver administrator rettigheder.
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
07. april 2010 - 06:38 #2
Det er kun i Windows 7, problemet har vist sig. Brugeren har kørt på en anden PC med Win 2K og samme rettigheder uden problemer. Der er andre brugere med Win XP også uden problemer.

Jeg tester lige med RUN AS.
Avatar billede OMEGASUPPORT Novice
02. september 2010 - 07:31 #3
ved at tilføje brugeren som administrator på computeren, så løste problemet sig.
Avatar billede kev. Nybegynder
21. september 2010 - 10:04 #4
Hej omegasupport,

Du kunne vel ikke lige kaste et svar, der forklarer hvordan du tilføjede en bruger som lokal administrator? :-)

Hilsen

Kevin