Avatar billede martin100 Nybegynder
06. april 2010 - 22:57 Der er 8 kommentarer

Lad mig høre jeres mening!

Hej alle eksperter.

Lad mig få jeres faglige vurdering af min nye side.
www.dinparfume.dk

Hvad synes i mht. brugervenligheden/designet?

blot til info så sælger vi parfumer...nemt, enkelt og lige til døren.

Giv mig jeres bud. Hvis nogen er interesseret giver vi alle eksperter 10% på duftevand, har det interesse?

Jeg hører fra jer,.
Avatar billede 220661 Ekspert
06. april 2010 - 23:15 #1
Er ikke ekspert i hvordan sådan en side laves, men jeg synes den virker overskuelig og nem at finde rundt i.
PS du bør pænt følge op på dine spørgsmål, som du ikke har afsluttet.
Avatar billede bycreator Nybegynder
07. april 2010 - 00:23 #2
Jeg har sådan lige køre en masse af dine sider igennem og synes designet er nemt at finde rundt i.

Virker til at alt virker. prøvede dog ikke dit nyhedsbrev funktion.

Synes dog at den smarte grafik som der er når man ligger ting i kurve var ret træls. Ser godt ud men det er for langsomt.

Mvh
Martin
Avatar billede danco Nybegynder
07. april 2010 - 06:31 #3
Hejsa,

jeg kiggede lige siden løseligt igennem, men for at kunne gennemføre en real test vil jeg lige sikre mig om der findes nogen krav eller ønsker der kan testes på?

Grafisk synes jeg godt om siden og den ser ud til at fungere som den skal.
07. april 2010 - 06:49 #4
Rent teknisk har du faaet smedet siden sammen saadan som en webshop skal vaere.  Der har jeg ingen kommentarer.

Men mindst lige saa vigtigt er de psykologiske aspekter saasom hvem sidens maalgruppe synes at vaere og hvad sidens centrale budskab er.

Hvad angaar budskabet, billige parfumer, saa kan det nemt opfattes som "billigt skidt."  Men, som jeg har forstaaet ved naermere eftersyn, det er ikke parfumerne der er anderledes end de man koeber i butikken, det er priserne der er lavere.  Saa jeg vil foreslaa at du i stedet for "Danmarks billige parfumer" taler om "parfumer til Danmarks laveste priser," eventuelt noget som "Alle kendte maerker men til ukendt lave priser."

Saa synes maalgruppen at vaere de der er vant til at bruge parfume og ved hvilke maerker de skal bestille men godt vil betale mindre for deres normale forbrug.  Paa siden navigerer man paa maerkenavn og inden for hvert maerke paa foto/navn/stikord plus sommetider en meget kort beskrivelse. Jeg er et godt eksempel paa en ikke- parfumebruger, men skulle jeg faa lyst at proeve, til Danmarks laveste priser, eller lyst til overraske konen med en gave, ville jeg ikke ane hvor jeg skulle begynde.  Jeg mener engang at have set en parfumevejledning hvor parfumer var inddelt i kategorier efter deres egenskaber (saasom til hvilke lejligheder de passede) og saa indenfor hver kategori de maerker der var til raadighed.  En saadan oversigt kunne vaere med til at udvide maalgruppen til ikke (eller endnu ikke) parfumebrugere, og til at overbevise lejligheds-brugere til at bruge parfume til dagligt nu det er blevet betalbart (altsaa saa folk ikke blot faar deres normale forbrug for mindre penge men faar udvidet deres forbrug indenfor deres normale parfumebudget.)

Og det der er sidens centrale formaal, at folk skal starte med at at udsoege sig og bestille varer, det starter du fra en lille graa rubrik, "Vaelg kategory" oppe i det ene hjoerne.  Efter min mening skulle den rubrik goeres stoerre, flyttes for eksempel til der hvor du nu har teksten "DINPARFUME.DK - DANMARKS BILLIGSTE...." og goeres mere attraktiv, maaske med flere soege-kategorier saasom "Parfumer til hverdagen" "Parfumer til forretningskvinden" "Parfumer til en flirt" eller hvad kategorierne nu kan vaere.

Sidste kommentar:  moerkegraa tekst paa lysegraa baggrund er ikke altid det lettest at laese, isaer ikke naar det er skrevet smaat.  Reducer teksten paa forsiden saa du kan skrive stoerre (skip den irriterende rubrik med skiftende parfumemaerker for at faa plads) og arbejd mere med font-farver.

(Jeg har med vilje ikke laest kommentarerne fra de andre medlemmer endnu.)
09. april 2010 - 06:44 #5
Maaske vil du lade mig hoere din mening til min mening.  Feed-back er altid godt.
Avatar billede htx98i17 Professor
09. april 2010 - 08:21 #6
Flot side. Som ikke parfume-bruger er jeg enig i Christians betragtninger.
13. april 2010 - 05:48 #7
Martin100, forventer du flere indlaeg til dette spoergsmaal?  (Det sker sjaeldent for spoergsmaal der er en uges tid gamle og hvor der ikke har vaeret ny aktivitet i adskillige dage.)  Ellers vil jeg bede dig lukke spoergsmaalet, for god ordens skyld og saa det ikke bliver staaende som aabent i min liste af indlaeg.  Eller i det mindste reagere paa de indlaeg jeg og andre har lavet (du har ikke ladet hoere fra dig siden du oprettede spoergsmaalet.)
05. november 2010 - 07:16 #8
martin100, jeg proever lige en gang til.  Du oprettede dette spoergsmaal og bad om vurdering af din hjemmeside.  Jeg gav dig en vurdering, rimelig fyldestgoerende mener jeg selv.  Desvaerre har du har ikke reageret men tvaert imod ladet mig (og andre) haenge i et aabent spoergsmaal.  Jeg vil gerne bede dig lukke spoergsmaalet.  Hvis du ikke kan acceptere eller ikke har brug for min vurdering og jeg derfor ikke skal have points saa opret selv et svar og accepter det.  Men under alle omstaendigheder, luk spoergsmaalet.  Please.