Avatar billede hanseso Nybegynder
06. april 2010 - 23:17 Der er 3 kommentarer

PROBLEMER MED UDSKRIFT I NAVISION 3.56A

Hej Svende

Jeg har fået et alvorligt problem. Jeg har en gammel version af navision 3,56a (dos version) og jeg har været nødt til at skrotte min gamle printer. Denne version af Navision er så gammel at der på det udgivne tidspunkt endnu ikke var noget der hedder USB. Det vil sige at jeg idag (i en hel måned) ikke kan fakturere da systemet ikke, i følge manualen, udskriver til USD men kun til LPT1 samt PRN. Er jeg virkelig nødt til at gå på jagt i den blå avis efter en tussegammel printer hvor jeg kan have svært ved at finde drivere til Win XP eller sidder der en eller anden derude der har haft samme problem og ved hvordan jeg løser dette.
Håber MEGET snart at høre fra en "EXPERT"
Avatar billede snowball Novice
06. april 2010 - 23:36 #1
Du kan dele printeren og så mappe den til LPT1 porten.

Se http://geekswithblogs.net/dtotzke/articles/26204.aspx
Avatar billede rolfie Nybegynder
07. april 2010 - 00:07 #2
Alternativt kan du bare dele printeren og skrive til sharenavnet - det kan 3.56a godt håndtere.

Eks. \\server\printernavn

Rolf
Avatar billede perj Nybegynder
08. april 2010 - 14:05 #3
Du kan også vælge at købe en spritny win/dos printer.