Avatar billede simtja Nybegynder
08. april 2010 - 13:40 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Illustrator CS4 er pludselig meget langsomt

Hej eksperter

Jeg sidder for tiden og arbejder med nogle facadetegninger i illustrator og lige pludselig fra den ene dag til den anden, går det mega langsomt.

Det er som om den lige skal have 20sekunders betænkningstid hver anden gang jeg skal flytte noget. Og når jeg gemmer og åbner tager det hundrede år... og så stort er dokumentet altså heller ikke. A4-størrelse og kun 1 lag med en enkelt facade på...

Nogen gode ideer?
Avatar billede 2Mida Praktikant
08. april 2010 - 13:53 #1
Operativ System?
Avatar billede simtja Nybegynder
08. april 2010 - 15:43 #2
nå ja selvfølgelig. windows7
Avatar billede 2Mida Praktikant
08. april 2010 - 17:13 #3
Er det alle dokumenter? - også nye?

Prøv at resette dine preferencer til default

Hold alt-ctrl-shift nede når du starter Illustrator og du vil blive spurgt om du vil resette...
Avatar billede simtja Nybegynder
08. april 2010 - 21:58 #4
Ja det kan jeg da egentlig godt huske at jeg har skulle gøre en anden gang... det sære er bare, at der ikke sker noget, når jeg gør det nu....?! Har prøvet flere gange.
Avatar billede gimle007 Praktikant
09. april 2010 - 12:29 #5
Hvad siger Joblisten (Ctrl+Alt+del) og vælg jobliste, angående ydeevne??? Har du ram og cpu til rådighed?
Avatar billede simtja Nybegynder
09. april 2010 - 19:27 #6
Det har vist sig at være selve dokumentet, der var et problem med. Jeg har nu efterfølgende arbejdet med langt større og mere informationstunge dokumenter helt uden problemer, men hver gang jeg hopper over i det føromtalte, så står det næsten helt stille igen.

Har prøvet at kopiere indholdet over i et andet dokument, men det ændrer ikke på noget. det er ikke mig, der har lavet dokumentet/tegningen, så jeg ved ikke umiddelbart, hvad der kan være i vejen.

Faktum er ihvertfald bare, at det specifikke dokument slår illustrator helt ud... sært...
Avatar billede simtja Nybegynder
19. april 2010 - 11:55 #7
jeg lukker lige det her eftersom der ikke var så meget at gøre.