Avatar billede nbainfodk Nybegynder
09. april 2010 - 10:51 Der er 8 kommentarer

Ingen video efter windows update sp2?

Hej.

Jeg fik for nylig endelig min windows update til at virke, således at jeg nu har installeret alle sikkerheds opdateringer.

Hurra for det - problemet er bare, at jeg nu ikke kan afspille videofiler der ligger på computeren. Der kommer lyd, men intet billede. Der er ikke problemer når jeg ser film der streames.

Jeg kan ikke komme i tanke om nogen anden mulighed, end at det er SP2 opdateringen - da jeg ikke mindes at have lave andre ændringer.

Jeg har prøvet med alverdens codec-pakker, inklusive k-lite pakken.

Som noget nyt, står der også buffering, når jeg prøver at starte en film der ligger på harddisken - hvilket jeg ikke oplevede før.

Nogle der har en idé om hvad pokker jeg kan gøre?
Avatar billede besle Nybegynder
09. april 2010 - 11:01 #1
har du prøvet at opdatere drivers til lydkort?
har du prøvet at bruge VLC media player?
Avatar billede nbainfodk Nybegynder
09. april 2010 - 11:18 #2
Skal lydkortet opdateres, når nu det er billedet der ikke vises - lyden er jo fin?

Har prøvet VLC, Media Player (og classic), quicktime og hvad ved jeg - har prøvet alle :).
Avatar billede besle Nybegynder
09. april 2010 - 11:59 #3
Hmm, har du opdateret grafikkort, og lignende? som Directx 9 ?
Avatar billede nbainfodk Nybegynder
09. april 2010 - 12:04 #4
Har opdateret for en måneds tid siden til det nyeste, og har Directx 10.
Avatar billede besle Nybegynder
09. april 2010 - 13:00 #5
Directx 10 i XP sp2? mener da først at DX10 blev udgivet til SP3
Avatar billede nbainfodk Nybegynder
09. april 2010 - 13:21 #6
Jeg har Vista (hvilket, har jeg erfaret, er noget værre juks).
Avatar billede besle Nybegynder
09. april 2010 - 13:59 #7
jeg vil foreslå dig at lave en gendannelse, til før du lavede den update.
Avatar billede nbainfodk Nybegynder
19. juli 2010 - 11:30 #8
Jeg kunne ikke finde en løsning, kunne pludselig heller ikke systemgendanne eller søge efter sikkerhedsopdateringer, så jeg geninstallerede hele skidtet.

Smid lige svar, så får du point for trods alt at hjælpe lidt til :)..