Avatar billede sakul Praktikant
09. april 2010 - 12:03 Der er 18 kommentarer og
1 løsning

hvilket format video til mit tv og hvilket program

Hej eksperter
Jeg vil gerne kunne konvertere iso filer til er format mit nye samsung tv kan afspille... Hvilket program kan jeg bruge og hvilket format får jeg bedst mulig video kvalitet ud af?
Mange tak..
Sakul
Avatar billede htx98i17 Professor
09. april 2010 - 12:18 #1
Her kan du få bedre kyndigt svar vil jeg mene: www.davk.dk
Avatar billede frem-ad Professor
09. april 2010 - 17:31 #2
Hallo
En iso fil kan jo være flere ting men jeg går ud fra at det er en hel film (4,*Gb) du mener. Så er det nemmeste at brænde den ud på en skive (Det kan jo bare være en RW disk som du kan slette igen) det skal naturligvis være et brænde program der kan det.
Det kan være ''DVD Decypter'' det er et gammelt program men det er nem og fungere fint (og ikke kodet). Du kan også  bruge ''DVDFab decrypter'' som er et nyere program med en del funktioner (Som du har i andre programme også).
Ellers kan du jo altid bare pakke den ud til alm. format med eks.: power iso. og så ta den der fra..
Avatar billede sakul Praktikant
10. april 2010 - 12:34 #3
Hej igen
Tak for svar indtil nu... Jeg vil gerne have udvalgte film ned på min hd, så jeg slipper for at brænde dem ned... det du siger er at jeg kan bruge power iso til at lave iso om til et format mit tv kan læse?
Avatar billede frem-ad Professor
10. april 2010 - 16:39 #4
Ja for så har du en ''video og en audio'' mappe. Ja for så kan du bruge et af afspillings programmerne så bare sammel dem i en mappe og så åben den som en alm dvd. Har lige tjekket hjemme der kan jeg da gøre det både med ''power dvd'' og ''Media player classic'' og mit fjernsyn er da koblet til pc og den kan fint gøre det..

Jeg pakkede lige ud med ''MagicISO'' men det gør jo ingen forskel..
Avatar billede sakul Praktikant
10. april 2010 - 18:11 #5
hej igen Frem-ad
tjoo måske jeg ike helt har været præcis nok i hvad det egentligt er jeg vil, jeg har en usb nøgle på 32 gb, vil gerne kunne ligge film på den også og sætte den i tv eller min blueray afspiller.. mit tv kan ikke læse iso filer ..
Sakul
Avatar billede frem-ad Professor
10. april 2010 - 18:59 #6
okay den må jeg lige tæke nærmere over (har gjort det for et par år siden men lige her og nu kan jeg ikke huske hvordan)!!!
Din instruktions bog til fjernsynet der står vel også hvad fjernsynet kan ''aflæse'' over usb..
Avatar billede sakul Praktikant
10. april 2010 - 20:48 #7
Okay jeg vil lige tjekke manualen... :)
sakul
Avatar billede frem-ad Professor
11. april 2010 - 09:48 #8
Hallo
Jeg tænkt over det, og kigget i mine manualer (har sony og panasonic)  du kan ikke køre den fra fjernsynet, der er jo ikke den nødvendige software, til at afspille, den eneste måde er hvis det er et video kamera - digital kamera du afspiller over hvor du bruger dens software.

Men du nævner din blueray (har selv kun blueray i computeren) men har tjekket med min sony og LG dvd afspiller (regner med når det kan lade sig gøre med dvd kan det også med blueray), den vej vil jeg kunne afspille for der er det nødvendig software kan ihvertfald tage divX filer og AVI filer. Har lige tjekket hurtig på internettet der ser det ud til Samsung blueray kan tage WMV filer den kan nok også tage andre filer.

For at lave dem om så pakker du den iso ud og så konvertere video over med eks. http://www.convertvobtoavi.com/  det er den jeg selv bruger...
Avatar billede sakul Praktikant
11. april 2010 - 11:05 #9
hej igen
Så Frem ad, så fik jeg endeligt et svar jeg kunne bruge :) tak for det nu virker det vidst... dejligt..
mvh
Tommy
Avatar billede sakul Praktikant
11. april 2010 - 11:06 #10
tak
Avatar billede sakul Praktikant
11. april 2010 - 11:15 #11
Hov... hmm nå det virker åbentbart ikke alligevel, det eneste format jeg kan converteretil i det prg jeg fik link til af dig, det er wmv format, dette vil sige at en film på 4,6gb kommer ned og fylde 21 mb, det kan der da umuligt komme noget god tv ud af?
de andre formater vil den ikke konvertere iso filen til, ex mpeg4, mov,xvid DivX....
så nej jeg er lige vidt... desværre..
Mvh
Tommy
Avatar billede htx98i17 Professor
11. april 2010 - 11:30 #12
som sagt www.davk.dk
Avatar billede sakul Praktikant
11. april 2010 - 11:54 #13
Jo men har også været inde og kigfinder siden meget uoverskuelig specielt da jeg ikke har nogen erfaring overhovedet med den slags... men jeg må jo prøve igen
Tommy
Avatar billede frem-ad Professor
11. april 2010 - 12:11 #14
Du kan jo ikke ta dem direkte fra iso du er jo nød til at pakke dem ud så kan den konventeres over til alle formatermen så falder de jo ca med 40% i forhold til den oprindelige.
Men eller er der jo flere muligheder for konventering AutoGK(er langsom men kan alt) og Jason DVD Video og http://www.aneesoft.com/win-free-video-converter.html eller http://www.avs4you.com/AVS-Video-Converter.aspx?sct=inc&ct=google&cid=68&gclid=CP_Chs6v_qACFQi7ZwodjTDYuQ        og så lige en til http://www.pcfreetime.com/                    Kvalitet ja.. det bliver jo en avi kvalitet som går fint på 37 tommer.
Ellers når den er pakket ud (så du har video-audio mapperne) så smid dem over på usb pen kan blue ray så ikke klare den der fra for så er det jo egentlig som en skive. Ellers de fleste brænde programmer kan jo brænde ud til en harddisk(usb)
Avatar billede sakul Praktikant
11. april 2010 - 20:14 #15
hmm ok frem ad... kan være at jeg er en smule tumbet i dt her emne, men forstår jeg dg rigtigt her : jeg skal pakke iso ud, for at kunne lave den om til andet format?
Hvilket prg igen skal jeg pakke iso ud med så.. ?
jeg har magic iso.. og nero installeret...
også andre konverterings programmer her iblandt det du selv nævnerAVS video konverter.

Tommy
Avatar billede frem-ad Professor
12. april 2010 - 09:36 #16
magic iso eller power iso det er jo sådan set ligemeget for jeg kender ikke noget program der kan konventere direkte fra iso over til Avi-DivX også videre, det findes nok et eller andet sted men i de 3år jeg har leget med video på pc er jeg ikke kommet om ved noget prg.
Men prøv som jeg skrev at kopiere video-audio mappen direkte over på usb pennen se om dvd/blueray kan afspille den som en alm. dvd for det skulle jo være lige meget hvor den kommer fra (om det er en skive eller usb pen).
Men der findes så mange konventerings programmer hvad der bedst er svær at sige som sagt så bruger jeg mest convert VOBtoAVI og en af kammeraterne bruger mest AVS video konverter. så der er bare hvad for en man bedst kan lide.
Avatar billede frem-ad Professor
12. april 2010 - 09:42 #17
men jeg kan heller ikke finde ud af ''htx98i17'' forslag med http://www.davk.dk/ for den går ikke under katogerien nemme hjemmesider
Avatar billede frem-ad Professor
20. april 2010 - 09:29 #18
Har du fundet ud af det???
Avatar billede sakul Praktikant
20. april 2010 - 12:44 #19
Hej Frm..
Nej jeg er kommet frem til at det bare ikke kan lade sig gøre, overførsel fra usb til tv går for langsomt...
Så jeg er bejder ikke mere i det..
Mvh
Tommy