Avatar billede sporgejorgenk Nybegynder
10. april 2010 - 00:14 Der er 16 kommentarer

Hvilket Programmeringssprog vil egne sig til denne opgave?

Hejsa.
Jeg skal lave et system, hvor jeg skal 6x3 numre.
Eks. 1. linje  6 11 22 34 45 53
    2. linje  7 14 24 35 47 55
    3. linje  9 17 28 39 48 59

Når jeg har indtastet dem skal de gemmes et sted så de kan hives frem senere.
Man skal kunne tilføje omkring 10 - 20 6x3 numre, med et slags Registeringsnummer som jeg oplyser.

Nu er det gemt.

Hvad programmet så skal kunne er:

Jeg skriver nogle tilfældige tal. og når alle tal på linjien, kommer den frem med registreringsnummeret.

Hvilket sprog anbefaler i? har i nogle guides, eller et lille eksempel :) Tak på forhånd.
Avatar billede The_Buzz Novice
10. april 2010 - 00:16 #1
Jeg bruger jo sådan set PHP til noget lignende det på www.Lottostat.dk

PHP og MySQL
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2010 - 00:58 #2
En flad HTML-fil på din desktop + en lille smule javascript - ingen database.
- de 10-20 registreringsnumre du vil checke efter, smider du bare ind i sourcen.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
10. april 2010 - 03:04 #3
Nu er det godt nok ikke verdens bedste beskrivelse, du har givet, men hvad med bare at lave det i Excel?
Avatar billede arne_v Ekspert
10. april 2010 - 03:46 #4
Jeg vil nok mene at MS Access er en tand mere velegnet til opgaven end de tidligere nævnte.
Avatar billede js_delphi Nybegynder
10. april 2010 - 03:55 #5
Excel er dog lige til at gaa til, og det kan (naesten) alle finde ud af :) Og da der i dette tilfaelde er tale om max. 20 records, burde det kunne klares uden database.
Avatar billede sporgejorgenk Nybegynder
10. april 2010 - 08:36 #6
Tak for svarende.
Har nogle af jer et link eller lidt at begynde på :) Da læsningen ikke vil være noget problem, men vil godt have lidt at starte fra :)
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2010 - 10:16 #7
Marcel Proust: "På Sporet af den Tabte Tid"
Dan Simmons: "Drood"

Mere ?
Avatar billede sporgejorgenk Nybegynder
10. april 2010 - 10:31 #8
Forstår ikke helt det? Titlerne er nogle romaner?
Men tænkte på om der var nogle der havde links til noget PHP/mysql med henførelse til mit emne?
Avatar billede Slettet bruger
10. april 2010 - 10:50 #9
Du fik 7 forskellige sprog (ca.) som alle er idelle til opgaven
- Du bliver nok nødt til at vælge ét
Avatar billede ksoren2 Nybegynder
10. april 2010 - 10:54 #10
HTML/Javascript er nok ikke ideelt, når "man" skal kunne gemme data ...
Avatar billede sporgejorgenk Nybegynder
10. april 2010 - 12:19 #11
Har jeg da også? Skrev Php og Mysql. Da der også skal kunne laves 100 plader med 3x5 rækker nogle gange :)
Avatar billede js_delphi Nybegynder
11. april 2010 - 03:35 #12
Allerede i den foerste linie, du skriver, forstaar jeg ikke, hvad du mener:
>>Jeg skal lave et system, hvor jeg skal 6x3 numre.

Denne her fatter jeg heller ikke:
>>Jeg skriver nogle tilfældige tal. og når alle tal på linjien, kommer den frem med registreringsnummeret.
Avatar billede arne_v Ekspert
11. april 2010 - 04:25 #13
Hvis du skulle vælge Access, så er der næsten 7 millioner Google hits på:
  ms access tutorial
Avatar billede sporgejorgenk Nybegynder
11. april 2010 - 10:37 #14
Det er siger er at jeg skal lave et system hvor der er 6x3 tal.

Og når den har fået en række, altså 6x1. Så kommer den frem med registreringsnummeret jeg opgav.
Avatar billede humax Nybegynder
12. april 2010 - 20:27 #15
Avatar billede arne_v Ekspert
13. juni 2010 - 04:51 #16
Tid at få afsluttet her?