Avatar billede Kengun Praktikant
11. april 2010 - 23:31 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere etiketter med forskellig navn

Hei. Sidder og roder med Word 2007. Jeg skal lave ca. 100 kort som har samme layout men med forskellig navn (navn på person) på hver af dem. Jeg ser for mig ca. 16 kort på et A4 ark (2 kolonner og 8 rader). Jeg har lavet navneliste i Excel for vedligehold af data, osv. og er nu inde i Word på "Masseudsendelser". Her har jeg brugt "Vælg modtagere" og importerer navnerne fra Excelfilen og det fungerer supert. Så setter jeg ind "Flettefelt" i dokumentet. Problemet nu er at jeg får det samme navn i her etikett. Håber der er nogen der ser mit problem, og kan hjælpe mig videre :) - Jeg skulle helst brugt Access til det her da jeg kender det bedre, men jeg har ikk tilgang til Access længre.
Avatar billede perhol Seniormester
12. april 2010 - 08:54 #1
Jeg bruger Word 2003, men mon ikke metoden i de 2 versioner ligner lidt hinanden.
Her er hvordan det virker i Word 2003.
Du skal stille dokumentet til IKKE at se flettede data.
I den første etiket skal du indsætte de fletfelter du ønsker, f.eks. «Fornavn» «Efternavn».
I alle øvrige etiketter indsætter du et felt der hedder «Næste post» og dernæst «Fornavn» «Efternavn».
Der skal kun være 1 side selv om du siger du har ca. 100.
Vælg derefter  [Flet til nyt dokument].
Word vil så oprette et nyt dokument med etiketter til alle dine c. 100 navne med 16 etiketter på hver side.
Avatar billede Kengun Praktikant
12. april 2010 - 09:00 #2
Super! Nu fik jeg det til :). Tusind tak. Lægger du et svar så jeg kan give dig nogle points?
Avatar billede perhol Seniormester
12. april 2010 - 09:24 #3
Svar ;b)
Avatar billede perhol Seniormester
12. april 2010 - 09:24 #4
Nå ja, det skulle jo være et svar ;b)
Avatar billede Kengun Praktikant
12. april 2010 - 10:03 #5
Den er skide god! Tak for hjælpen :)