Avatar billede ngr Praktikant
12. april 2010 - 19:42 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Hvordan betaler man med PayPal?

Mener engang at have købt en vare online, hvor jeg betalte med mit Visa kort lissom alle andre steder.
Men efter at have kigget mig lidt omkring herinde, får jeg indtryk af, at det er mere kompliceret end almindelig online betaling med Visa kort.
Hvad siger I?
Avatar billede zips Juniormester
12. april 2010 - 19:52 #1
Når først man har oprettet en PayPal konto med oplysninger fra sit kort, er det nemt, når man betaler kommer man ind på en side som viser hvad man skal betale og så bare klikke betal og det var det.

Her efter bliver det beløb man har købt for hævet på sin konto, så jeg syndes det er nemt, for når det er andre steder skal man altid indtaste alle sine kort oplysninger, det slipper man helt for med PayPal.
Avatar billede ngr Praktikant
12. april 2010 - 19:55 #2
Her efter bliver det beløb man har købt for hævet på sin konto,

Er det ens bankkonto eller ens pp konto?
Avatar billede ngr Praktikant
12. april 2010 - 19:58 #3
Og hvad er det for oplysninger, man skal give til PP?
Avatar billede nemlig Professor
12. april 2010 - 20:38 #4
Jeg betalte en skiferie i januar med PayPal (med mit MasterCard).
Beløbet blev hævet direkte på min konto.
Avatar billede zips Juniormester
12. april 2010 - 20:40 #5
Har man ingen penge på sin PayPal konto vil de blive trukket på ens konto, ja den er næsten som en konto, da man kan indsætte penge og hæve dem som man ønsker.

Man opgiver Navn adresse osv. samt hvis man ønsker det, sit kort og konto oplysninger.
Avatar billede ngr Praktikant
12. april 2010 - 20:48 #6
Kan man betale med sit Visa kort uden først at registrere sig hos PP?
Avatar billede zips Juniormester
12. april 2010 - 21:10 #7
Du kan altid betale med dit visa kort de steder som har betaling med visa kort uden PayPal konto, det er kun de steder som bruger PayPal som mellemled for at kunne betale.

Snakker vi om at have et betalingssystem på en webside, skal man have en betalingsgateway for at folk kan betale med visakort, der er flere udbyder som kan dette, en er http://quickpay.dk/
Avatar billede eqvaliser Nybegynder
14. april 2010 - 18:48 #8
Du behøver IKKE at have en paypal konto for at betale via paypal.

Men bruger du paypal modtager "sælger" umiddelbart ikke dine oplysninger.
Men da paypal også arbejder under amerikanst lov har sælger
ret til indsigt i "betalers" info.

Uanset..

Jeg bruger paypal både som sælger og køber.

Jeg modtager betalinger for små jobs via paypal,
og jeg køber alt muligt via nettet igennem paypal.

Og kommer jeg til en side hvor muligheden er paypal bruger
jeg altid paypal før jeg bruger mit mastercard..

Og betaling via paypal er instant..  forsinkelsen er ca
2-5min men der står i bruger betingelserne at der kan
faktisk gå op til 1 døgn, men det kan der også med visa/mastercard.
Bare sjældent det sker.

Paypal = 100% iorden, har brugt dem siden Primo 2004,
og jeg har nu tildags en "konto" hos dem, så jeg har
penge liggende online ved paypal da siden 2008 har de
også fungeret som bank ved siden af bare betalings system.
Avatar billede ngr Praktikant
16. maj 2010 - 01:24 #9
Kan jeg få nogle svar til points?
Avatar billede ngr Praktikant
16. maj 2010 - 10:15 #10
n