Avatar billede bubbaa Nybegynder
13. april 2010 - 10:18 Der er 21 kommentarer og
2 løsninger

query via combobox og subform der ikke opdatere

Hej

Jeg har en query der skal have input fra en comboboks.

Jeg har prøvet at følge dette eksempel:
http://www.fabalou.com/access/Queries/comboboxes_criteria.asp

Jeg har en form der hedder SearchForm med to combobokse. Den ene comboboks hedder City og har en masse byer jeg kan vælge imellem.

Min query virker fint med følgende syntaks:
SELECT Customers.ID, Customers.City, Customers.Company, Customers.[Country/Region]
FROM Customers
WHERE (City)='Las Vegas';

Her får jeg to resultater.

Men sætter jeg den som i eksemplet til følgende syntaks:
SELECT Customers.ID, Customers.City, Customers.Company, Customers.[Country/Region]
FROM Customers
WHERE (City)=[Forms]![SearchForm]![City];

får jeg ingen resultater, selvom min comboboks er sat til Las Vegas

Ydermere har jeg en subform på min SearchForm der hedder CustomerForm der viser min query. Men den bliver ikke opdateret. Jeg har prøvet at lave en knap der kører CustomerForm.Requery, men uden held. Skifter jeg til design view og tilbage til Form View kan den godt opdatere.
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2010 - 10:28 #1
hard to say what the problem is, it could be a number of things. Any chance of seeing the dB?

ekspertenATsanthell.dk
AT = @
Avatar billede mugs Novice
13. april 2010 - 10:28 #2
Og du er sikker på,at din combo hedder "City"?

M.h.t. din requery, så prøv at referere til sin subform før requery, eller opdater underformen direkte således:

Me.DIN SUB.SetFocus
docmd.requery
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2010 - 10:31 #3
Have you included the requery in the AFTER UPDATE evnet for the combo?
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2010 - 10:34 #4
Me.CustomerForm.requery
Avatar billede bubbaa Nybegynder
13. april 2010 - 10:35 #5
Me.CustomerForm.SetFocus
DoCmd.Requery

gør ingen forskel.

Name på combo box = City

[Event Procedure] kører på after update af combo boksen.
Jeg har sendt den til din mail
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2010 - 10:51 #6
Change the combo box SQL to

"SELECT DISTINCT Customers.City FROM Customers ORDER BY Customers.City;"

(No need for customer ID)

Then in City_AfterUpdate

Me.CustomerForm.Requery

(I'll alter the db and send it back with some comments)
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2010 - 10:52 #7
.
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2010 - 10:52 #8
.
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2010 - 10:59 #9
Her er dit eksempel...

www.parodux.com

se under kategorien gratis!~)
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2010 - 11:01 #10
jeg kan se at terry, har fikset det for dig...

..men om ikke andet så kan andre få nytte af det!~)
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2010 - 11:03 #11
Good Add. SPG but it doesnt answer the question, it just gives another dB to look at :o)
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2010 - 11:05 #12
Is eksperten haing problems updating, my last comment deosnt seem to be here!

Good add. SPG but it doesnt give an answer to the quetsion, just another dB to look at :o)
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2010 - 11:06 #13
!!!
now its there
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2010 - 11:09 #14
man kan jo bare åbne og skrive af!~)
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2010 - 11:11 #15
..men jeg er overbevist om at du har løst det for bubbaa.... og så skal du forresten også have alle points...

..ikke at du mangler nogen!~)
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2010 - 11:19 #16
"og så skal du forresten også have alle points"

It isnt me or you who decides that but bubbaa, so you never know you might get some of them. And if you dont then maybe I can give you a few :o)

What can we use them for anyway?
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2010 - 11:20 #17
Nice site too spg :o)
Avatar billede Slettet bruger
13. april 2010 - 11:48 #18
takker... og ja points, der er jeg godt nok også faldet af på den... jeg kan godt lide det nye design, men konkurrence elementet i at svare på spm. er faldet væk!~(
Avatar billede bubbaa Nybegynder
13. april 2010 - 12:45 #19
Terry det løste helt præcist mit problem.
Jeg brugte combo box wizard til at lave min query. Selvom jeg vælger kun at få byerne med vælger den selv at tage ID med. Den skjuler det dog ved at sætte bredden af kolonnen til 0. Kan man ikke bruge wizard til dette formål?

Det er jo væsentligt nemmere at klikke på det man gerne vil have i forhold til selv at skulle skrive sin query :)

Du må godt lægge et svar.
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2010 - 12:57 #20
When you use the wizard you can choose the fields you want in the combo.

In this example the City information is taken from the company table which isnt really correct. So the ID is actually the unique ID for the Customer. And because more than one customer can come from  'Las Vegas' then you dont have a unique ID for each city. Thats why I removed the ID and also selected DISTINCT so ther is only one 'Las Vegas' in the list.

The City information should be in its own table with a unique ID (autonumber). An dthe City field in Customer should have a relationship to the City table and then field type should be numeric.
Avatar billede terry Ekspert
13. april 2010 - 12:59 #21
and you still need an answer. And i dont mind you giving mugs and spg points for their enthusiasum
Avatar billede bubbaa Nybegynder
13. april 2010 - 13:53 #22
ok,så skal jeg også have et svar fra mugs.

Jeg har ikke selv lavet designet. Det er "test" databasen der følger med. Men den var nyttig til at teste med, da jeg så ikke ødelægger min egen database med test :)
Avatar billede terry Ekspert
14. april 2010 - 13:00 #23
Mange tak