Avatar billede detail Nybegynder
13. april 2010 - 16:15 Der er 3 kommentarer

SSD som HD - lave image

Jeg har læst at et SSD drev er meget hurtigere til at starte og indlæse Win7, samt  andre installerede programmer.

Da jeg er ivrig bruger af "Acronis True Image" ( lave Image af HD og restore igen), vil jeg gerne være sikker på at hvis jeg laver en Image af et SSD drev til en HD, kan jeg så restore mit image tilbage igen til SSD drevet?
Avatar billede Spotgun Seniormester
13. april 2010 - 16:18 #1
Jeg har endnu ikke oplevet at det har givet problemer at flytte images på tværs af SSD'er og almindelige harddiske. Jeg har dog brugt Paragon Harddisk Manager, men det burde ikke gøre nogen forskel.
Avatar billede claes57 Ekspert
13. april 2010 - 18:18 #2
jeg har brugt macrium reflect et par gange - og den fejlede ved reetablering både til original og anden disk.
Men kan du ikke bare montere ssd'en og lave en direkte image-kopi, og derefter koble den gamle disk af.
Hvis du nu kan køre alene på ssd'en, så er alt jo ok - og ellers kan du vende tilbage til original disk.
Avatar billede johnstigers Seniormester
13. april 2010 - 19:04 #3
Husk bare ikke at spare på pengene når du køber SSD disk, for her følges hastighed og pris meget pænt ad!!!