Avatar billede xkraelx Nybegynder
13. april 2010 - 22:58 Der er 1 kommentar

Hardware problem - Skærmbillede fryser, ikke-overheating af hardware

Hej folkens,

Det er altid rart at kunne få lidt eksperthjælp udefra, når man nu selv er total lost, hvad angår det problem her.

Følgende er tilfældet:
Her til middag, da jeg startede min maskine op som jeg plejer, lagde jeg mærke til at mit skærmbillede frøs ca hvert 2 sekund. Det fryser kun i ca et splitsekund, men det er nok til det er super super irriterende.

Jeg går straks igang med at fejlfinde, men månu smide håndklædet i ringen.

Her er til at starte med en demonstrationsvideo:
http://www.youtube.com/watch?v=gipBWrnwsOU

Videoen er optaget med Camtasia og viser processer i taskbar, så I har et billede om hvad der sker.

HVER gang system bliver kaldt via task-manager, så fryser billedet i et splitsekund (0.2 sek eller lignende).

Specs på min maskine:
Nvidia Geforce 7800 GT (gammel hund)
2 stk WDC diske (80 og 120 GB)
Asus p5ld2 motherboard
2x1 gb kingston ddr2 pc2-4300
Lite-on dvdrw brænder
Creative Soundblaster AUdigy lydkort
Linksys EG1032 Instant Gigabit netværkskort

Jeg har gjort følgende:

Selvfølgelig læst op på tidligere problemer af lignende kaliber og forsøgt at løse mit ud derfra.

Testet safe-mode (virkede som det skulle)
Testet VGA-mode (med gfx-disable), det kører som det skal, men som I kan se i videoen så laver den stadig samme kald til system i taskmanageren.

Testet temperatur på CPU og GPU-core, ingen anmærkninger at lægge her. De er selvfølgelig varme, men ikke SÅ varme at det skulle være noget problem.

Testet for virus og malware med 2 forskellige AV-programmer,
Kørt hijackthislog, kørt hitmanpro-test for at se om der skulle være noget spyware eller lignende.

Jeg har en gut-feeling der siger mig, det er relateret til grafikkortet på en eller anden måde, men jeg kan desværre ikke debugge system-dumps, da det ellers ville give et fint overblik over, hvad der præcis sker i maskinen, når den laver det kald der - Og jeg er 100% sikker på det IKKE er tilfældigt, når det er så perfekt timed hver gang.

Hvad siger I til det folkens, har I nogle forslag udover hvad jeg allerede har gjort?
Avatar billede lowfire Nybegynder
13. april 2010 - 23:38 #1
Prøv at skifte til en tidligere driver og se om problemet stadig er der. Hvis den ikke forsvinder prøv med et andet grafikkort.