Avatar billede detail Nybegynder
14. april 2010 - 10:18 Der er 5 kommentarer

TRIM - Windows 7 - SSD

Hej

Hvordan virker TRIM i windows 7, hvis jeg anskaffer en SSD disk ?

Er det et oprydningsværktøj jeg får adgang til ved at højreklikke ?
Er det noget der kør automatisk ?
Kan alle SSD drev anvende TRIM ?
Hvilke SSD vil være et godt køb ?

Hvad skal jeg tage højde for ved anskaffelsen, for at få den bedste hastighed?

Sidder meget med video redigering, og kan derfor ikke få for hurtig læse og skrivehastighed
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2010 - 20:52 #1
I hvilken forbindelse har du stødt på TRIM, siden du ikke ved hvad det er?
Avatar billede detail Nybegynder
15. april 2010 - 07:38 #2
Jeg har læst at for nyere SSD drev er det ikke godt at bruge diskfragmentering men der skal anvendes TRIM - det jeg søger er hvordan TRIM virker, er det noget Windows 7 selv gør løbende, eller er det en handling jeg skal gøre manuelt ( og hvordan )

Kan en SSD disk formateres almindeligt i NSFT format, eller skal den slettes på en helt speciel måde. ?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2010 - 20:39 #3
Kan ikke svare på TRIM delen.

Men dette:
Kan en SSD disk formateres almindeligt i NSFT format, eller skal den slettes på en helt speciel måde. ?

Den skal behandles på samme måde som en ganske alm. hdd.
Avatar billede Rune Sommer Mester
28. september 2010 - 17:32 #4
Arh John Stigers. Tit jubler jeg over dine svar, men denne her får du ikke mange points for :)

Artiklen i Alt om Data beskriver meget fint TRIM-delen.
http://www.altomdata.dk/ingen_bevaegelige_dele_her
Avatar billede johnstigers Seniormester
28. september 2010 - 19:13 #5
Nu sidder jeg ikke lige og gennemgår de spørgsmål jeg deltager i for at se om der er nyt siden da...

(Spørgsmålet er fra april og artiklen er fra maj....)