Avatar billede Chrlol Nybegynder
14. april 2010 - 10:56 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Low power grafik kort PCI-E

Hej,
Har en gammel computer, som skal bruge et grafik kort.
problemmet er at min computer kun har en 350 watt strømforsyning.
det gamle grafik kort er fried, jeg vil helst undgå at skifte strømforsyning også.
så opgaven er at finde et ikke for dyrt, max 500 kr. grafik kort, som ikke bruger mere end 350 watt, helst mindre, og det skal være et PCI-E kort.
Avatar billede lowfire Nybegynder
14. april 2010 - 11:08 #1
Skal det bruges til at spille på.
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 11:13 #2
Avatar billede kimtheman Novice
14. april 2010 - 11:24 #3
Avatar billede kimtheman Novice
14. april 2010 - 11:28 #4
besle det du linker til under udvidet info http://www.komplett.dk/k/ki.aspx?sku=580619
står der: Anbefalet Strømforsyning 500W.
Og nu var det jo 350W han sagde.
Nu skal du også lige være opmærksom på hvilken OS det skal køre på om det er understøttet.
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 11:37 #5
Har set et radeon HD 5850 bruge omkring 500 watt, hvor et HD 5450 er ATI´s nye strømbesparende GPU, som du også kan se her:
http://www.legionhardware.com/articles_pages/ati_radeon_hd_5450,9.html
Jeg kan dermed ikke se hvad Komplett.dk bygger deres erfaringer på.
Avatar billede kimtheman Novice
14. april 2010 - 12:07 #6
Tja måske de bygger det udfra Sapphire egen hjemmeside.

Se Under "System Requirements"

Som ses her http://www.sapphiretech.com/presentation/product/?psn=0001&pid=313

"400 Watt Power Supply is required."

"500 Watt Power Supply is recommended for CrossFireX™ System."

Så måske derfor!
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 12:19 #7
Jeg vil mene at jeg stadig ville kunne stole på, at når folk har testet hvor meget det egentligt kræver, så er det jo nok ikke fordi de er ude på at tage røven på folk, men nærmere fordi der er hold i det. at Saphire skriver at deres kort som minimum skal bruge 400 watt, er det jo nok nærmere for at være 100% på den sikre side, at hele systemet for nok strøm.
Avatar billede johnstigers Seniormester
14. april 2010 - 20:56 #8
at Saphire skriver at deres kort som minimum skal bruge 400 watt, er det jo nok nærmere for at være 100% på den sikre side, at hele systemet for nok strøm.

Nej det er nok fordi det simpelthen bare er kravet skal du se...
Avatar billede besle Nybegynder
14. april 2010 - 21:42 #9
Hvorfor er det så at det er blevet testet at kortet kun bruger 160 watt (ca?)