Avatar billede yssing Nybegynder
15. april 2010 - 11:22 Der er 3 kommentarer

Graf med to lodrette akser i excel 2007

Hvordan oprette jeg en graf med 2 lodrette akser. Den ene akse skal vise data i 1.000, mens den anden akse skal være en % akse.
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2010 - 17:03 #1
Jeg beskriver ud fra min engelssprogede Excel, så oversæt selv hvis du bruger dansk.

Tryk på menupunktet Insert og aktiver grafen så der kommer de tre punkter "Design"; "Layout" og "Format" længst til højre på menulinjen (øverste række).
Tryk på Format og i området "Current Selection" tryk på pilen ud for Plot Area.
Vælg den serie du vil have vist som % på en sekundær akse.
Tryk på Format Selection (i Current Selection området) og sæt prik ved Secondary axes.
I grafen - marker serien med dine procenttal, højreklik og tryk på Change Series Chart Type og vælg for eksempel Line with Markers.
Avatar billede Slettet bruger
19. april 2010 - 07:28 #2
Var forslaget ubrugeligt?
Avatar billede Hoooo Praktikant
20. marts 2013 - 14:53 #3
Bare for god ordens skyld. (ved godt det ligger et par år tilbage)

Det virker også i 2010 version