Avatar billede detail Nybegynder
15. april 2010 - 20:57 Der er 5 kommentarer

Clone SATA disk - boot fra ny disk

Hej

Jeg vil clone mit boot drev over på en ny HD, og vil derefter have 2 drev derkan boot'es fra - hvordan definere jeg at det er det nye drev der skal læses fra og ikke det gamle. Kør Win7 og SATA diske

Og hvordan vil min maskine opføre sig når der pludselig er 2 drev der er bootable.

Har kikket  i min bios, og der kan jeg ikke pege et af mine drev ud, kun vælge  hvilken rækkefølge der skal læses ind fra. SATA - DVD - USB..
Avatar billede Slettet bruger
15. april 2010 - 21:09 #1
Er du sikker på at der ikke er en menu i BIOS der hedder noget a.la "Disk priority" ??
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2010 - 21:09 #2
Så erc det placeringen af harddiskene der bestemmer hvilken der bootes fra.

Men tjek lige i opstart om du kan trykke f.eks. F8 og så selv vælge hvilken disk du vil boote fra...?
Avatar billede johnstigers Seniormester
15. april 2010 - 21:10 #3
I opstart = lige efter BIOS og inden boot af Windows.
Avatar billede detail Nybegynder
16. april 2010 - 11:02 #4
Når jeg starter op og går ind i bios, kan jeg ikke vælge et specifik drev, men kun rækkefølgen der skal boot's op fra : DVD - SATA - USB.

Mit problem er at jeg vil clone mig boot HD, og efter cloning vil der jo være 2 opstartdiske - Ved SATA diske bliver de så startet op i en bestemt rækkefølge så jeg bare kan flytte kablet fra gammel boot til ny boot
Avatar billede johnstigers Seniormester
16. april 2010 - 17:06 #5
Hvad med #2...?