Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
16. april 2010 - 09:33 Der er 13 kommentarer

Driver til PCI-controller Acer Aspire 5745G

Jeg har købt en ny bærbar, en Acer Aspire 5745G, i7. Link til produkt:
http://www.acer.dk/acer/product.do?link=oln85e.redirect&changedAlts=&kcond48e.c2att101=-1&CRC=2759084358#wrAjaxHistory=0

Computeren var fra start fyldt med en masse programmer jeg ikke var interesseret i, og jeg valgte at formattere harddisken og installere en ny Windows 7 på computeren.

Efter installationen kan windows ikke genkende "PCI-controller til simpel kommunikation".

Jeg har installeret alle drivere fra Acer's hjemmeside, uden held. Ydermere kan jeg ikke installere grafikkortet, da installeren ikke kan genkende kortet. (Går ud fra at det hænger sammen med den manglende PCI-controller?)

Jeg har talt med Acer's support der siger at jeg bliver nødt til at bestille en recovery-cd fra Acer til kr. 400,- for at få en driver til PCI-controlleren

-Er der andre løsninger på mit problem?
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2010 - 10:14 #2
jo det er der måske
hent drivermax og lad dig registrere - du har ret til at hente 2 drivere om dagen

http://www.innovative-sol.com/drivermax/

du gør sådan her

http://www.innovative-sol.com/drivermax/snapshots.htm

dert er det bdste GRATIS program indtil nu

husk at tage backup af dine drivere bagefter og læg på et andet medie

m.v.h
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
16. april 2010 - 14:42 #3
#1 Havde hentet og installeret alle drivere fra Acer's hjemmeside, så ingen hjælp der.

#2 Fik DriverMax til at genkende min PCI-controller (med 80% nøjagtighed?) og efterfølgende installere den tilhørende driver. Nu står den så ikke længere som ukendt enhed i enhedshåndteringen.

Dette har desværre ikke løst problemet med grafikkortet. Jeg har forsøgt både med en driver fra NVidia's hjemmeside og Acer's. Når jeg forsøger at installere driveren siger den at den ikke kan finde noget hardware det passer til driveren.

Har også forsøgt at fjerne grafikkortdriveren (og så har windows automatisk geninstalleret den) men uden at det ændrede noget efter at jeg havde installeret PCI-controlleren.
Avatar billede Slettet bruger
16. april 2010 - 15:34 #4
nu er jeg ude i gætteri - kunne det være denne her

http://www.nvidia.com/object/notebook_winvista_win7_197.16_whql.html
ellers må du skrive hvad grasfikkortet hedder ud over nvidia

m.v.h
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
16. april 2010 - 21:15 #5
Det er ganske rigtigt den driver jeg har forsøgt med, blot 64 bit versionen.

Det er et NVidia Geforce GT 330M.
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2010 - 07:24 #6
Avatar billede cultx Nybegynder
20. april 2010 - 10:37 #7
Har du fået løst grafikkortet - vi er nemlig havnet i nøjagtig samme situation og vil meget nødig skulle vente 2 uger på CD'en fra Acer?
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
20. april 2010 - 17:29 #8
#6 Ja det er helt korrekt at det er den driver jeg ikke kan få til at fungere / windows ikke vil matche med min hardware.

Jeg har talt med Acer support sidenhen og de fortalte at Intel VGA driveren fra Acer's hjemmeside skulle installeres førud for NVidia-driveren.

Det hjælper desværre lige lidt, da installeren til denne driver også stopper, og fortæller at computeren ikke lever op til minimumskravene.
Siger jeg at jeg at jeg har diskette/cd og manuelt vælger Intel driveren indeholder en driver til "Intel(R) Graphics Media Accelerator HD", men denne metode får heller ikke windows til at godtage driveren.

#7 Har fået installeret PCI-controlleren gennem en installer fra Intel som jeg åbenbart ikke havde fået installeret i første omgang (Har formatteret og installeret windows igen i et spinkelt håb, men er endt samme sted som før, med grafikkortet)
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2010 - 18:20 #9
har du prøvet at højreklikke i enhedshåndteringen under graffikkort og lade den selv søge efter driveren på cd eller hvor den ligger.

m.v.h
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
20. april 2010 - 19:18 #10
Ja, det har jeg. Det er det jeg gør i første omgang ved Intel driveren, her får jeg kun én valgmulighed fra .inf-filen.

Når jeg gør det med driveren fra NVidia får jeg 15 valgmuligheder for hardware, jeg kan vælge driver til, hvor der er tre navne gentaget 5 gange;
5 x Intel(R) Graphics Media Accelerator HD
5 x NVIDIA GeForce 310M
5 x NVIDIA GeForce GT 330M

Jeg har forsøgt at angive at angive alle 15 drivere med samme resultat. Jeg får at vide:
"Windows har fundet driversoftware til enheden, men der opstod en fejl under forsøg på at installere softwaren"

Ydermere står der:
"Den driver, der er valgt til denne enhed, understøtter ikke denne version af windows."

-Det sidste siger den ligegyldigt om jeg vælger Intel driveren, NVidia 310 eller 330 driveren, og ligegyldig om jeg gør det med .inf-filen fra Acer's hjemmeside eller fra NVidias hjemmeside (begge hentet til windows 7).
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
20. april 2010 - 19:24 #11
De 3x5 enheder kommer kun når jeg har valgt driveren fra Acer's hjemmeside.
Henviser jeg til mappen med driveren fra adressen i inlæg #6 får jeg en hel masse enheder, men stadigt samme svar om fejl når jeg vælger NVidia 330 fra listen.
Avatar billede r_holmgaard Nybegynder
20. april 2010 - 19:52 #12
Ud af det blå! Windows update er lige kommet med update til min grafikkortdriver NVidia GT 330M - Dvs. at nu fungerer det hele som det skal!
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2010 - 07:32 #13
husk så at bruge drivermax til at lave et backup af alle dine drivere og læg dem på et andet medie til en anden gang.

m.v.h