Avatar billede bjuhl Nybegynder
19. april 2010 - 08:18 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

ASP.NET Listview Unselect

Hej E

Jeg har en knap i <ItemTemplate> med CommandName="Select" som viser <SelectedItemTemplate> for den pågældende linie.
Helt efter bogen.

Jeg har nu placere en knap inde i <SelectedItemTemplate>, som så skal unselecte den igen. Så man kun ser <ItemTemplate> igen.
Men hvordan i alverden unselecter man denne i listview.

Har prøvet alt og googlet huden af mine fingre.
Er det mig der er dum? :-)

P.S. Bruger .net 4, men havde samme problem tidligere i 3.5SP1
Avatar billede Syska Mester
20. april 2010 - 18:19 #1
Jeg mener der er en SelectedIndex på dit ListView ... sæt den til -1

Så skulle der ikke være nogen selected.

Du skal huske manuelt at bind til Command Eventen ... og så lave din magic der ...

Du kan så give din Knap dit egen command navn og kontrollere at det også er det som bliver fyret af.

mvh
Avatar billede bjuhl Nybegynder
20. april 2010 - 21:06 #2
Nemlig ja. Tak buzzz.
Smid et svar.

Hvorfor fanden kan man ikke finde noget så simpelt på google.
Alle andre løsninger jeg har fundet på dette, har været så kompliceret at jeg ikke har kunne omskrive dem til mit simple behov. Utrolig MS ikke har lavet en UnSelect command i et så ellers gennemført Control som Listview. Men nå, dette er ligeså simpelt.
Avatar billede Syska Mester
20. april 2010 - 21:14 #3
Jeg vil tro den hedder "Cancel" ... men den bliver nok kun rendered på den du har selected.

Kun et gæt ... bruger ik' webforms så meget for tiden, men kommer nok til det igen efter ASP.NET 4 er kommet :-)

mvh