Avatar billede zTopperz Nybegynder
19. april 2010 - 17:53 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

PHP - En special counter..?

Er det muligt at lave en counter/tæller som tæller hvor mange IPs der har været på siden..
Plus at der skal være en anden form af koden som ikke tæller op, men kun viser antalet?

Forklaring..
Jeg har en test..
Hvor jeg vil have den til at tælle hvor mange der svarer rigtigt og hvor mange der svarer forkert..
Og på forsiden skal den sige hvor mange der svarede hvad, uden at tælleren går op der..

Nogle der har nogle idéer`?
Avatar billede The_Buzz Novice
19. april 2010 - 18:19 #1
Well hvis du blander MySQL ind i det...

Jeg scanner f.eks. min apache logs og logger alle Google visits på www.lottostat.dk - og det blir faktisk til henved 2.000 om dagen.
Avatar billede claes57 Ekspert
19. april 2010 - 18:21 #2
du skal have fat i en database, så du kan gemme de ip-adresser, der har stemt.
en tabel med id(auto - skal bare være der), ip-adresse, spgnummer
og en tabel med id, spg (tekst)
så kan du oprette et spg i tabel#2, og id'en der er skjult på formen til afstemning. Når brugere stemmer, så slå op i tabel#1, og tjek på ip-adresse + spgnummer (=tabel#2's id) - er den ukendt, så opdater - ellers ignorer.
du vil så altid kunne lave en form med spørgsmål og de tilsvarende svar, hvor hver ip kun kan optræde en gang. Du skal altid vise resultat som x%ja/y%nej - ikke i faktiske tal - der er ingen grund til, at en bruger kan se, hvor mange der har stemt.
Avatar billede The_Buzz Novice
19. april 2010 - 18:23 #3
Måske jeg også lige bør bemærke at jeg også logger IP de kommer fra.

Du skal vel bare have en mysql database som:

id int(8)
IP varchar(15)
vote tinyint(1)

?

Og så forhindre at der ikke kan sættes IP ind der allerede er i listen...?
Avatar billede zTopperz Nybegynder
19. april 2010 - 20:30 #4
Tak for hjælpen..
Jeg vil forsøge mig med dette..
;)
Avatar billede zTopperz Nybegynder
07. maj 2010 - 13:59 #5
Virkede
Avatar billede arne_v Ekspert
07. maj 2010 - 15:30 #6
Og du tog selv point fordi?
Avatar billede zTopperz Nybegynder
07. maj 2010 - 15:46 #7
Der var ingen der havde skrevet det som et svar..

Okay.. Undskyld.. Hvis i ønsker pointsne, så vil jeg oprette en ny for at give points..
Avatar billede The_Buzz Novice
07. maj 2010 - 19:06 #8
Undrede jeg mig også over arne_v :p
Avatar billede arne_v Ekspert
08. maj 2010 - 00:25 #9
>Hvis i ønsker pointsne, så vil jeg oprette en ny for at give points..

Det vil de relevante personer jo nok sætte pris på.
Avatar billede zTopperz Nybegynder
08. maj 2010 - 00:42 #10
Jeg gør det vis de ønsker det.