Avatar billede kosmos Nybegynder
20. april 2010 - 18:24 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Corrupt boot sector

Hej Experter.

Jeg har en bærbar computer som ikke længre er under garentien ved Acer. Nu har den pludslig "smidt" boot sectoren.

Jeg kan stadig se begge partioner på computeren, findes der nogen måde som jeg kan "skrive" en ny boot sektor på?

Har prøvet med Windows Vista Recovery CD og Bootrec, fixboot men intet hjalp.

Nogen som kender en løsning?
Avatar billede Slettet bruger
20. april 2010 - 19:06 #1
Hvad får dig til at tro at boot sectoren er i udu ??
Avatar billede 220661 Ekspert
20. april 2010 - 21:38 #2
I hvilken "tilstand" er computeren i, når du kan se de to partitioner??
Avatar billede kosmos Nybegynder
21. april 2010 - 07:08 #3
Helgec:>
Når computeren starter op siger den at der ikke er fundet nogen bootsektor.

220661:>
Jeg har startet computeren op med en bootdisk, har også prøvet at kigge med Hirens Boot CD,  men har ikke rigtigt kunne finde ud af at bruge de MBR værktøjer som kommer med den.
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2010 - 10:33 #4
DEn besked har jeg sgu aldrig set før -> boot op på Vista skiven -> vælg reparer -> vælg reparer startfunktioner
Avatar billede heibergg Nybegynder
21. april 2010 - 10:46 #5
Du kan prøve nedenstående:
Bootup på winCDén. Når du bliver spurgt om, hvad du vil gøre, installere eller
reparere, vælger du at trykke på bogstavet "R" så kommer du ind i konsollen.
Her skal du vælge hvad du vil åbne, og du trykker på 1.tallet. Du bliver så
spurgt om pasword. Hvis du ikke bruger noget, trykker du bare på enter.
Her skriver du så
fixboot

Derefter trykker du enter. Når undersøgelsen er færdig, skriver du exit, og trykker enter.
Prøv det, men Hvis det ikke er nok, så prøv
fixmbr
Avatar billede kosmos Nybegynder
22. april 2010 - 00:06 #6
Helgec + Heibergg>
De to løsninger har jeg prøvet, og de virker ikke.

(Har ingen installations cd da computeren kom pre-installeret fra HP.)

Har som sagt prøvet at downloadede Vista repair cd fra NERO og prøvet med Hirens Boot CD, men uden resultat.

- Kosmos
Avatar billede heibergg Nybegynder
23. april 2010 - 15:56 #7
Her er måske også noget interessant? Man skal registrere sig for at få en gratis nøgle. Jeg har været registreret i flere år, uden at modtage nogen form for reklame fra dem.
Det kan jo aldrig skade.
http://www.paragon-software.com/home/rk-express/
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2010 - 17:17 #8
Når du skriver at du har to partitioner, har du så også to styresystemer eller kun et styresystem på den 1. poartition ??
Avatar billede kosmos Nybegynder
23. april 2010 - 17:55 #9
Heibregg> Tak for linket, kigger på det i næste uge, (glemte pc'en nede på arbejde)

Helgec> Det er en harddisk med 2. partitioner; Windows Vista og en recovery partition til at genetablere systemet.

- Kosmos
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2010 - 18:19 #10
Hvis du gider downloade / brænde og boote op på knoppix www.helgec.dk/knoppix.html - herefter ringer du til mig på 74 82 61 52 så er jeg næsten sikker på at vi kan fixe den - jeg er først tilbage efter kl. 20:15
Avatar billede kosmos Nybegynder
29. april 2010 - 17:35 #11
Efter mange dages riv og rusk i håret og skrivende frem og tilbage her på eksperten gik jeg tilbage og installerede et program fra Hirens Boot CD som hedder Smart Boot Manager.

Når computeren så startede op kunne jeg vælge den partition som jeg ville starte op på, og dermed fik jeg adgang til recoverypartitionen....

Computeren spinder nu igen som en mis.

Hermed lukker jeg tråden.

MANGE TAK til alle som har deltaget i tråden.

- Kosmos