Avatar billede New-bee Nybegynder
21. april 2010 - 17:38 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Mere RAM

Halløjsa I kloge drenge og piger.
Atter en gang har jeg brug for jeres kloge råd, vejledning samt hjælpsomhed.

Jeg har en selvbyg-computer hvor i jeg gerne vil have minimum 4GB meres ram, så den kan opgraderes og køre bedre på windows 7.

Pt. ser den sådan ud:
CPU AMD Athlon 64x2 4200+ soc. AM2 Box
Bundkort Asrock AM2NF6G-VSTA (Understøtter op til 8GB ram) http://www.asrock.com/mb/overview.asp?Model=AM2NF6G-VSTA
RAM DDR2 1024Mb PC4300 533MHz Kingston
Harddisk Maxtor 80Gb SATA
Software Windows Vista Basic 32bit.

Nogen som vil anbefale nogle RAM som ikke er for dyre.
Kan jeg lade de gamle RAM sidde i hvis jeg sætter andre i?
Avatar billede Blandy Praktikant
22. april 2010 - 08:25 #1
Du kan i nogle tilfælde godt lade dine ram sidde i, og så sætte nogle andre i med højre frekvens. Men så længe rammene ikke kører samme frekvens, så skal en af de nedgrader til den laveste.
Avatar billede New-bee Nybegynder
22. april 2010 - 09:03 #2
Ok Tak for dit svar. Må dog indrømme jeg er en idiot til at forstå alt dette. Men med frekvens medner du vel at jeg skal helst finde nogen med 533MHz.

Du kan vel ikke give et link til nogen som duer.

Det er ikke så lang tid siden jeg fik hjælp herinde til at købe ram til min bærbar. Der fik jeg henvisning til nogen på EDBPriser.dk og købte dem via Getmore.dk.
Avatar billede New-bee Nybegynder
22. april 2010 - 17:43 #4
Først vil jeg lige sige jeg er glad for din hjælp samt tålmodighed med mig.

Hvad hvis jeg vælger at sætte 4GB andre ram i med større hastighed. feks. disse. http://www.getmore.dk/køb-corsair-xms2-hukommelse-billig/ram/twin2x4096-6400c5c_111911_p.html og skrotter dem der er i nu. Jeg går også lidt efter prisen. Så ved ikke helt hvad jeg skal købe. Ud over det skal være RAM.
Avatar billede scory Nybegynder
30. april 2010 - 23:22 #5
Hejsa,

ja, de RAM ser også ud til at virke til dit bundkort. Følgende er dog hurtigere:
http://www.edbpriser.dk/Product/Details.aspx?pid=447453

Hilsen
Mikael
Avatar billede New-bee Nybegynder
01. maj 2010 - 10:15 #6
Tusind tak for hjælpen.
Endelig kom der et svar jeg kunne bruge til noget.
Avatar billede scory Nybegynder
01. maj 2010 - 22:00 #7
Selv tak, god lørdag aften :)

- Mikael