Avatar billede netro Nybegynder
21. april 2010 - 21:10 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Cigarstik universelt?

Hej

Jeg skal en tur til USA og vil tage min GPS med, men jeg kan ikke huske, om bilerne derovre har samme cigarstik som herhjemme. Kan I hjælpe mig med hukommelsen?
Avatar billede Vandreren Novice
21. april 2010 - 22:50 #1
Nej, det er ikke universelt. Og formentlig vil biler i USA anvende en anden størrelse end biler i Europa.

12 volt cigar lighter receptacle and plug, size A
Most often used in American automobiles.

12 volt cigar lighter receptacle and plug, size B
Most often used in European automobiles, and sometimes as a second socket in American automobiles expressly for DC power connections.

http://en.wikipedia.org/wiki/Cigar_lighter_receptacle#Technical_details
Avatar billede netro Nybegynder
21. april 2010 - 23:09 #2
Irriterende, men tak for det. Nogen idé om hvor man finder en adaptor?
Avatar billede Vandreren Novice
22. april 2010 - 23:39 #3
Beklageligvis kan jeg ikke hjælpe med det.

Måske ville det være nemmere, billigere og bedre at købe et strømkabel, der passer til den amerikanske størrelse, i stedet for at forsøge sig med adaptor eller omformer?
Avatar billede netro Nybegynder
23. april 2010 - 00:23 #4
Jeg tror, at jeg køber en derovre. Det andet bliver lidt besværligt.