Avatar billede tjuhl Nybegynder
22. april 2010 - 15:18 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Åbningstal i C5 2010

Ved opdatering fra XAL til C5, har vi valgt kun at overføre stam-data og åbningstal. Stamdata er på plads, men hvordan importeres åbningstal? Er dette via Datamanipulation, finans import/export, eller er der en andet metode?
Avatar billede jasman Nybegynder
22. april 2010 - 15:26 #1
Når du nu siger åbningstal, er der så tale om ren finans ?
Avatar billede Titan38 Praktikant
22. april 2010 - 15:32 #2
Åbningssaldi formodentlig, indlæses bedst og mest korrekt via ekport/import til en finanskassekladde.
Avatar billede Titan38 Praktikant
22. april 2010 - 15:34 #3
Åbningssaldi formodentlig?
Avatar billede tjuhl Nybegynder
22. april 2010 - 15:39 #4
Det var hurtigt!!!
Åbningssaldi er hvad jeg mener, ja.
Men der er ikke umiddelbart mulighed for import af kassekladde, kun export af en. Af import er der KontoPlan og Posteringer, så det er den sidste der menes??
Avatar billede Titan38 Praktikant
22. april 2010 - 15:41 #5
Debitor/kreditor åbningssaldi løses også let denne vej ved hjælp af en mellemregningskonto der benyttes istedet for de sædvanelige samlekonti.
Avatar billede Titan38 Praktikant
22. april 2010 - 15:45 #6
En kommasepareret fil med kontonummer og saldo (+ hvad der ellers skal bruges - fx. afd., lokation osv.) kan importeres i Finanskladde, og tilrettes inden bogføring. (Dvs. via Datamanipulation)
Avatar billede tjuhl Nybegynder
22. april 2010 - 15:49 #7
Tak for svaret. Jeg må hellere komme i gang!
Avatar billede jasman Nybegynder
22. april 2010 - 18:47 #8
Med mit spørgsmål mente jeg såmænd bare om du også skulle åbne lager finans- og beholdmæssigt ?
Men jeg kan at det har løst sig. :0)
Avatar billede tjuhl Nybegynder
22. april 2010 - 18:53 #9
Det har det, men tak for det alligevel!