Avatar billede RJFreelance Praktikant
22. april 2010 - 18:39 Der er 1 kommentar og
1 løsning

mAtx i atx kabinet?

Hejsa
Jeg har et gammelt kabinet med et atx bundkort i. Da jeg gerne vil have en lidt mere opdateret stationær, vil jeg smide et nyt bundkort, CPU og ram i. Men passer et mAtx i et atx kabinet?

Strømforsyningen er vel det samme? (Den er rigeligt kraftig, 450 w eller sådanne noget).
Avatar billede scory Nybegynder
30. april 2010 - 19:31 #1
Hejsa.

Ja, et mATX bør passe i et ATX kabinet. Men tjek lige med skruehullerne da nogle få kabinetter mangler nogle skruehuller og bundkortet derfor ikke kan fastmonteres i "nederste del". Dog kan man få en slag klips eller gummidutter med klister som kan bruges istedet. Det bliver dog lidt mere ustabilt så.

Ud med bundkortet og tjek om der er huller til mATX :)

Se evt. billede jeg fandt med oversigt:
http://www.experts-exchange.com/images/17977/form-factors.JPG

Hilsen
Mikael
Avatar billede RJFreelance Praktikant
07. oktober 2010 - 12:18 #2
Jeg fandt en løsning. Lukket.