Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. april 2010 - 18:04 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Remote desktop

Godaften

Jeg har en computer stående i stuen som jeg benytter som mediecenter. Denne computer styrer jeg via remote desktop og det hele virker meget fint.

Når jeg logger ind på medie computeren via en bærbar, så bliver brugeren på mediecomputeren logget ud...dvs. billedet skifter til log ind billedet med ikon og teksten "Logged on remotely from..."

Mit spørgsmål er: Når jeg afbryder forbindelse til mediecomputeren så forbliver log ind skærmen på mediecomputeren? Dvs. den opfanger ikke at den bærbare computer ikke længere er logget ind (og det er uanset hvordan jeg afbryder forbindelsen)

Tidligere virkede det fint da jeg benyttede kabel og en hub. Nu kører jeg med en Linksys 610N router og alt kører trådløst internet.

Jeg har prøvet at google men kan ikke rigtig søge på noget som giver mig noget brugbart, så jeg håber meget at I kan hjælpe mig!

Mvh. PabloPablo
Avatar billede The Real Yoda Juniormester
30. april 2010 - 21:31 #1
Muligvis du også har rettet windows til at kræve man logger ind.

Hvis nu du sætter den op til automatisk at logge din bruger ind, når den starter, kan du jo bare genstarte den via remote desktop, og så kommer den jo rigtigt ind..
Se her hvordan : http://www.microsoft.com/windowsxp/using/setup/learnmore/tips/knox2.mspx

Ellers skal du måske fjerne kravet om at brugeren skal logge ind, og fjerne passwordet på brugeren ..
se her hvordan: http://en.kioskea.net/faq/514-how-to-log-in-automatically-with-windows-xp

Ved dog ikke om den virker ved at gøre det sådan .. men den øverste mulighed bruger jeg selv på windows7 .. og gjorde også på xp ..
Avatar billede pablopablo Nybegynder
30. april 2010 - 22:16 #2
God aften

Den er allrede sat til at logge automatisk ind (admin konto'en er den eneste aktive og der er ingen kode på?) Derudover er den også sat til at acceptere intet kodeord ved remote desktop...såå, jeg tror desværre ikke, at dine forslag passer til mit problem... jeg ved at jeg altid er i stand til at genstarte computeren men det er jeg ikke interesseret i...der må findes en reel løsning...
Avatar billede tji Nybegynder
05. maj 2010 - 15:07 #3
Kan ikke fortælle dig specifikt hvad der går galt, men jeg kan anbefale dig at bruge VNC som supplement.
Med VNC bliver brugeren der kører ikke logget af, men kan sådan set følge med i hvad der sker.

Du kan også bruge Teamviewer eller logmein.com, der giver nogenlunde samme muligheder.
Avatar billede pablopablo Nybegynder
10. juni 2010 - 00:08 #4
jeg kender godt div. andre programmer, men jeg ønsker at bruge alm. remote desktop...
Avatar billede pablopablo Nybegynder
03. august 2010 - 16:36 #5
Lukker