Avatar billede nuckiear Nybegynder
03. maj 2010 - 12:42 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Hente info automatisk fra IMDB.com

Hejsa.
Jeg skal bruge noget script som kan hente enkle dele fra imdb.
http://www.imdb.com/title/tt1314177/

De ting de skal kunne hente er :

Title
Genre:Action
Tagline:Fight hard to survive.
User Rating:5.8/10 (med stjernerne)

Ved ikke helt hvordan det kan laves nemmest ?
Avatar billede FarmerHE Nybegynder
03. maj 2010 - 12:54 #1
Først og fremmest hvad vil du lave det i? for enten skal du lave et plugin til FF der kan gemme det når du besøger siden eller også skal du lave en form for parser der finder det ud fra sidens kildekode.
Avatar billede j4k0b Nybegynder
03. maj 2010 - 13:03 #2
Avatar billede claes57 Ekspert
03. maj 2010 - 13:12 #3
hvis du har asp (dvs en IIS- kørende, eller en asp-duelig hjemmeside) så kan du lave noget kode med AspHTTP
Der findes helt sikkert noget tilsvarende til php.
Du vil ikke få stjerner med over - kun karakter i tal - men du kan da selv sætte stjerner på med asp-koden.
Avatar billede nuckiear Nybegynder
03. maj 2010 - 13:25 #4
Jamen aner ikke hvad det skal laves i. Jeg har ikke adgang til hverken PHP ASP eller lign

Tænkte bare at man kunne fortælle at det var denne imdb code også hentede den de oplysninger der
Avatar billede phillips Nybegynder
03. maj 2010 - 13:41 #5
Det har IMDB ikke. Men som j4k0b og claes57 pointerer, kan du programmere dig ud af det. IMDB's database kan nemlig hentes via FTP (dvs. downloades med et FTP-program eller med et PHP-script). Når du har databasen liggende lokalt kan du selv hente alle de informationer, du vil have. Men du kan ikke få dem leveret automatisk.
Avatar billede rdc Nybegynder
27. september 2010 - 15:23 #6
Du skal benytte en parser, som du enten skal opbygge og programmere selv, eller også kan du få mig til at gøre det for dig. Kontakt mig på kontakt@dahii.dk, hvis du vil have mig til at lave det til dig.

Du kan dog også benytte gratis parseres som allerede er lavet til at fungere med IMDB, som fx. denne:
http://www.phpclasses.org/package/3299-PHP-Extract-movie-information-from-IMDB-site-pages.html