Avatar billede a_s0meone Nybegynder
05. maj 2010 - 09:40 Der er 7 kommentarer

harddisk "knager" i ny netbook

Er det normalt at en sata harddisk i en sprit ny netbook skal "knage" når den skriver/læser? Da hverken den jeg har i min bærbare, eller stationære knager, og de er 4-6 år gamle begge to.
Er det noget jeg bør tænke over, køre nogle tests, eller bare lade det være som det er? Men jeg vil godt nok være træt af hvis harddisken gik i den efter 2år og 1 md fordi den har haft fejl fra starten.
Avatar billede Slettet bruger
05. maj 2010 - 10:06 #1
nej det er ikke normalt men plejer at være et tegn på slitage eller en fejlkonstruktion

jeg ville skynde mig at får hevet alt ud jeg skal bruge fra den og få sat en anden harddisk i inden den står af.

er det muligt så få den byttet

m.v.h
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
05. maj 2010 - 10:50 #2
jeg vil lige prøve at ringe til laptops.dk og høre, for ville også selv mene det er forkert at den larmer.
Avatar billede johnstigers Seniormester
05. maj 2010 - 17:13 #3
Husk på at det koster penge hvis de ikke finder fejl - men ikke hvis de ikke oplyser om det :)
Avatar billede heibergg Nybegynder
05. maj 2010 - 18:43 #4
"Knager" Det lyder mærkeligt. Men under alle omstændigheder må der ikke være mere end en ganske svag støj når disken kører.
Der må være noget galt. Måske er HDD ikke spændt ordentlig fast?
Tal endelig med leverendøren om det.
Avatar billede a_s0meone Nybegynder
07. maj 2010 - 06:23 #5
snakkede med deres "support" hos laptops.dk, og da han endelig fattede hvad jeg mente, accepterede han at jeg kunne sende den ind, men de var ikke glade for at skulle sende en pakkelabel ud, så jeg ikke skulle betale de 100kr det koster at sende den med forsigtigt.
Nu må vi se om de kan finde noget, for det sker jo kun når den skal tænke under større indlæsninger pt.
Avatar billede Slettet bruger
07. maj 2010 - 08:32 #6
selvfølgelig er der noget galt med den og er de drevne supoortere finder de hurtigt fejlen så du må bare vente.

var ude for en pc sidste år hvor den ikke viste billede når den kom hjem til manden men det var konkave ram klodser - den ene klods løsnede sig næsten uset og måtte bare skiftes
m.v.h
Avatar billede johnstigers Seniormester
07. maj 2010 - 20:39 #7
de var ikke glade for at skulle sende en pakkelabel ud

Webbutikker har jo ikke udgifter til leje af lokaler bl.a. så de burde have råd til det.
(Desværre er det sådan skruet sammen at næsten alle butikker kømper på pris, og glemmer den gode service - men rart at høre at de kunne finde ud af at sende en pakkelabel)