Avatar billede ingolf Nybegynder
05. maj 2010 - 14:47 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Filen på et regneark bliver større og større i MB

Er der nogen der kan give en forklaring til, hvorfor størrelsen på en regnearksfil i MB bliver større og større.

Det tager længere og længere tid at åbne og lukke filen hvilket er ret irriterende.

Det ark jeg arbejder i, er på ingen måder blevet større eller med flere formler. Der indsættes og slettes bare bare nye tal hver dag, mens jeg kan konstatere at filen ganske langsom over månederne er blevet større og større.

Findes der ikke en eller anden snedig måde at reducere filen på ligesom "Reparer og komprimer" funktionen i Access?
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2010 - 15:06 #1
i office2007 kan du vælge gem som, og der vælge 'binær excel projektmappe' - det skulle gøre det hurtigere.
Avatar billede ingolf Nybegynder
05. maj 2010 - 15:31 #2
claes57
Den funktion kan jeg selvfølgelig ikke anvende idet jeg kører med 2003 versionen.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2010 - 15:53 #3
så opret et tomt ark, og importer det gamle ark deri. Det vil droppe alle gemte redigeringer, og sætte den ned på original størrelse.
Avatar billede ingolf Nybegynder
05. maj 2010 - 16:10 #4
claes57
Ja det fungerer også her. Opretter du et svar, kvitterer jeg med de 200.
Tak for hjælpen.
Avatar billede claes57 Ekspert
05. maj 2010 - 16:30 #5
ok - og du kan lave det samme med word - specielt hvis du har billeder i, og sletter / opretter disse (word gemmer internt i bmp-format).
Avatar billede ingolf Nybegynder
06. maj 2010 - 15:57 #6
claes57
Du får dine 200

Men havde du en forklaring til, hvorfor størrelsen på en regnearksfil i MB bliver større og større med tiden?
Avatar billede ingolf Nybegynder
20. maj 2010 - 14:28 #7
Kommentar til ovenstående

Filen jeg har haft problemer med har været kørt som et delt regneark (det glemte jeg at nævne ovenfor).

Efter jeg havde taget en kopi af det gamle regneark, har jeg nu igen problemer med at filen bare bliver større og større.

Jeg har nu fundet ud af, at ændringsoversigten har været sat til 30 dage. Det har nok været et af problemerne med at filen bliver større og større, idet den har skulle "huske" alle ændringer der sker over 30 dage. Nu har jeg ændret det til 1 dag, hvilket har resulteret i at filen er "skrumpet" ind til under 100 kb fra 8,8 Mb.

Ja man kan lære noget nyt hele tiden.