Avatar billede mestersimon Nybegynder
05. maj 2010 - 20:35 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Windows 7 - Problem med trådløs netværkskort på Acer Aspire M5800 - Driver?

Kære Eksperter.

Vi har længe haft problemer med vores nuværende netgear wgr614v9 router og før det havde vi problemer med vores Fullrate router, hvor vi har problemer med at få forbindelse og bliver smidt af periodisk (altså ikke hvert minut). Dette problem må blive et særskilt spørgsmål.

Har fået et nyt problem med mit trådløse netværkskort på min Acer Aspire M5800 der kører Windows 7. Jeg bliver smidt af mit trådløse netværk KONSTANT. Det vil sige ca. 1 gang i minuttet. Den connecter dog igen umiddelbart efter, men det skaber stor gene.

Det startede da jeg afinstallerede driveren og installerede den igen. Er i tvivl om jeg har den rette driver installeret og kan ikke umiddelbart finde ud af hvilken jeg skal bruge?

Den driver jeg har installeret nu hedder "Realtek 8185 Extensible 802.11b/g Wireless Device", men har også haft andre inde over hvor jeg har haft samme problem.

Nogle der har en løsning?

Kan det være jeg skal installere en XP eller en Vista driver og i så fald hvilken?
Avatar billede kimtheman Novice
05. maj 2010 - 22:20 #1
Hvis du går ind på nedenstående side, og trykker > Desktop > Aspire > Aspire M5800, så kommer der 1 trådløs driver frem, der virker til xp, vista og Win7. Det er vel den?
(Sørg for at få alle andre driver afinstalleret først)

http://www.acer.dk/acer/service.do?LanguageISOCtxParam=da&miu10einu24.current.attN2B2F2EEF=405&sp=page15e&ctx2.c2att1=5&miu10ekcond13.attN2B2F2EEF=405&CountryISOCtxParam=DK&ctx1.att21k=1&CRC=2620641492
Avatar billede mestersimon Nybegynder
10. maj 2010 - 12:07 #2
@kimtheman
har ikke faaet denne driver til at virke.

hvad kan vaere aarsagen til at den faldere ud konstant og reconnecter umiddelbart efter? udover en driver der ikke virker og ikke har virket fra starten
Avatar billede kimtheman Novice
10. maj 2010 - 17:27 #3
Når du skriver du ikke har fået den til at virke. Er det så fordi den skriver den ikke vil acceptere driveren eller ?
Når du går ind i enhedshåndtering kan du så se det trådløse netkort derinde, som værende ikke installeret med driver? (Gult udråbstegn elign).

Årsagen til problemer med udfald osv kan være af mange årsager, så nødagtig at sige, hvad der er årsagen er svær. Men man kan jo prøve sig lidt frem.

Nu ved jeg ikke i hvilken miljø/ omgivelser du bor i, om det kan være andre trådløse udstyr der driller. Så du kan jo prøve at ændre kanal i routeren.

Manualen findes her under fanen "Documentation" http://kb.netgear.com/app/products/model/a_id/2591
(Se side 2-5 og 2-6)

Man kan også prøve at opdatere firmwaren i routeren, for at se om det hjælper. Og den findes under fanen "Downloads" på samme side på ovenstående link.
Avatar billede mestersimon Nybegynder
05. december 2010 - 21:21 #4
lukkes
Avatar billede kimtheman Novice
05. december 2010 - 22:31 #5
Hvad blev løsningen så?

Eller skal vi gætte og til dette, samt sige tak til os selv fordi vi forsøgte at hjælpe?